spoor II (64mm), schaal 1/22.5

Gestart door Dirky, 27 december 2020, 11:52:48 AM

Dirky

Als ik in de richting van tuinspoor kijk, zie ik nogal wat mengelingen van verschillende spoorbreedtes en verschillende schalen.

Zouden er in Belgiƫ banen zijn die strikt schaal 1/22,5 normaalspoor aanhouden? Zowel qua spoor 64mm als van rollend materiaal?

(het enige wat ik ken is dat wat Evan, Patrick en ikzelf op BRAFA hebben laten rijden...)

SuSke

Ik vrees dat op die schaal er veel geopteerd wordt voor smalspoor (schaal G - 1/22,5 - LGB) omwille van de toelaatbare boogstralen en beschikbaarheid materiaal.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Havoc

63mm ben ik nog nooit tegengekomen, maar 64mm dat ga je in het UK wel vinden als 2.5" gauge. Rollend materieel zal wel meestals zelfbouw zijn. Is zo'n beetje de kleinste schaal voor live steam.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Dirky

Citaat van: Havoc op 27 december 2020, 15:49:35 PM
63mm ben ik nog nooit tegengekomen, maar 64mm dat ga je in het UK wel vinden als 2.5" gauge. Rollend materieel zal wel meestals zelfbouw zijn. Is zo'n beetje de kleinste schaal voor live steam.

Moet idd 64mm zijn... sorry! Heb aangepast