Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Nieuwe lockdown in Nederland

Gestart door Rangeerduivel, 14 december 2020, 15:29:47 PM

ACFI

In plaats van boetes van 250 euro of meer, verplicht gemeenschapswerk in ziekenhuizen, begrafenisondernemers of mortuaria, volledig ingepakt als een astronaut.

Dan snapt men misschien wel waar het over gaat. Trouwens niet alleen voor de "jeugd". Ook bij de "ouderen" zijn er nogal wat die het nog altijd niet door hebben.

Er zijn al teveel doden geweest dit jaar.

mardig23

Bedankt voor de waarschuwing Ronald ;D

Maar ik ga het toch doen, want moeten horen dat het allemaal zo simpel is komt me na 10 maanden de strot uit.

Goed dat je werk hebt Dani, en dat je nog geen dag gemist hebt wil zeggen dat je gezond en wel bent.
Knap, ik ben echt blij voor u.(en dat is niet sarcastisch bedoeld voor alle duidelijkheid en mijn post is ook niet gericht aan u persoonlijk.)

Maar dat gaat in onze maatschappij niet op voor iedereen.
Veel mensen worden aan hun lot overgelaten, en moeten zich maar weten te redden!
Ik zie zowel in onze zaak, die van onze leveranciers en klanten, als in het Antwerpse onderwijsnet, waar mijn vrouw momenteel dweilt met de kraan vol open, de onmetelijke schade die momenteel aangebracht wordt, en dat gaat ook over niet-werk gerelateerde zaken hoor.

Er is aan heel het concept "blijf in uw kot" niks simpel aan, noch economisch gezien, noch mentaal...

Dat wil niet zeggen dat we ons niet aan de regeltjes houden, want dat is nu jammer genoeg wel hard nodig.
Maar ik wil dat kunnen doen als vrij mens, met een onaantastbaar en grondwettelijk vastgelegd zelfbeschikkingsrecht, en dat is momenteel niet het geval.
En dat onbehouwen gevoel, dat op de achtergrond steeds aanwezig is, hakt er bij heel veel mensen in.

Ik vrees dat we na deze "gezondheidscrisis" voor een ongeziene "maatschappelijke crisis" gaan staan, die zijn gelijk niet kent, met zware economische gevolgen, om nog maar te zwijgen over de psychologische trauma's.

Laat ons hopen dat ik het het fout heb...
Mvg Karl

mardig23

Citaat van: ACFI op 15 december 2020, 10:57:39 AM
Er zijn al teveel doden geweest dit jaar.

Daar heb je gelijk in, en dat is iets waar we achteraf eens goed naar moeten kijken hoe dat hier in ons land zo is kunnen mislopen.
Dat zal voer zijn voor jaren van studies en analyses, en hopelijk kunnen we dat in de toekomst vermijden door een goede voorbereiding, en een degelijke omkadering van ons zorgsysteem, dat al jaren wordt kapot bespaard.

Soit, dit draadje ging over Nederland.
Goed van Rutte dat hij ingrijpt. Het zullen zwarte dagen worden voor onze Noorderburen, en hopelijk gaan de ziekenhuisopnames en overlijdens niet en dezelfde mate de hoogte in dan de besmettingscurve.

Nog even en het vaccin is er, dan kunnen we op zijn minst onze ouderen en zorgpersoneel beter beschermen!
Mvg Karl

rgp

Steven en Karl,

Van voor de eerste corona-patient gekend was in België stond men al te roepen dat we het mentaal zwaar zouden hebben.  Raar, he.

Teveel doden ?  Het zijn altijd teveel doden, maar ik nodig je uit om eens naar de website Statbel - mortaliteit te gaan en rustig te bekijken en analyseren.

Dat de regels niet gevolgd worden ? Ergens logisch, want iedereen heeft minstens een buikgevoel dat zegt: het klopt niet.
vb:
Je mag naar De Panne zolang je wilt en kunt terugkomen zonder problemen, maar als je naar Bray-Dunes gaat moet je in quarantaine en je laten testen .  Logisch ? (Gaan we nog eens een Thcernobyleke doen ?)
Regels worden opgelegd zonder het probleem te willen noemen.  De basis om het fout te laten lopen.
Als men de problemen durft benomen, kan men een oplossing vinden, anders nu niet, morgen niet, nooit.

Dus: alles wat niet verboden is, is toegelaten; zonder mezelf en anderen in gevaar te brengen.

Martin Welberg

Ik heb zo'n buikgevoel dat rechts rijden eigenlijk erg verkeerd is..

steamdriven

Sommigen schijnen niet te willen snappen dat, in tijden van crisis, men best het werkt met heldere, eenvoudige en duidelijke regels. En ja, daar is randschade. Het is nu niet de moment op te beginnen met Indien, Als en Wanneer... Dat maakt het allemaal gewoon té ingewikkeld en zo verliest iedereen het overzicht.
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

traxx2837

 Is rechts rijden verkeerd ?

Zeker in Engeland, Japan, Australië en bij de NMBS met de treinen..................

mardig23

Die statistieken zijn mij niet onbekend Roland.

Ze tonen erg duidelijk dat er toch veel oversterfte is, en dat die zich voornamelijk in de zone boven de 75 jaar voordoet.
Maar mijn buurman, 34 jaar, en tot twee weken geleden kerngezond, is nu toch ook wel erg ziek hoor.
COVID-positief, hoge koorts, en hoesten, dat wil je niet weten...

Ik blijf toch zoveel mogelijk de regels opvolgen, omdat ze toch niet exact weten hoe dit virus zich gedraagt, en vooral om de oudere generaties te ontzien.
Maar als we de cijfers zien moeten we toch vaststellen dat we daar niet al te best in slagen.

Die statistieken hangen ze niet aan de grote klok. Vermoedelijk is dat om het draagvlak bij de bevolking niet helemaal te verliezen.
De statistieken doen mij ook wil geloven dat onze regering samen met de experten de goede vaccinatiestrategie hebben bepaald.
Met deze cijfers van oversterkte boven de 85 jaar, moet je niet meer twijfelen.

En inderdaad, links rijden is beter. Zelf ondervonden in England...
Mvg Karl

Alberke

Ik hoop dat dit draadje hier stopt; ik moet al genoeg onzin wissen op FB.
Enjoy the moment, de miserie ligt achter elke hoek te wachten.
Daarom hebben we een hobby.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

mardig23

Hey Hugo,

Het is hier de babbel hoek, en het is een topic over Corona.
We mogen hier toch wel eens zagen zeker, of niet?

En je moet niet persé volgen hé
Mvg Karl

Alberke

Citaat van: mardig23 op 15 december 2020, 13:50:10 PM
Hey Hugo,

Het is hier de babbel hoek, en het is een topic over Corona.
We mogen hier toch wel eens zagen zeker, of niet?

En je moet niet persé volgen hé
Er zij van die mensen die absoluut het laatste woord willen hé.
Wordt er niet genoeg over gezaagd?
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

dani

Gelijk het er nu uit ziet en zit aan te komen, zal Nederland niet het enige land zijn dat in lockdown gaat.
Wacht even af tot komende vrijdag en dan weten we  hoe het met ons zal gesteld zijn.

In elk geval, ons jaarlijks traditioneel bezoekje aan vrienden in NL  zal dit jaar neit door gaan.
Gewoon uit RESPECT voor hen en omgekeerd, we willen elkaar niet nodeloos in risico brengen.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

mardig23

Citaat van: Alberke op 15 december 2020, 14:06:14 PM
Citaat van: mardig23 op 15 december 2020, 13:50:10 PM
Hey Hugo,

Het is hier de babbel hoek, en het is een topic over Corona.
We mogen hier toch wel eens zagen zeker, of niet?

En je moet niet persé volgen hé
Er zij van die mensen die absoluut het laatste woord willen hé.
Wordt er niet genoeg over gezaagd?

Sorry dat ik u stoor met mijn "gezaag" Hugo.
Ik denk dat het op zijn minst begrijpelijk is dat mensen hun hart eens willen luchten over dit thema dat toch wel alles overheerst dezer dagen en aangezien we maar één persoon mogen zien, zoekt men al eens een andere klankbuis.

Ik zou het verder appreciëren dat u de beledigingen aan mijn adres wat tempert, en als dat niet kan stuurt u ze maar per PB.
Dan zal ik ze aldaar, het laatste woord te willen hebben uiteraard, passend beantwoorden.

@dani
Het zal er inderdaad om spannen vrijdag. Maar kijk, we zien wel. Ook wij hier laten alle traditionele bezoekjes varen, in de hoop dat het wat uithaalt.


Mvg Karl

Klaas Zondervan

Citaat van: Alberke op 15 december 2020, 14:06:14 PM
Er zij van die mensen die absoluut het laatste woord willen hé.
Geef het goede voorbeeld en neem niet het laatste woord. 8)

En links rijden is ook niet alles. Een collega vertelde dat hij in de vakantie met de auto naar Engeland ging. Ik vroeg: weet je dat ze daar links rijden. Hij verschrok en zei: daar moet ik eens over denken.
Na het weekend kwam hij terug op het werk, helemaal ingezwachteld. Ik vroeg: wat is er gebeurd? Hij zei: dat links rijden is niks gedaan, ik heb het in het weekend geprobeerd op de Antwerpse ring, maar dat liep helemaal verkeerd af. Die vakantie naar Engeland gaat niet meer door.

Alberke

Citaat van: mardig23 op 15 december 2020, 15:55:54 PM
Citaat van: Alberke op 15 december 2020, 14:06:14 PM
Citaat van: mardig23 op 15 december 2020, 13:50:10 PM
Hey Hugo,

Het is hier de babbel hoek, en het is een topic over Corona.
We mogen hier toch wel eens zagen zeker, of niet?

En je moet niet persé volgen hé
Er zij van die mensen die absoluut het laatste woord willen hé.
Wordt er niet genoeg over gezaagd?

Sorry dat ik u stoor met mijn "gezaag" Hugo.
Ik denk dat het op zijn minst begrijpelijk is dat mensen hun hart eens willen luchten over dit thema dat toch wel alles overheerst dezer dagen en aangezien we maar één persoon mogen zien, zoekt men al eens een andere klankbuis.

Ik zou het verder appreciëren dat u de beledigingen aan mijn adres wat tempert, en als dat niet kan stuurt u ze maar per PB.
Dan zal ik ze aldaar, het laatste woord te willen hebben uiteraard, passend beantwoorden.

@dani
Het zal er inderdaad om spannen vrijdag. Maar kijk, we zien wel. Ook wij hier laten alle traditionele bezoekjes varen, in de hoop dat het wat uithaalt.
Beledigingen? Ik ben mij van geen kwaad bewust? Sorry dan. Die van dat laatste woord bedoelde ik mezelf, en kijk, ik weer aan top! ;D
Die bijdragen over Corona verschijnen in het overzicht, en drukken de interessante bijdragen weg. Het is zoeken naar de naald in de berg zaagsel.
Is iedereen nu nog niet voldoende "gelucht" over dit onderwerp?
Is er een methode om in dit forum een draadje te blokkeren?
We zitten allemaal in hetzelfde schuitje, en je kan geen berichtgeving openen of het gaat weer hierover, en er is toch niets aan te doen behalve afwachten.
Ik ken van jullie de gezinssituatie niet, maar mijn enig gezelschap zijn de vogeltjes buiten.
Voor mij is dit forum mijn virtuele vriendenkring, en ik wil ook wel een leuke babbel, maar steeds maar dezelfde oei en aai en wat is het erg te moeten lezen komt me vierkant de strot uit!
Ja het is erg, leg er u bij neer.
Ik zal me dan maar terugtrekken van dit forum, tot de crisis voorbij is, ergens in 2023.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D