Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Nieuwe lockdown in Nederland

Gestart door Rangeerduivel, 14 december 2020, 15:29:47 PM

mardig23

Nope, hier ben ik weer Hugo ::)

Ik dacht dat u over mij bezig was met dat laatste woord, en dat kwam effe verkeerd aan...mea culpa :-X
(en het forum verlaten, dat is allerminst de bedoeling!)

Het is inderdaad zo dat deze posts in de index komen.
Ik denk dat het op sommige andere fora zo is dat de babbelhoek niet in de algemene index komt, exact om te vermijden wat u nu voorheeft.
Vermoedelijk is het niet te blokkeren...

Soit, ik hou er over op, ik ga op zoek naar de speld ;)


Mvg Karl

raf



alles Kaat koet alweer een lok down
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Havoc

Citaat van: Alberke op 15 december 2020, 16:50:20 PM
Ik ken van jullie de gezinssituatie niet, maar mijn enig gezelschap zijn de vogeltjes buiten.
Voor mij is dit forum mijn virtuele vriendenkring, en ik wil ook wel een leuke babbel, maar steeds maar dezelfde oei en aai en wat is het erg te moeten lezen komt me vierkant de strot uit!
Ja het is erg, leg er u bij neer.
Ik zal me dan maar terugtrekken van dit forum, tot de crisis voorbij is, ergens in 2023.


Tja, je kan er inderdaad niet buiten en soms komt het ook mijn strot uit en zou ik iets anders willen doen. Maar weet je Hugo, er over praten/schrijven lucht op. Zelfs al is het niet productief. Je kan nu met iedereen een gesprek hebben over dat ene thema dat iedereen bezig houdt. Ik moet niet over treinen beginnen met de buren anders.

Ja, ik zou ook liever eens naar een beurs gaan, zonder schrik naar de winkel gaan, en terug naar het bureau gaan dat ik eens iemand zie. Vandaag was ik daar (bijna alleen) en waar hebben we het over gehad? Inderdaad, hoe het ons de keel uithangt, dat we liever elkaar meer zouden zien en schoenen. Ok, dat laatste wil je niet weten... Maar zo tegen elkaar eens kankeren en brommen doet deugd. Geloof het of niet.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Alberke

Citaat van: raf op 15 december 2020, 19:48:20 PM


alles Kaat koet alweer een lok down
sè, dat hé, das nu een goei sè  ;)
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Havoc

BEn niet zo zeker dat de machinist van dienst er zo over denkt... Zijn kosten aan zou ik zeggen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: traxx2837 op 15 december 2020, 13:25:08 PM
Is rechts rijden verkeerd ?
grappig want ik(wij) zag(en) beelden vanuit een Ned.winkelstraat waarop zo'n elektrsch waarschuwingsborden stond te lezen : loop rechts en raad eens waar al die Nederlanders liepen : links

trouwens in drukke winkelstraten zie je nog steeds Nederlanders lopen zonder mondmasker, misschien mochten ze die wat meer dragen zou er ook zo'n geen verhoging zijn van het aantal besmettingen!

AFB

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 15 december 2020, 22:04:56 PM
grappig want ik(wij) zag(en) beelden vanuit een Ned.winkelstraat waarop zo'n elektrsch waarschuwingsborden stond te lezen : loop rechts en raad eens waar al die Nederlanders liepen : links

Als iedereen dan links loopt is er toch geen probleem?  :P

gr,

Arno
Flickr: https://www.flickr.com/photos/spoorstad/
Website: http://www.fotostop.be
Bouwt aan de spoorlijn Evelinnez (B) - Arneaux (F), een fictieve jaren negentig diesellijn in h0. https://www.flickr.com/photos/spoorstad/sets/72157648837672058/
Lid van MSV Post B, Roosendaal. http://www.msvpostb.nl

dani

Citaat van: Alberke op 15 december 2020, 16:50:20 PM
tot de crisis voorbij is, ergens in 2023.
Zo kennen we onze Hugo / Alberke ... optimist :) :) :)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Rangeerduivel

Gisteren dus naar Nederland (Utrecht) geweest en wat mij opviel, niemand, op een paar uitzonderingen na draagt een mondmasker.
Het zal dan waarschijnlijk niet verplicht zijn ginds...
Er loopt relatief veel volk op straat, wat hier in Belgie tijdens lockdown minder het geval was.
Wel gingen toen hier meer mensen wandelen in de wijde natuur, ginds is het drukker in de stad.
Horeca jammer genoeg wel dicht.
Behalve dat echter niets te merken van Rutte's "harde lockdown"!

;)

Alberke

Citaat van: dani op 16 december 2020, 13:19:55 PM
Citaat van: Alberke op 15 december 2020, 16:50:20 PM
tot de crisis voorbij is, ergens in 2023.
Zo kennen we onze Hugo / Alberke ... optimist :) :) :)
Ge moet altijd een zekere marge inbouwen hé  ;D
En de kans is klein dat ik daartegen nog op dit forum ga zijn, of eender waar eigenlijk. :-\
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Alberke

Citaat van: Rangeerduivel op 16 december 2020, 13:21:46 PM
Gisteren dus naar Nederland (Utrecht) geweest en wat mij opviel, niemand, op een paar uitzonderingen na draagt een mondmasker.
Het zal dan waarschijnlijk niet verplicht zijn ginds...
Er loopt relatief veel volk op straat, wat hier in Belgie tijdens lockdown minder het geval was.
Wel gingen toen hier meer mensen wandelen in de wijde natuur, ginds is het drukker in de stad.
Horeca jammer genoeg wel dicht.
Behalve dat echter niets te merken van Rutte's "harde lockdown"!

;)
Nederlanders eh, steenezels!  ;) (present company excluded natuurlijk  ;D )
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Marc_tramt

Citaat van: Rangeerduivel op 16 december 2020, 13:21:46 PM
Gisteren dus naar Nederland (Utrecht) geweest en wat mij opviel, niemand, op een paar uitzonderingen na draagt een mondmasker.
Mondkapjes zijn verplicht in openbaar vervoer, winkels en openbare binnenruimten zoals gemeentehuizen, op straat dus niet.
Gisteren (dinsdag) waren de scholen nog open, wat nog extra verkeer oplevert maar de gemiddelde 'Ollander is inderdaad eigenwijs.
Ik vrees dat onze lockdown (Yep, Nederlander hier) voor de Belgen mogelijk ook nog gevolgen gaat hebben. Het zou me niet verbazen als er dit weekeinde op grote schaal Nederlanders naar Antwerpen en andere steden nabij de grens trekken.


Marc_tramt

 ;D
Je zult het niet geloven maar er zijn mensen die voor hun plezier een dagje gaan winkelen. Ook nu nog.

Rangeerduivel

Citaat van: Martin Welberg op 16 december 2020, 14:50:13 PM
Ist cafe daar open?

Ik ben nogal een dorstig type  ;D :-[ en de enige plaats waar ik drank kon kopen (Cola Zero) was in de tankshop langs de snelweg...
Ik wou samen met de persoon waarmee ik een afspraak had ergens iets gaan nuttigen maar dat bleek nergens mogelijk te zijn.

;)