Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

coiltransport met diesels reeks 59?

Gestart door philippe, 21 december 2020, 19:26:44 PM

philippe

Heren (model-)treinliefhebbers, kan er iemand zeggen of de diesels reeks 59 (Roco/Märklin/(B)-Models) in het echt ooit die typische platte open coilswagens getrokken hebben?  Coils-wagens type Shis / Shimms / Shimmns  (Model Roco 46304 , 4395, 4396, ....)  Kwestie van realistische treinen te kunnen samenstellen. Maar ik vind er alvast géén foto van...


59erke

59'er in combinatie met Shis en Shimms hebben zeker gereden en ik heb er wel foto's van. Stuur gerust een pb met uw email en ik bezorg u er wel enkele.

Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Metpetergaathetbeter

ik vond in het Marklinboek een 59 met zo te zien met gesloten coilwagons maar ongetwijfeld zullen die er ook (ooit eens) aangehangen hebben.Eigenlijk hebben zowat alles getrokken dat zich over de sporen kon begeven !

bellejt

ze hebben die zeker getrokken want in de korte tijd dat ik machinist ben geweest trokken we die naar chatelinau in de walen vanuit het stationnetje aan sidmar. 2 x zelfs vrijdag en zaterdagnacht en dan een voyajeur ritje naar adinkerke -de panne.Was de regeling van de 59 reeks te merelbeke