Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Bouwsels in schaal 0, ook leuk!

Gestart door hans63, 12 december 2020, 11:51:01 AM

Havoc

Heel netjes! Die belijning in geel wag er wezen, die is prachtig. Die tonnetjes daar ben ik minder fan van, die lijken me wat kunstmatig.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Jurgen

Oei, ik moet dit draadje ergens gemist hebben want ik zie het nu pas voor de eerste keer.

Grote schalen kunnen me niet zo bekoren, maar dit is wel mooi!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

hans63

stapje verder maar weer, hekwerkjes gezet.
nu nog wat trappen eraan hangen.




Decapod

Schattig. Dat trekt me toch aan in die grote schalen, dat je alles zo verregaand kan detailleren ...
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

Herwig


Echt een geinig ding.

Vind persoonlijk de geel & rood tinten van de olievaten iets te overeenstemmend ( 'assorti' ) met diezelfde kleuren van de spoortractor...
Zou in werkelijkheid te toevallig zijn, denk 'k.


hans63

Zoo, finale update voor de vakantie: trappen eraan, wat vervuiling aangebracht en natuurlijk een filmpje.  :)








https://youtu.be/-xapjSDK0n4




.

Alan On Track

Zeer mooi lokje, prachtig gebouwd!
Modelbouw is een kunst

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

hans63

Ben weer eens met een gebouw begonnen, dit keer één voor de achtergrond.
het wordt een opslagruimte uit vakwerkgebinten, daarna invullen met Juweela steentjes en pleisterwerk.





doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

De absolute beginner

Dat wordt prachtig! Iets kleins voor die locotractor (of hoe noemt dat?): hij is prachtig; maar de vorm van die lampen doen er voor mij een beetje afbreuk aan. Houd wel in uw achterhoofd dat ik zoiets zelf niet zou kunnen  ;)!

Cyriel

Rangeerduivel

Citaat van: De absolute beginner op 27 oktober 2021, 13:24:31 PM
Dat wordt prachtig! Iets kleins voor die locotractor (of hoe noemt dat?): hij is prachtig; maar de vorm van die lampen doen er voor mij een beetje afbreuk aan. Houd wel in uw achterhoofd dat ik zoiets zelf niet zou kunnen  ;)!

Cyriel

Wel Cyriel,
Het zou mij eerlijk gezegd niet zijn opgevallen, dus erg slecht is het niet, maar ik moet (jammer genoeg) jouw mening over die lampen delen!  ???
Al de rest vind ik dan ook verbazend knap... 8)

;)

hans63

De koplamp van de Berliet zag er idd iets anders uit, het was meer gevat in een beugel i.p.v. met vaste poot.
bovendien was er maar één lamp per zijde aanwezig.
De vaste poot is ook gekozen om de 4 heel fijne draadje per koplamp te beschermen, deze lopen er intern  doorheen.

Maar goed, ik heb wel meer zaken toegevoegd omdat ik de bodem een beetje een kale plaat vond.
En als men de rest ok vindt ben ik al lang tevreden.  ;D



hans63

Het geveltje staat inmiddels wat verder in de steigers.


hans63

een nieuwe week, een nieuwe plaat...