Op zoek naar stoom

Gestart door Rangeerduivel, 21 december 2020, 16:08:30 PM

Rangeerduivel


Hallo beste forum(num)mers!
Zoals de meesten al gezien hebben wacht ik op een type 1 van jocadis;
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,12248.msg461836.html#msg461836
Nu zou ik, tenminste als zijn rijgedrag meevalt (kan ik eerst uitproberen met een gewone decoder) zou ik opteren voor een TTS-sounddecoder
https://www.google.com/url?sa=i&url=https%3A%2F%2Fm.ebay.nl%2Fitm%2FHORNBY-Digital-TTS-Sound-Decoder-convert-any-DDC-Ready-Loco-to-Full-Sound-Choose-%2F392301029181&psig=AOvVaw2RCmMI-EV97pGkJfw8_AuD&ust=1608648742658000&source=images&cd=vfe&ved=0CA0QjhxqFwoTCMjsvtqp3-0CFQAAAAAdAAAAABAD
Reden daarvan is vooral zijn gunstige prijs en goede ervaring met diesels.
Doch de enige stoomsounds die te verkrijgen zijn behoren tot Britse loc's.
Nu is mijn vraag, wie weet welke van die Britse sounds het beste past, maw het meeste lijkt op die van een Type 1?
Als je op de advertentie en daarna op "selectioneer" klikt kan je zien welke souns er zoal ter beschikking zijn...
Ik hoop dat ik goed zit, maar is de Type 1 geen 4cylinder?

;)

Jappy

Wat betreft het geluid van de fluit zou ik in ieder geval kijken naar de LNER A4 pacifics, die hebben een vergelijkbare 4-chimed fluit.
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

Rangeerduivel

Citaat van: Jappy op 21 december 2020, 17:53:51 PM
Wat betreft het geluid van de fluit zou ik in ieder geval kijken naar de LNER A4 pacifics, die hebben een vergelijkbare 4-chimed fluit.

Bedankt voor de reactie Jasper, maar laat het nu net dat 'fluit en andere geluiden' zijn waar ik minst in geintresseerd ben, maw die ik zelden of nooit gebruik.
Het gaat mij echt om het geluid dat de cilynders voortbrengen (stoomstoten).
Al het andere is dus maar bijzaak (voor mij toch!), alhoewel op die TTS decoders niet veel sprake is van 'andere geluiden' is die stoomfluit daar echter wel
En een TTS decoder aanpassen dmv een lokprogrammer zit er zeker niet in...

;)

ACFI

Ik denk dat je best zoekt naar een Britse  (sneltrein)locomotief met vier cilinders niet-compound.

De A4 is een drie-cilinder. Dus dat gaat niet kloppen.

Zijn er in feite geluidsopnames van een HL 10?

ACFI

Rangeerduivel

Citaat van: ACFI op 21 december 2020, 18:31:28 PM
Zijn er in feite geluidsopnames van een HL 10?

Opgelet Steven, het gaat hier wel om de Type 1, (voorlopig) niet type 10!

Wat geluidsopnames betreft, Ik vind niet hierover op de ESU-Belgische site, maar van de Type 1 zijn tig aantal filmpjes op Youtube, maar daarmee heb je ze nog niet op een decoder hé!
Van de type 10 is daar weinig of niets te vinden

;)

ACFI

Citaat van: Rangeerduivel op 21 december 2020, 18:45:07 PM
Citaat van: ACFI op 21 december 2020, 18:31:28 PM
Zijn er in feite geluidsopnames van een HL 10?

Opgelet Steven, het gaat hier wel om de Type 1, (voorlopig) niet type 10!

Wat geluidsopnames betreft, Ik vind niet hierover op de ESU-Belgische site, maar van de Type 1 zijn tig aantal filmpjes op Youtube, maar daarmee heb je ze nog niet op een decoder hé!
Van de type 10 is daar weinig of niets te vinden

;)
Oepsie, overgelezen. Ik dacht dat het voor je ander stoomproject aan het zoeken was.

"gelukkig" is de HL 1 ook een vier-cilinder niet-compound. Dus mijn advies blijft.

(PS. je kan ook wachten op marklin en de sounddecoder als wisselstuk kopen voor het trix model)

ACFI

Rangeerduivel

#6
Citaat van: ACFI op 21 december 2020, 19:47:17 PM
(PS. je kan ook wachten op marklin en de sounddecoder als wisselstuk kopen voor het trix model)

Dat is een optie die ik nog niet bekeken had, al zal het prijsverschil voor zo'n decoder of een TTS wat uit elkaar liggen denk ik!

;)

Alberke

Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D