Ketelwagons type Zacns 88 en Zacns 98

Gestart door BD1701, 23 december 2020, 22:05:05 PM

BD1701

Ik heb gezien dat het modeltreinmerk Igra de ketelwagons type Zacns 88 en Zacns 98 eindelijk begint uit te leveren. Naar mijn mening heel mooie wagons, met veel verschillende opschriften en kleuren, dus lijkt mij heel interessant. Aangezien dit volgens mij vrij nieuwe wagons zijn in werkelijkheid zullen die wellicht ook naar België komen (of al rondrijden)? Dus mijn vraag aan de spotters, zijn er al foto's van deze wagons in treinen, of van de wagon apart?
Alvast dank
 

philippe

De ketelwagens reeks Zacns 33 80 784 0 xxx-x en 33 80 784 6 xxx-x rijden al lang in Belgie. 2 daarvan waren bijvoorbeeld betrokken in het treinongeval in Wetteren (link : https://mobilit.belgium.be/sites/default/files/downloads/verslag_Wetteren.pdf ) . Op de foto's van de modellen zijn de bedrijfsnummers niet te lezen. Zouden die vallen in de reeksen 784.0xxx en 784.6xxx?  Dan rijden ze in België!

BD1701

Hartelijke dank voor tekst en uitleg Philippe.
 

Elgar

Hierbij een foto van trein Z37736 Feluy -> Monceau met zulke wagons, gisteren tegengekomen langs lijn 117 te Ecaussinnes:



Michael

Kjell mooie sleep heb je op de foto gezet, altijd genieten dat soort foto's, bij mij in de buurt komt geen goederen trein langs.
Bedankt.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154