Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Marklin 36181 Vectron DB 193 304

Gestart door mardig23, 22 december 2020, 12:11:43 PM

mardig23

Beste Medemodelspoorders,

Dit jaar bracht Marklin de 36181 uit, zijnde de Vectron 193 van DB Cargo, met locnr 193 304-3.
Heeft er iemand een idee van of die nummer ondertussen ook in België komt?

Op het model is enkel de toelating voor Duitsland aanwezig, maar dat kan ondertussen wel aangepast zijn...



Mvg Karl

ERVIN

Ik heb even mijn contacten aangesproken , voorlopig hebben zij de 193 340 - 341 & 342 nog maar gezien in België , dus de 193 304 nog niet. Maar zij kunnen die natuurlijk ook gemist hebben , ook op enkele foto sites ( nog ) geen 304 te zien Karl. ;)

Kriebelt het om er zo ééntje te kopen?? Bij mij trouwens ook hoor.  ;)

mardig23

Het kriebelt zeker, en al een tijdje ;D

Die LS komt vermoedelijk nog niet direct beschikbaar, en zowel Roco als Marklin hebben een rode 193 in AC/sound uitgebracht dit jaar.
Beiden hebben in model enkel de D-toelating.
Die "I am European" is er van Roco ondertussen ook (193 362), maar ook die heeft niet het in België gespotte nummer (193 360)

Eigenlijk zit ik ook wel te wachten tot ik ergens die Rail Force 1 zie rijden.
Die is nog steeds een doorn in mijn oog :o

Mvg Karl

SuSke

Ik weet het, "just is just", maar op een modelbaan is die rode DB'er toch maar een rode DB'er of kunnen jullie die nummer zien  ;D ;D

Voor de programmering van de nummer is het misschien wel handig,...
En wanneer LS uitkomt met de DB'er met een Belgische footprint op de zijkant, is die in werkelijkheid al lang verdwenen en is zijn inzetbaarheid beperkt tot de voorbije 3 maanden van testen en eerste ritten.

Ik zoek dan eerder een BLS'er met een reclamevrije zijkant ... die is er helemaal niet.

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: SuSke op 22 december 2020, 13:57:15 PM
Ik zoek dan eerder een BLS'er met een reclamevrije zijkant ... die is er helemaal niet.
dan is zoeken wel erg moeilijk  :)

SuSke

Druk me fout uit Peter. Ik meen er voreger al eens gezien te hebben, maar kan er nu geen meer terug vinden op het www.
Ik heb wel al verschillende BLS'er Vectrons gevonden, maar allemaal hebben die reclame op de zijkanten.

Maar ik heb nog geen enkele foto gezien van een BLS'er in België met een geschilderde zijkant, zodoende...
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

ERVIN

Inderdaad Suske , een rode Vectron is een rode Vectron , dus ikzelf ga ook niet naar de nummers kijken , want die zie je hier toch niet , en ook ik ben afwachtende naar de BLS Vectron , maar die zullen wel komen zekers? Als je ziet hoeveel verschillende versies ondertussen Roco al heeft uitgebracht van de Vectrons.....

Rangeerduivel

Citaat van: ERVIN op 22 december 2020, 17:55:56 PM
Inderdaad Suske , een rode Vectron is een rode Vectron , dus ikzelf ga ook niet naar de nummers kijken , want die zie je hier toch niet ,

Blijkbaar wordt aan die nummers zwaar getild, terwijl de meeste hobbyisten hun treinen nooit de treinkamer verlaten en alles dus voor eigen gebruik is/blijft.
Evenzeer gaat op geen enkele modelbeurs een toeschouwer er op letten wanneer een trein voorbij raast of er 2 rijtuigen bij zijn die al dan niet hetzelfde nummer hebben.
Dat je geen twee loc's met hetzelfde nr op je baan wil is enigszins aanvaardbaar, vooral bij de NMBS-loc's die een groot, van ver leesbaar nr op hun flank hebben

;)

B_Modelbouw

@Ervin... gaat je zicht zo ver achteruit, of rij je zo snel over de baan  ;D ;D ;D

Gewoon een leuk model op een leuke baan... 't Is toch je eigen miniatuurwereld.
Rijdt die nu op 3kV DC, 25kV AC, ... hier is 't allemaal 2rail DCC en soms komt er
wel een exoot voorbij  8) ... dus het nummertje is voor de klinknagel tellers.

En domme... ik heb die Vectron gemist op lijn 12.

Heeft die in werkelijkheid een fluittoon (scherpe hoge toon) als die voorbij komt ?
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


trainspottingjr

Zelf heb ik ook al een rode DB Vectron in bezit met een nummertje dat hier nog niet is geweest, maar eigenlijk geef ik hier zelf niet veel om want als hij zijn ding doet op de treintafel dan zie je
dit toch niet.

En die landkaart die ze aangebracht hebben op het 1/1 model is niet zo voor elk model, want uiteindelijk beschikt DBCB over een potje van 80 locomotieven die ze kunnen gebruiken vanuit het moederbedrijf.

Zoals @Suske al aanhaalde ben ik eerder zelf ook opzoek naar een BLS Vectron zonder die bergschildering aangezien deze locs nagelnieuw van de fabriek komen vermoed ik ook dat ze het befaamde
berglandschap niet zullen krijgen

Lid Lierse Modelspoorwegen de Geit VZW

svvander

Ik wacht op de DBCB-versie, deze met de witte landkaart op de flank. Alleen is LS-Models voorlopig de enige die deze gaat uitbrengen blijkbaar.
https://www.modellbahnshop-lippe.com/Elektrische+locomotief/Elektrische+locomotief/LS+Models-16576S/nl/modell_365197.html



Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

ramdani

als je een wat handig bent kun je zelf die witte landkaart aanbrengen op die Marklin, spaar je ook nog eens 150 euro uit ;)

mvg,
Michel
c+k-rail/weichen walter flexrail met Roco z21 start,Digikeijs decoder en terugmelding,iTrain
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=71005.0

mardig23

Hey Mannen,

@Sven:
Ik heb die ook besteld, maar eigenlijk is dat zoals Frans hieronder al aangeeft, een "eigenaardigheidje", want die heeft maar heel beperkt gereden.

@de nummer-ontkenners 🤣🤣:
Ik denk dat jullie onderschatten hoeveel verzamelaars bezig zijn met die nummerkes...
Het verzamelen van een correctie, of zo correct mogelijk stam is een hobby op zich, en ééntje waar ikzelf (en LS models ook trouwens) erg bedreven in ben.
Ik zou geen stam Benelux willen met twee dezelfde rijtuignummers, maar moest het niet anders kunnen zou ik liever een stam Benelux hebben met dezelfde nummers, dan geen...

Het gaat ook niet over het feit dat je dat wel of niet ziet, maar dat IK WEET dat het niet klopt.
Daarom stel ik liever eerst de vraag of er geen Rode DB Vectron in model bestaat die wel degelijk in Belgie op 1/1 rondrijdt en zoja koop ik liever die.

Met goederenwagons heb je meestal veel minder opties, en heb ik dat een beetje losgelaten, maar ik kan u verzekeren dat dat niet zonder slag of stoot is verlopen ::)
Ik kan me behoorlijk ergeren aan een stam STVA's met dezelfde nummers, maar er zijn er gewoon niet genoeg verschillende...

Ik weet het, een beetje rare kronkel, vergeef het me aub🤣🤣🤣


Mvg Karl

svvander

Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

55erke



Bij de BLS vectron's is het eigenlijk een beetje de vraag of ze zo met kale zijwanden gaan blijven rondrijden of dat ze nog bestikering gaan krijgen.

Groetjes