Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Marklin 36181 Vectron DB 193 304

Gestart door mardig23, 22 december 2020, 12:11:43 PM

svvander

- alert... ik vrees dat het ze niet onbestickerd gaan blijven bollen
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

SuSke

Citaat van: mardig23 op 22 december 2020, 19:29:51 PM
...
@de nummer-ontkenners 🤣🤣:
...
Ik weet het, een beetje rare kronkel, vergeef het me aub🤣🤣🤣

Och Karl, een kronkel meer of minder maakt niets uit. Ook ik heb die kronkel wat schaalvastheid betreft, en daar moet ik af en toe toch tegen zondigen.

En wat de rode DB'er Vectron betreft, inderdaad als er een is die in België een "redelijke" tijd gereden heeft, dan graag die nummer, maar anders...
Maar bv de LS DB-Polski is er dan weer net over.

En de BLS'er, dat zal er van afhangen hoeveel geduld ik kan opbrengen, anders wordt er een met bestickering binnen gehaald en zien we wel eens of dat te overspuiten is.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

C.B.

Is een D,A,CH,I,NL lok. Mag niet naar België.

(sorry ;D , ben 1 van de hobbyisten die wel belang hechten van het juiste nummertje - beroepsmisvorming. 8) )
Groetjes.
Claudio.

svvander

Ik kom er weer goed op tijd mee af... in Spoorweg Journaal 250 (december-januari '22-'23) stond er een heel leuk artikel over de Vectron's van de DB(CB).

Als ik het allemaal goed begrepen heb, zijn enkel deze met code BNL, DBF, DACHINLB en DBANL EAST toegestaan in België. (Zowel voor de 186-ers als voor de Vectrons).

Dat maakt het lijstje wel al iets langer.
Van de 193300 t.e.m. de 193379 en de 193560... Den 304 is dus weldegelijk ok op een Belgische baan te laten bollen.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be