Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Generator wagen

Gestart door Anarchy, 23 oktober 2006, 15:24:49 PM

diesels

#15
Zo, foto staat weer terug. Vriendelijk verzoek aan de originele poster om de link naar foto in het eerste bericht weg te halen. URL-linken vind ik prima, rechtstreeks foto linken niet! Reden: ik besteed ontzettend veel tijd aan mijn site en in het zoeken van foto's als deze, en zeker het toestemming krijgen om ze te gebruiken, zit enorm veel energie. Als er dan niet eens een bronmelding af kan of even een verzoekje de foto te gebruiken - zeker als de bewuste webmaster op ditzelfde forum rondzwerft, wordt ik niet zo blij en bovendien is het verboden (zie ook copyright-vermelding op mijn site). Het zou mij in problemen kunnen laten komen met de bewuste fotograaf en de site of een deel van de foto-collectie in gevaar kunnen brengen.

Rochevalien

#16
citaat:
Geplaatst door janjozef

Is volgens mij redelijk makkelijk na te maken zoals gerrit zei. Ik denk dat ook fleichmann een goed startwagen ervoor had.Jan



Ik dacht hierbij aan de "I1" wagon van Fleischmann (of wat hiervoor moet doorgaan).Je ziet die heel veel op E-bay en op beurzen maar helaas v??l te duur voor wat het is.Die heeft ronde buffers ,geen binneninrichting maar de koppen + deuren+het dak komen redelijk overeen met die van de generatorwagon.Je moet eigenlijk "alleen maar" de zijkanten+ de dakroosters maken,de wagon inkorten en blauw spuiten.
Ik meen dat bij de bespreking van de club van agfa ( in MSM)deze wagon een paar keer "in beeld" is gekomen.
Ideaal projekt voor de beginnende ombouwer.

Gerrit

janjozef

#17
De vraag is zelfs of je hem moet inkorten wat hij is op 1/100, de lengte maat moet je eens narekenen.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

rixke rail

#18
Toevallig was ik ermee bezig :



Op basis van een (ingekorte) oude Jouef CIWL-pakwagen ([:I]), niet 100% correct, dus heb ik hem de volgende nummer in de reeks gegeven : 50 88 92 66 911- 2.
Hij moet wel nog verder afgewerkt worden !
Wat denken jullie ervan ?
Hit of shit ?
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Gerolf

#19
Als model is het behoorlijk, Eric. De schildering vind ik echter wat minder. Heb je geen airbrush?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Rochevalien

#20
Afgaande op wat ik op de foto kan zien: deuren en ramen onzorgvuldig dicht gemaakt (nog zichtbaar) met de hand geschilderd[:(]zou ik zelf nooit doen. Een hit is het zeker niet maar dat andere nu ook weer niet. Dit moet gewoonweg beter kunnen,ik ga niet zagen over de opschriften die niet kompleet zijn of volledig maar qua afwerking moet dit beter kunnen.
Ik zou  de zijkanten trouwens volledig uitzagen in plasticcard en die in de verkorte bak inwerken.

Sorry hoor Eric!

Gerrit

rixke rail

#21
Nee, nee, geen sorry !
Hij ligt al terug op de werkbank ! Ik ga proberen met putty de nog zichtbare ramen en deuren te verbeteren.
Mocht dat niet niet lukken, zal ik inderdaad met placticard moeten werken, zoals Gerrit suggereert !
Neen Gerolf, ik heb (nog) geen airbrush !
't Zal misschien toch wel een volgende investering moeten zijn !
Bedankt alvast voor de opbouwende kritiek !
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Tom

#22
Als je hem mooi egaal zou kunnen schilderen met een airbrush zullen afwijkingen zoals opschriften en gote ramen,.. minder opvallen,
maar hij zal herkenbaar worden en dat is he belangrijkste.
Dus een airbrush is zeker een zinvolle aanschaf en dat wordt een mooie pakwagen. [^]
Tom

Rochevalien

#23
Deze heb ik enkele jaren geleden in elkaar geflanst op basis van een Jouef SNCF rijtuig:






Gerrit



Rochevalien

#24
citaat:
Geplaatst door Tom

Als je hem mooi egaal zou kunnen schilderen met een airbrush zullen afwijkingen zoals opschriften en grote ramen,.. minder opvallen,maar hij zal herkenbaar worden en dat is he belangrijkste.
Dus een airbrush is zeker een zinvolle aanschaf en dat wordt een mooie pakwagen. [^]




>>> Het is juist andersom,op een strak gespoten model zie je alles en zeker de foutjes.
Het is dus zeker aan te raden een primer laag te spuiten al is het maar om al die foutjes te kunnen weg werken voor de laatste verflaag.

Gerrit

tonycabus

#25
'Geflanst' z??t hem[;)][:p]
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Tom

#26
In de modelbouw club van AFGA Geveart hebben ze ook een generatorwagen rijden, je moet eens kijken naar het artikel in MSM over de club.

@ rochevalien: ik bedoel maar als hij heel mooi geschilderd is zal de aandacht meer naar de herkenbaarheid gaan, en dan zal je al snel eens een oogje dicht knijpen naar de schoonheids foutjes.
Verkeerd geredeneerd?
Tom

rixke rail

#27
Ja, da's een stuk beter, Gerrit !
Ik zal wel zien of de mijne te redden valt !
Welk rijtuig heb jij gebruikt ?
Zijn die nog te krijgen ?
Ik ben beter in het maken van landschappen, niet zo zeer rollend materieel, zo blijkt !
Modelspoorse groeten,
Eric.









Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Kedeng Kedeng

#28
Schoon gedaan Gerrit echt waar,
Zo zou ik mij er ook graag een bouwen.

doomslu

#29
citaat:
Geplaatst door rixke rail

Ja, da's een stuk beter, Gerrit !
Ik zal wel zien of de mijne te redden valt !
Welk rijtuig heb jij gebruikt ?
Zijn die nog te krijgen ?
Ik ben beter in het maken van landschappen, niet zo zeer rollend materieel, zo blijkt !
Modelspoorse groeten,
Eric.
Hey Eric, niet opgeven, jong. Al doende leert men. Ik vind het trouwens een erg goede poging. Misschien toch eens sparen voor een airbrush ? Dat is trouwens iets wat ik ook eens zou moeten doen, maar daar gaat het nu niet over.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *