Wat als....

Gestart door dani, 18 december 2020, 07:38:42 AM

dani

... als je het gevoel hebt niets nuttigs  te kunnen bijdragen
... als je het gevoel hebt niets nuttigs meer te zullen lezen of zien
... als je het gevoel hebt dat er maar heel weinig meer beweegt
... als je vindt dat je tijd verspeelt op plaatsen waar je beter niet gaat
... als je je ergert aan sommige reakties of zelfs mensen
... als je toch nog zou willen blijven mee kijken over de schouder van mensen die echt nog wel mooie dingen doen, maar de hoeveelheid  "crappy posts" hun werk gewoon overstremt met onzin

Dan is het misschien tijd voor een stukje winterslaap of een flinke pauze.

Bij deze, neem ik voor een poosje afscheid, misschien voorgoed.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Michiel

#1
Citeer... als je het gevoel hebt niets nuttigs  te kunnen bijdragen
... als je het gevoel hebt niets nuttigs meer te zullen lezen of zien
... als je het gevoel hebt dat er maar heel weinig meer beweegt
... als je vindt dat je tijd verspeelt op plaatsen waar je beter niet gaat
... als je je ergert aan sommige reakties of zelfs mensen
... als je toch nog zou willen blijven mee kijken over de schouder van mensen die echt nog wel mooie dingen doen, maar de hoeveelheid  "crappy posts" hun werk gewoon overstremt met onzin

denk dan eens aan WAAROM je met modelbouw bezig bent. Doe het voor jezelf, voor het plezier van het bouwen en het delen. Je doet het voor jezelf, en wat anderen dus doen en denken, is maar zo belangrijk als wat jij ervan vindt. Laat je niet opjutten door dingen die niet belangrijk voor je zijn. Vind terug het plezier, en het gevoel waar je het voor doet. En dan zal een  pauze of winterslaap ook banaal en overbodig blijken.

Dani, dit is een reflectie van een ervaringsdeskundige. ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Havoc

Het kind niet met het badwater weggooien...

Dat wil niet zeggen dat het slecht is om eens wat afstand te nemen en over zaken na te denken. Maar impulsieve reacties brengen meestal weinig op.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Sicco

Inderdaad, het is soms best irritant dat er gebruikers zijn waarvan 90 procent van de posts in off topic draadjes zijn, het meest actief zijn in de klaagbaak topics of zelfs nieuwe topics openen om te klagen of iets of iemand omdat één klaagbaak blijkbaar niet voldoende is.

mardig23

Dan... zet je de notificatie aan op de items die je stiekem nog mee wilt volgen, en laat je de rest voor wat het is.
Je haalt de krenten uit de pap zeg maar...

Je mag nooit vergeten dat een forum een "openbare" ruimte is voor iedereen, en dus niet iets voor u op maat gemaakt met enkel mensen die je leuk vindt.

Persoonlijk vind ik dit forum qua bouwdraadjes de top! ;)
Mvg Karl

Ronald

Dani, ik begrijp wat je bedoelt. Maar het is altijd de kunst om over de onzin heen te lezen en het mooie eruit te filteren. Als je je overal aan irriteert zal da niet alleen hier zijn maar hoort misschien wel bij jou, weet ik niet. Want ik ken je verder niet ;)

Post zelf leuke constructieve dingen en ga aan de offtopic onzin voorbij. Want met 1 ding ben ik het wel met je eens; op dit forum wordt verschrikelijk veel en ellenlang geouwehoerd over van alles en nog wat maar niet meer over mooie modelbouw ;) De uitzonderingen natuurlijk daargelaten :)

Dus; lekker gaan bouwen en ontspannen! 8) ;D

Alberke

Ik ben hier misschien niet het oudste lid, maar toch al vele jaren, en ik kan u verzekeren dat er in die tijd weinig veranderd is . ;)
En dat komt ervan als je op het forum alles toelaat (binnen de perken natuurlijk).
Ik heb die babbelhoek zien groeien tot de enormiteit die het nu geworden is.
Ik breng hier toch regelmatig een bijdrage over waar ik mee bezig ben, en zoals zovele andere verdwijnt die binnen de kortste keren onder de afvalberg.
De één verwijt me dat ik meewerk aan die onzin, de ander wijst me terecht als ik klaag over het gezever.
Ja, wat is het nu?
Je kan uiteraard niet voor iedereen goed doen, dus heb ik me maar neergelegd bij de gang van zaken.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

efl045

Ah, beter een kalf maken dan 't kalf uithangen zeker  ;)

dani

Citaat van: Ronald op 18 december 2020, 09:36:19 AM
Dus; lekker gaan bouwen en ontspannen! 8) ;D
Dat, ja...  inderdaad.
Het is niet dat ik me aan "alles" erger, maar ik ben op een pnt dat ik heel wat dingen in vraag stel en er prioriteiten wijzigen ....
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Havoc

Als je alle gezever verbiedt en verwijdert, dan blijft er niet veel forum meer over. En waarschijnlijk ook niet veel leden.

Er zijn ook andere manieren om het forum te bezoeken dan onderaan naar de "nieuwe posts" gaan kijken. Ik ga enkel naar die deelforums kijken die me interesseren. Er zijn er waar ik nog nooit (of heel zelden) ben gaan kijken.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Rangeerduivel

Citaat van: dani op 18 december 2020, 07:38:42 AM
Bij deze, neem ik voor een poosje afscheid, misschien voorgoed.

Voor de zoveelste keer.... ::)
We voelen dit weer aan als een bedreiging! ;D ;D

;)

dani

lach er maar mee, Rudy.....       
Als groot deel van de eigenlijke reden misschien ook eens over nadenken
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Floris

Och, k zie t probleem niet zo dat er wat geleuterd wordt. Houdt dat modelbouw tegen? valt wel mee volgens mij, hooguit houdt t meer mensen op t forum. Vind overactieve moderatie veel storender, maar goed, das vast ook allemaal persoonlijk.
Enne Dani, als je de lol kwijt bent hier, och, neem even pauze, en je merkt vanzelf of je t gaat missen of niet.

svvander

Goh, moet je het doen voor een ander? Moet je je iets aantrekken over een ander? Moet je je het gedrag van een ander aantrekken? Doe zoals Karl zegt en volg wat je wil volgen. Deel wat je wil delen en doe je zin gewoon. Kijk door al de rest door.
Moeten is dwang, niet kunnen... is wrang. Er zijn maar 2 zaken die ge moet: sterven op het einde van u leven en belasting betaling (en da laatste... ja da is niet voor iedereen van toepassing).

Of zoals Floris voorstelt: neem pauze, ga je het missen, dan kan je nog steeds terugkomen.
Voor de één of de andere waar je niet (of moeilijk) mee om kan, hoef je niet weg te blijven.

Of sluit u aan bij een leuke "virtuele" club  :P Dani, het leven is al zo kort en hard... neem van mij aan dat ge u aan zulke zaken niet moogt laten vangen. "The Darker The Night - The Brighter The Morning"

Om eerlijk te zijn: als persoon moogt ge u de vraag "wat als" niet al te veel stellen. Want het is niet zo, het is een vraag naar hetgeen wat het nu niet is. Ik probeer ook meer te genieten van wat nu is... en soms is da niets. Maar niets doen is ook wel is leuk.

Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Alberke

Komt door dat geleuter over de slotneer, ik zeg het toch.
Bij mij staat er geen radio op, ik speel platen (!) of CD's, TV nieuws sla ik over.
Altijd maar weer dat rotnieuws over hoe anderen jouw leven verkloten.
Je zou zo'n plezierige tijd met je familie en/of vrienden kunnen doorbrengen. Zeker als er pas een uitbreiding is geweest  ;)
Het vreet aan je, zelfs als je denkt van niet.
Hell is other people!
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D