Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Generator wagen

Gestart door Anarchy, 23 oktober 2006, 15:24:49 PM

ERVIN

#30
All?? mannen, zo duur is een airbrush nu toch ook weer niet h?.
Ik kan het niet meer missen hoor.[;)]

janjozef

#31
Die air-brush 250? compressor met badger 150. Niet voor echte air-brushers maar voldoende voor wat wij nodig hebben. Nu Eric jouw model is niet iets minder goed dan dat van Gerrit maar geloof me het zal niet Gerrits eerste geweest zijn. Gewoon jouw van uw model de verf afweken en opnieuw beginnen. Veel plezier

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

rixke rail

#32
citaat:
Geplaatst door rixke rail

Toevallig was ik ermee bezig :



Op basis van een (ingekorte) oude Jouef CIWL-pakwagen ([:I]), niet 100% correct, dus heb ik hem de volgende nummer in de reeks gegeven : 50 88 92 66 911- 2.
Hij moet wel nog verder afgewerkt worden !
Wat denken jullie ervan ?
Hit of shit ?
Modelspoorse groeten,
Eric.



Hier is ie terug, bijgewerkt, herschilderd in blauw deze keer en geweathered.



De andere opschriften moeten er ook nog op. Waar heb jij die gehaald, Gerrit ?
Als ie deze keer afgekeurd wordt, gaat ie terug naar de rommelbakken !
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Tom

#33
Wat een vuil vies ding. [:D]
Dat ziet er al beter uit, nu hij verweerd is vallen schilder foutjes minder op. [;)]
Tom

janjozef

#34
ziet er een stuk echter uit

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Gerolf

#35
Dat scheelt een stuk. Die kan je gerust op een afstelspoortje zetten.
(maar niet te dichtbij [;)])
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Tom

#36
Mo kwenie, op het einde van hun loopbaan reden deze mee in een of andere goederentrein (ik weet niet meer welke) en deze zou je van mij mogen nabootsen in model.
Tom

Rochevalien

#37
Rixke, ik heb goed nieuws en slecht nieuws![:D][:D][:D]
Ik heb indertijd de opschriften gebruikt(misbruikt) van een Jocadis decal setje voor de "I1" van Fleischmann.Die wagon is natuurlijk geen echte I1 maar kwam er indertijd het dichtste bij.Spreekt vanzelf dat die nummers gebruiken voor een generator wagon zo mogelijk nog fouter is,but what the heck!
Over je wagon dan: ik vindt die v??l te zwaar vervuild voor een wagon die in reizigerstreinen moet meelopen,misschien kan je daar nog wat van afspoelen? Ik zou zoiets eigelijk alleen maar een lichte "wash"(=spoeling) geven en misschien een licht stofbad of een roestrandje,meer niet.


Gerrit

rixke rail

#38
Ik heb de foto's van de definitieve afwerking op Photobucket gezet. Met handgrepen, uitlaat van de dieselmotor op het dak, ophanging van de balgen, Symoba-koppeling. Er zouden eigenlijk ook nog trapjes moeten komen onder de middelste deuren, maar dan kunnen de bogies niet meer draaien. Die heb ik er dus afgelaten.
De foto's zouden dus ook hier moeten verschijnen. (Zie hierboven)
@ Gerrit : hij was al gelakt en zal dus zo vuil blijven. ([B)]) Spijtig want het was nog een goeie tip, dank daarvoor. ([:)])
Dank trouwens iedereen voor de opbouwende kritiek : zo is mijn model toch nog gered van de ondergang.  ([^])
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

rixke rail

#39
Trouwens, Gerrit : je hebt geluk dat de doodstraf in ons land niet meer bestaat : foei, foei, foei, zo de kluit bedriegen !!! [:0]
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

SirGresley

#40
Hallo,

Wat is nu de juiste RAL kleur voor het generatorrijtuig?
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

SirGresley

#41
http://www.flickr.com/photos/55973726@N02/5456140657/

Wel niet de correcte bougieflanken en natuurlijk de ontbrekende en niet vast te krijgen decals!![:I]
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

Binco

#42
citaat:
Geplaatst door SirGresley

http://www.flickr.com/photos/55973726@N02/5456140657/

Wel niet de correcte bougieflanken en natuurlijk de ontbrekende en niet vast te krijgen decals!![:I]



Dit ziet er toch een Schoon ding uit![;)]
Mag zeker gezien worden vind ik.
[:)] Bouwverslagje?

SirGresley

#43
Ik heb de resin kit gekocht bij de Collectorsbank veiling in december 2010.
Het meegeleverde onderstel heb ik vervangen door ??n van een M?rklin Eaos. Dit heb ik aangepast als volgt:
- Koppelingen en - schachten weggesneden.
- een onder-onderstel gemaakt van plasticard, het meegeleverde onderstel als template gebruikt.
- in de kit zat ook een opvulling zodat het eerste, plasticard, onderstel op de juiste hoogte of beter diepte zit.
- daar het eerste en dan het aangepaste M?rklin onderstel op. Laat het gewicht op dit onderstel zitten!
- Symoba koppelingen (van KAM of Jocadis of duurder bij H?nerbein) geplaatst.
- gelijkstroom wielen en Roco koppelingen geplaatst.

De kap is in RAL 5015 hemelsblauw gespoten. De ruiten zijn gewoon zwart geverfd.
De juiste buffers heb ik nog niet gevonden, iemand een idee?

Nu nog de ontbrekende decals ergens vinden!! [?]
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

Binco

#44
citaat:
Geplaatst door SirGresley
Nu nog de ontbrekende decals ergens vinden!! [?]



Die decals kun je zelf tekenen met Coreldraw en daarna uitprinten met een inktjet- of laserprinter.
Voor de witte decals zul je inderdaad toch even moeten zoeken
(of je moet een oplossing vinden voor het wit-printen maar daar gaat dit draadje niet om[;)])