Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Module Steinenerbrucke

Gestart door adrievans, 10 december 2020, 12:46:52 PM

Rangeerduivel

Citaat van: adrievans op 16 augustus 2021, 17:54:46 PM
Citaat van: SuSke op 16 augustus 2021, 16:59:41 PM
Geef de brug aan een kant wel een vaste oplegging.
Aan beide kanten rolletjes is niet echt gezond, want dan gaat de brug rollen van zodra er een trein opkomt.

Is dat ook als ie tussen 2 brughoofden valt ? (kan ie niet ver rollen toch  :) )
Het is steeds zoals Suske beweert Adrie, geen enkel landhoofd kan anders het gebonk van het hele gevaarte (brug + trein) verdragen

;)

adrievans

Zo leer je nog eens wat,zie in praktijk weleens de ene kant van de brug en nooit de andere , ging er dus vanuit dat die hetzelfde was.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

Kautenbach

Goed bezig, maar...moet je de oplegging niet op de stalen spanten zetten ipv ernaast, dit vanwege de krachtverdeling, die spanten dragen het geheel. Die wil je onderseunen met 1 kant vast en 1 kant een rol ;)

adrievans

Citaat van: Kautenbach op 17 augustus 2021, 07:56:16 AM
Goed bezig, maar...moet je de oplegging niet op de stalen spanten zetten ipv ernaast, dit vanwege de krachtverdeling, die spanten dragen het geheel. Die wil je onderseunen met 1 kant vast en 1 kant een rol ;)

Weet ik niet,ik heb ze nu onder de railstaven zitten,omdat daar de meeste druk komt (in mijn ogen)
Verder is van dit detail weinig meer te zien na inbouw (het is er ik weet het en voor de rest,wie zal het ooit opvallen).
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

adrievans

Tussen de bedrijven door het tweede segment afgemaakt.
Intussen ook begonnen met de tunnel zodat ik kan beginnen met de "berg"
en gisteren de achtergrond geplakt, deze is zelfgemaakt m.b.v. foto's , busch cd-rom en photoshop en af laten drukken op spandoek materiaal voor buiten(afwasbaar en stevig)


Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

Alan On Track

Die achtergrond is goed geslaagd. Kost dat eigenlijk veel om zo te laten drukken?
Modelbouw is een kunst

adrievans

Deze is 220 x 47 cm en koste inclusief verzending 18 euro
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

sdz1976

Dat is geen geld, knappe dinges trouwens.


Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Gerolf

Citaat van: adrievans op 12 september 2021, 17:30:22 PM
Deze is 220 x 47 cm en koste inclusief verzending 18 euro

Interessant. Welke firma?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

marimon

Ben ook benieuwd waar te bestellen!
Mvg, Marc
Lokmaus II - belgisch Tp III/IV - Piko A - analoog schakelen - nog steeds een beginner

svvander

Idem hier... een achtergrond voor mijne aquarium (veel kleiner en veel minder mooi) kost al bijna een drievoud.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

adrievans

Bij drukzo.nl,En dan bij menu zoeken onder buitenreclame en dan spandoeken.
Er zijn vaste maten maar je kunt ook je eigen afmetingen doorgeven,je betaalt per vierkante meter prijs.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

adrievans

#27
Citaat van: svvander op 15 september 2021, 13:15:38 PM
Idem hier... een achtergrond voor mijne aquarium (veel kleiner en veel minder mooi) kost al bijna een drievoud.

sven , het mooie hangt natuurlijk ook af van de kwaliteit foto.
Mijn achtergrond is expres wat minder scherp om diepte na te bootsen.
Voor jouw aquarium weet ik niet of ze echt watervast zijn,misschien zit daar het prijsverschil.

Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

svvander

Citaat van: adrievans op 15 september 2021, 13:24:35 PM
Citaat van: svvander op 15 september 2021, 13:15:38 PM
Idem hier... een achtergrond voor mijne aquarium (veel kleiner en veel minder mooi) kost al bijna een drievoud.

sven , het mooie hangt natuurlijk ook af van de kwaliteit foto.
Mijn acchtergrond is expres wat minder scherp om diepte te simuleren.

Zelf dan is deze nog 100x knapper en vooral een pak goedkoper. Bedankt voor de tip!
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

T03

Sven, goe bezig! Bedankt voor de achtergrond tip  ;) Grtjes.
"I have a train riding in my brain"