Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

AM54

Gestart door thor, 13 december 2020, 09:06:09 AM

thor

heb  recent een sounddecoder  ingebouwd  in mijn AM54, helaas ontbreekt me de functielijst van deze decoder. Heeft iemand deze voor me ter beschikking,  foto daarvan of gekopieerde pagina  zal  ook wel voldoen. Dank  bij voorbaat
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

krispy

@ronny  als het een ecu is kunt de handleiding bij esu.eu downloaden 
DAN heb je ineens alle info die nodig is

Of bedoel  je , een decoder bij vbv geprogrammeerd   voor dit type gekocht en het blad met welke functieknop wat doet mis je  ?

Bij dit laatste zal er iemand die eentje heeft een foto moeten maken , heb hem zelf niet in de collectie
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

raf

aan een lok programmer aan sluiten na het uitlezen heb je alle info
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

thor

Dank  voor jullie reactie mannen. Enige verduidelijking,  het betreft zeker geen ESU, maar een door VBV geprogrammeerde decoder voor hun AM 54 en  spijtig genoeg werd er geen infoblad meegezonden bij aankoop van vernoemde decoder. Ook een verzoek  aan VBV voor dit blad te bekomen,  blijft zonder resultaat, vandaar mijn vraag  op dit forum. Niet onmogelijk dat er zich iemand geroepen voelt om me dit blad alsnog door te  mailen?
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

bellejt

normaal gezien werrkt VBV met esu decoders en zet er een eigen sound in.

thor

niet onmogelijk dat het zo is, maar dan rijst de vraag, stemmen de VBV functies dan overeen met die van ESU, als dat zo is, zou mijn probleempje snel opgelost zijn.
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

raf

je kunt de functies aan een functie toets toewijzen zoals je zelf wil .
dus ook VBV kan dit zo doen .een blanco dekoder heeft dacht ik geen toegewezen functies buiten de verlichting dacht ik .
ik heb de rangeer op F3 zitten kabine verlichting op F1 en de derde lamp op F2.
dus VBV kan deze aan passen naar believen .
met een esu lokprogrammer kun je zien hoe dat alles geprogrammeerd is geworden
plakken lukt niet doeme toch .
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

thor

klopt allemaal wat je  komt te zeggen,  helaas  heb ik  (nog) geen lokprogrammer
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

bellejt

in een blanco decoder zitten wel functies gekoppeld aan toetsen en aux uitgangen.Als het bij de AM54 zo is als met de andere VBV modellen dan is het een specifieke programmering.Ik heb de duikbril en is ook speciaal.Als iemand mij de file kan toesturen dan print ik wel de lijst uit voor je en plaats ze hier

v5 sound basisconfig vanuit factory:

   Stop, Forward   è   -   -   -
   Stop, Reverse   è   -   -   -
   Drive, Forward   è   -   -   -
   Drive, Reverse   è   -   -   -
   Forward, F0   è   Front light [1]   -   -
   Reverse, F0   è   Rear light [1]   -   -
   F1   è   -   -   Sound slot 1
   F2   è   -   -   Sound slot 3
   F3   è   AUX1 [1]   -   -
   F4   è   AUX2 [1]   -   -
   F5   è   AUX3   -   -
   F6   è   AUX4   -   -
   F7   è   AUX5   -   -
   F8   è   AUX6   -   -
   F9   è   AUX7   -   -
   F10   è   AUX8   -   -
   F11   è   AUX9   -   -
   F12   è   AUX10   -   -
   F13   è   AUX11   -   -
   F14   è   AUX12   -   -

Bij de V4 zijn geen uitgangen gekoppeld.

Alberke

Citaat van: thor op 14 december 2020, 11:01:10 AM
klopt allemaal wat je  komt te zeggen,  helaas  heb ik  (nog) geen lokprogrammer
Dringend één vragen aan de Kerstman. Digitaal rijden zonder programmer  is als met een auto rijden zonder reservewiel op een straat vol nagels  ;D
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

SuSke

Dan rekent ge op de vAB of Touring  ;D ;D
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

ramdani

#11


mvg,
Michel
c+k-rail/weichen walter flexrail met Roco z21 start,Digikeijs decoder en terugmelding,iTrain
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=71005.0

belgianrailways

#12
 

thor

Dank voor de info, dit wordt naar waarde geapprecieerd.
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

bellejt

supermooi.Als nu iemand de esu file wil uitlezen en ze hier plaatsen dan is het helemaal compleet.Kunnen we deze bewaren om anderen te helpen.Enkel de gewone file want de sound is niet copieerbaar (dus gewoon zelfs vanop de sounddecoder de gewone file saven).Ik spaar ze nl allemaal op mijn HDD.Gewoonte van wijlen MIAA :) omdat we decoders verkochten en ze als service programmeerden