Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Nieuwe lockdown in Nederland

Gestart door Rangeerduivel, 14 december 2020, 15:29:47 PM

Rangeerduivel

Even een vraagje aan de vele Nederlanders hier op dit forum,
Ik (en Cupido ;D) hebben/hadden plannen om morgen dinsdag naar Nederland te gaan maar verneem net dat vanaf middernacht een strenge lockdown in voege gaat.
Heeft iemand een idee of zekerheid of de grens al dan niet open blijft voor Belgen?
Er wordt in de krant niets over gezegd, maar het zou niet leuk zijn de 100km naar de grens te rijden morgenmiddag om dan onverricht ter zake op mijn stappen te mogen terug keren...
Alle info hieromtrent is welkom...

;)

mardig23

De grenzen blijven open, dat is na de vorige lockdown Europees afgesproken. (tot nader order ::))

Maar de winkels gaan wel dicht, en vermoedelijk ook al de rest.

Vanavond om 19u persconferentie over wat er nu juist gaat veranderen!
Mvg Karl

bellejt

ze hebben het daar ook nog niet begrepen dat er 3 weken na een lockdown telkens een nieuwe golf komt.Dan niet de VW golf hé :) alhoewel we dicht bij het autosalon zijn

chef garde

Citaat van: bellejt op 14 december 2020, 16:04:05 PM
alhoewel we dicht bij het autosalon zijn

T zal dit jaar thuis naar moeder de vrouw haar bumpers gapen zijn vrees ik!

Rangeerduivel

Citaat van: chef garde op 14 december 2020, 16:07:03 PM
T zal dit jaar thuis naar moeder de vrouw haar bumpers gapen zijn vrees ik!

Gelukkig bestaan die nog ;D, want bij de nieuwe gestroomlijnde automodellen is dat een triestige zaak! :(

;)

raf

Duitsland gaat ook of is reeds alles dicht .
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Martin Welberg

DE gaat woensdag op slot.

Hier na 12 uur vannacht als je het uitgelekte nieuws moet geloven. Maar u mag u nog steeds verplaatsen..

Rangeerduivel

Ja in DE is het pas vanaf woensdag, maar in Nederland is het bij verrassing vanaf middernacht om morgen een stormloop van hamsteraars op de winkels te vermijden.
Ze zullen hun pallet toiletpapier vandaag nog moeten inslaan! ;D
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201214_93938455
Mij gaat het dus enkel over de grens en het al dan niet essentiele verplaatsen in Nederland.

;)

Metpetergaathetbeter

#8
het hamsteren is veelal verdwenen na de eerste golf ,toch zeker in Belgie zodat we de kant die we van U liever niet zien proper kan blijven ! Trouwens dat papier koop je in voedingswinkel en is een essientiele verplaatsing  :)

Ronald

Citaat van: Rangeerduivel op 14 december 2020, 16:40:14 PM
Ja in DE is het pas vanaf woensdag, maar in Nederland is het bij verrassing vanaf middernacht om morgen een stormloop van hamsteraars op de winkels te vermijden.

Ik zag al foto's voorbijkomen aan het begin van de avond met leeggeplunderde wc-rol schappen..... de malloten. Soms schaam ik mij om Nederlander te zijn, wat een idioten! :(

dani

't is nochthans vrij simpel : "blijf in uw kot"
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

mardig23

Jaja, blijf in uw kot, heel simpel als je centjes krijgt van de staat...
Mvg Karl

dani

Citaat van: mardig23 op 15 december 2020, 08:15:26 AM
Jaja, blijf in uw kot, heel simpel als je centjes krijgt van de staat...
Dat heeft hier NIETS mee te maken.
Het gaat over niet-werk gerelateerde uitstapjes blijkbaar.
Maar ja, er zijn toch altijd mensen die moete kunnen stoken hee .


En btw..   ik   "krijg" geen centjes van de staat, ik werk  voltijds !  Nog geen enkele dag gemist sinds de eerste lockdown.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

rgp

@Karl,

Opgelet, dat je, zelfs bij de huidige zachte temperaturen, je u niet op glad ijs begeeft ::)

raf

Dani gelijk oeps alweer LOL
Wij blijven hier thuis in onze bubbel en binnen .
Alleen naar de winkel inkopen zo om de 14 dagen .
Zo ook weer voetbal spelers op een lokdown feestje .Wel gewoon ineens C4 .
Als die het nu nog niet begrepen hebben dan gaan die het nooit begrijpen .
Door zulke malloten blijft het aan de gang.
En ja voor de jeugd HUN 2020 is naar de kloten wel dat van ons ook .
De jeugd begrijp blijkbaar niet dat wij ouderen meer vrije tijd hebben dan hun .
Niet iedereen boven de 60 kruipt achter een tv .
Beurzen die niet door gaan ;naar 2 clubs waar ik niet heen kan ;lekker gaan winkelen op ons gemak.Familie en vrienden bezoeken ;feestjes enz.
In 2020 zijn er bij ons in de familie gehuwd;gescheiden (ja sommige vieren dat),overleden en er zijn er geboren ook dat hebben wij allemaal moeten missen .
gr raf die een beetje pised is  omdat mijn geheugen niet goed meer werkt doeme toch.
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.