Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

AM54

Gestart door thor, 13 december 2020, 09:06:09 AM

ronny-vdv

Citaat van: bellejt op 14 december 2020, 18:09:34 PM
supermooi.Als nu iemand de esu file wil uitlezen en ze hier plaatsen dan is het helemaal compleet.Kunnen we deze bewaren om anderen te helpen.Enkel de gewone file want de sound is niet copieerbaar (dus gewoon zelfs vanop de sounddecoder de gewone file saven).Ik spaar ze nl allemaal op mijn HDD.Gewoonte van wijlen MIAA :) omdat we decoders verkochten en ze als service programmeerden
Kan dit niet openbaar geplaatst worden?
Waar bijvoorbeeld leden deze bestanden kunnen downloaden?
Ik zoek nog veel bestanden voor mijn lokprogrammer.
Mvg,

ronny-vdv

bellejt

als je die pdf bedoelt : gewoon rechtermuisknop - copiƩren - en plakken in paint.Dan opslaan als JPG en je hebt ze.Als mensen de jpg file gewoon willen dan wil ik ze best via wetransfer klaar zetten maar die blijft maar 1 week staan. Als ik de esu file heb zet ik die op mijn HDD en wil ze gerust later op aanvraag delen.Desnoods bewerken naar jullie vragen.

ramdani

Citaat van: bellejt op 14 december 2020, 18:09:34 PM
supermooi.Als nu iemand de esu file wil uitlezen en ze hier plaatsen dan is het helemaal compleet.Kunnen we deze bewaren om anderen te helpen.Enkel de gewone file want de sound is niet copieerbaar (dus gewoon zelfs vanop de sounddecoder de gewone file saven).Ik spaar ze nl allemaal op mijn HDD.Gewoonte van wijlen MIAA :) omdat we decoders verkochten en ze als service programmeerden

ik heb geen lokprogrammer, kan enkel de cv's uitlezen via JRMI, ik weet niet of je daar iets mee bent;

mvg,
Michel
c+k-rail/weichen walter flexrail met Roco z21 start,Digikeijs decoder en terugmelding,iTrain
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=71005.0

raf

Van elke lok save ik de file met de lok nummer er bij .
Als ik dan een lok her programmeer test ik eerst de verandering op de baan en als deze goed is over schrijf ik de file .
Anders kan ik nog altijd de oudere versie terug zetten.
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

bellejt

net zoals ik.Zelfs de collega's die met een lok bij mij komen save ik de file op mijn HDD. Mss kan ik wel met die CV file wat aanvangen als ik weet bij welke aux uitgangen welke CV hoort.

Rangeerduivel

Citaat van: ramdani op 14 december 2020, 18:42:15 PM
ik heb geen lokprogrammer,

Ik ook niet, maar als je goeie buren hebt is dat ook niet nodig...! 8) ;D

;)

bekie

I.v.m. de AM54, maar dan het postmodel, nr. 961. Waarvoor dienen de twee rijen met zes pinnen midden op de foto? Hier zie je maar een rij, maar even meer naar links staat een tweede rij.

 

Break302

Citaat van: bekie op 14 december 2020, 21:44:42 PM
I.v.m. de AM54, maar dan het postmodel, nr. 961. Waarvoor dienen de twee rijen met zes pinnen midden op de foto? Hier zie je maar een rij, maar even meer naar links staat een tweede rij.



Voor het activeren van de binnen verlichting indien aanwezig, door middel van een extra pcb.

Jos

bekie

Jos, bedankt voor het antwoord, mysterie opgelost. :)
 

Thommy

Indien de decoderinstelling zijn zoals de AM106 wil ik ze wel uitlezen en hier wegsaven. Geen AM54 hier (ik ben niet zo'n rijke burger)
Greetz

Thommy

raf

Ronny anders iemand zoeken in je buurt met een lock programmer .
van bij u tot hier is 50 km das een beetje zot om een lock uit te lezen .
Nadeel aan het ding (ja dat is er)is dat je alleen esu decoders kunt uit lezen.
je kunt er wel andere mee programmeren maar dan is het cv per cv

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

thor

Op  dwingend verzoek van  een treinhandelaar,  hierbij een rechtzetting, aangaande de AM54.
sounddecoder werd aangekocht bij VB door een  persoon die reparaties en modificaties  uitvoert aan locs en treinstellen. Enig  probleem of  beter gezegd ,vraagstelling , kwam  na installatie waar een  lijst van de functies van betrokken sounddecoder  ontbrak.
Blijkt  nu dat de betrokken treinhandelaar, de lijst wel  had  meegestuurd met de decoder, doch door ongelukkig toeval werd die  functielijst  mij niet bezorgd,  en deed ik  beroep op  het MSM forum voor de nodige info te  bekomen.
Betrokken  treinhandelaar voelt zich onbegrepen  door dit toedoen en eist excuses,  waarbij met deze die worden aangeboden. Het is  nooit of nimmer mijn bedoeling geweest,  iemand in diskrediet te brengen en is deze commotie eerder een samenloop van diverse  misverstanden. Ik mag veronderstellen dat bovenstaande tekst duidelijk is en  er met deze  een eind  komt aan vernoemde  misverstanden.
Mijn  inziens  is het ook beter dat ik me terugtrek  van  voornoemd forum, teneinde de nodiger rust en sereniteit te  bewaren.
Aan  allen die in  het verleden  hun steentje  bijdroegen aan de door  mij gestelde vragen,  mijn welgemeende dank.
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

doomslu

Citaat van: thor op 15 december 2020, 15:42:54 PM
...
Mijn  inziens  is het ook beter dat ik me terugtrek  van  voornoemd forum, teneinde de nodiger rust en sereniteit te  bewaren.
...
Iedereen is vrij te doen wat hij wil (in zekere mate), maar ik zie geen verband tussen het voorval en jouw terugtrekking van het forum.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Rangeerduivel

#28
Citaat van: thor op 15 december 2020, 15:42:54 PM
Mijn  inziens  is het ook beter dat ik me terugtrek  van  voornoemd forum, teneinde de nodiger rust en sereniteit te  bewaren.


Hier is van terugtrekken van dit forum geen sprake. ;D


;)

Thommy

Ik volg wel. Een forum is er om mensen te helpen. Als jij de info maar half gekregen hebt, dan is het logisch dat je gaat zoeken naar de info. Dat is 1 van de redenen voor het bestaan van allerlei fora. Dan zou er ook geen fora mogen zijn voor auto's, problemen met pc's,...
Greetz

Thommy