Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Taal

Gestart door Alberke, 16 december 2020, 19:12:30 PM

efl045

Dat kon ik nog volgen
Citaat van: Alberke op 15 december 2020, 16:50:20 PM
Die bijdragen over Corona verschijnen in het overzicht, en drukken de interessante bijdragen weg. Het is zoeken naar de naald in de berg zaagsel.
Is er een methode om in dit forum een draadje te blokkeren?

Maar jouw onzin komt nu spijtig genoeg ook in dat overzicht, heb je daar dan geen probleem mee?  ;)

Cord

Over taal?
Blijkbaar is het voor de meeste Nederlanders vrijwel onmogelijk om "bibliotheek" correct uit te spreken. Zelfs Frits Spits -nota bene de presentator van De Taalstaat- spreekt het uit als "bibiotheek".
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Alberke

Citaat van: efl045 op 17 december 2020, 21:18:56 PM
Dat kon ik nog volgen
Citaat van: Alberke op 15 december 2020, 16:50:20 PM
Die bijdragen over Corona verschijnen in het overzicht, en drukken de interessante bijdragen weg. Het is zoeken naar de naald in de berg zaagsel.
Is er een methode om in dit forum een draadje te blokkeren?

Maar jouw onzin komt nu spijtig genoeg ook in dat overzicht, heb je daar dan geen probleem mee?  ;)
Daar zit het verschil, mijn bijdragen zijn geen onzin, zelfs leerzaam.
Dat geleuter over slotneer deprimeert iedereen, daar zijn studies over!
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Havoc

Om dan nog te zwijgen van andere draadjes die niks bijbrengen en al hopen pagina's innemen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

efl045

Citaat van: Alberke op 17 december 2020, 21:33:00 PM
Daar zit het verschil, mijn bijdragen zijn geen onzin, zelfs leerzaam.
Geen onzin?
Vertel mij dan eens wat daar leerzaam aan is?
Citaat van: Alberke op 16 december 2020, 19:12:30 PM
jij drink altijd thee

dani

ik herhaal :  pruimentijd .....
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Alberke

Citaat van: efl045 op 17 december 2020, 23:27:18 PM
Citaat van: Alberke op 17 december 2020, 21:33:00 PM
Daar zit het verschil, mijn bijdragen zijn geen onzin, zelfs leerzaam.
Geen onzin?
Vertel mij dan eens wat daar leerzaam aan is?
Citaat van: Alberke op 16 december 2020, 19:12:30 PM
jij drink altijd thee
Voor u natuurlijk niets, want u weet hoe het in mekaar zit ;D
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

efl045

Alberke, ik weet het ja, maar jij wil ons de les spellen en ons de regeltjes leren en je kent de regeltjes blijkbaar zelf niet ...
Dat je 'jij' gebruikt in plaats van 'gij' is hier wel al gezegd, maar dan nog een t vergeten waar ze volgens jou regeltje altijd moet staan, dan wordt het volgens mij toch onzin, ik zou dat toch maar verbeteren in je openingspost   ;)

Alberke

Ik beschouw dit onderwerp als afgehandelt  ;D
Ready, aim, fire!
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Cord

Citaat van: efl045 op 18 december 2020, 10:24:33 AM
Dat je 'jij' gebruikt in plaats van 'gij' is hier wel al gezegd...
Dit onderwerp gaat over "Taal" en het kan zijn dat ik er overheen heb gelezen maar wordt hier het Nederlandse taalgebruik besproken of gaat het hier over het Vlaams?
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Rangeerduivel

Citaat van: efl045 op 18 december 2020, 10:24:33 AM
Alberke, ik weet het ja, maar jij wil ons de les spellen en ons de regeltjes leren en je kent de regeltjes blijkbaar zelf niet ...
Dat je 'jij' gebruikt in plaats van 'gij' is hier wel al gezegd, maar dan nog een t vergeten waar ze volgens jou regeltje altijd moet staan, dan wordt het volgens mij toch onzin, ik zou dat toch maar verbeteren in je openingspost   ;)

Ook een foutje dat veel voorkomt, hier hoort een W achter,
jou = U
jouw = uw
Iemand zei me zich daar ook geweldig aan te storen... ::)

;)
En het is een babbelhoek hé mensen, het hoeft hier niet ééns treingerelateerd te zijn, maar we kunnen er allemaal iets aan opsteken.

efl045

Allez, ge gaat er nu nog een beetje vet aan smeren, ik dacht dat van Alberke alleen dt fouten verboden waren, en nu mag dit ook al niet meer  :)

Alberke

Citaat van: efl045 op 19 december 2020, 10:15:40 AM
Allez, ge gaat er nu nog een beetje vet aan smeren, ik dacht dat van Alberke alleen dt fouten verboden waren, en nu mag dit ook al niet meer  :)
.nevjirhcs nerovetsrethca trap njim roov u gam tser ed rooV .raadnav ,retnilps nee kjileg goo njim ni tkeets tuof td neE .tkurdegtiu krets lagon si taD ?nedobreV
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

efl045