Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Mijn N-spoor project.

Gestart door Pierre, 09 december 2020, 11:45:20 AM

Pierre

#60
Update:

Weer wat verder met de achtergrond van mijn baantje. Van wat restmateriaal wil ik nog wat steunberen maken. De muurtjes zien er anders wat kaal uit.



Ook het laatste stukje berg maak ik van wat brokken piepschuim die afgewerkt worden met een laagje Sculptamold.





Dit moet even drogen dus doe ik tussendoor even een ander klusje wat ook moet gebeuren. De bovenleiding bogen. Ik wil dat ze demontabel zijn dus maak ik busjes waar inbusboutjes in passen. De bogen lijm ik dan in de kop van de inbusboutjes.



Het probleem is dat het stukje pijp wat ik heb 5,7 mm uitwendig is. Met een stukje krimpkous maak ik daar 6 mm van zodat ik de pijpjes mooi in een 6 mm gat kan lijmen. De inwendige maat 3,6 mm heb ik ook moeten uitboren zodat er mooi een 4 mm inbusboutje in past.





Door de pijpjes met de achterkant van een penseel in de gaatjes te duwen kan ik goed zien of  ze recht in het hout steken.





Dan even verder met het kasteel. De muren wil ik op verschillende plaatsen verlicht hebben dus daar maak ik een paar "schijnwerpers" voor.



Ik lijm ze in de berg vlak langs de muren. Als de lijm droog is werk ik ze een beetje bij met verdunde zwarte verf.







De achterwand is nog een beetje kaal en ik pluk een plaatje van internet en ga daar een beetje mee knippen en plakken. Daarna pas ik de kleur een beetje aan zodat hij bij de rotsen past die ik gemaakt heb op mijn baan. Daarna maak ik er een paar overlappende delen van die ik op maat afdruk.



Ik puzzel verschillende stukken aan elkaar net zo lang tot het naar mijn zin is en lijm deze met witte houtlijm tegen de achterwand. Lekker dat het hele kasteel een los deel is. Ik kan hem gewoon even opzij zetten zodat ik er beter bij kan.





Naast het kasteel plak ik ook gelijk een plaatje van wat huizen dat ik nog had liggen. Straks nog wat boompjes er voor en dan is dit plekje ook klaar.



Ik schilder met de hand wat boompjes bij die ik onthoofd had met uitknippen van de achtergrond. Aan de rand schilder ik er zelf nog wat boompjes bij zodat de overgang een beetje aansluit.





Ik plant nog zo'n 30 stuks simpele steeksparren. Ze zijn niet heel mooi maar als je er een paar bij elkaar zet oogt het best lekker.



En dan ben ik met de achterwand helemaal klaar.



Ik denk dat ik maar verder ga met een talud van de bovenste spoorbaan en dan deze balasten.


Later meer ...... ;)




Groet Pierre.


Michiel

Uiterst indrukwekkend hoe je met die spontane, pretentieloze manier van aanpak een uiterst doeltreffend resultaat neerzet. Heerlijke plaatjes van een project dat ik dacht dat het een fait-divers zou zijn: eventjes snel iets maken met het overschot van een afgebroken baan. Waaauw, man. Pet af. Heerlijk draadje om volgen.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Alan On Track

De overgang tussen voor- en achtergrond is zeer goed geslaagd. Het geeft veel gevoel van diepte. Mooi mooi  ;)
Modelbouw is een kunst

Pierre

Groet Pierre.


De absolute beginner

Is SUBLIEM hier al gebruikt?
Want dat is het zéker!

Cyriel

Pierre

Nog een foto met de verlichting van het kasteel. Ik heb dit niet helemaal in het donker gedaan omdat het licht dan heel erg overheerst.
Er is wel wat schaduw op de achtergrond maar daar ontkom ik helaas niet aan.


Groet Pierre.


Gerolf

Mooie hoek van je baan, ferme blikvanger  8)

Citaat van: Pierre op 02 juli 2021, 16:11:42 PMEr is wel wat schaduw op de achtergrond maar daar ontkom ik helaas niet aan.

't Is inderdaad wat jammer, maar laat dit de pret niet derven  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

mahtoska1

Het is wel mooi en sfeervol met de verlichting.

Pierre

Dank heren.


Vandaag een mini projectje.

Ik was al een tijdje op zoek naar een heftruck voor mijn N houtzagerij maar niets kunnen vinden. Ook niet in Rijswijk de laatste keer. Na wat zoeken in de rommeldoos kwam ik een dingetje tegen dat wel eens een heftruckje kan worden.



Dus hup ...  het mes er maar in en samen met wat andere frutsels ...



... zou het best eens kunnen lukken.



Een kwastje verf er over. En het heftruckje is klaar.



En gelijk inzetbaar op de houtzagerij.




Later meer ... ;)
Groet Pierre.


Cozzy

Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

Jappy

Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

De absolute beginner

Waar blijft ge het toch halen?
Ja, uit uw rommeldozen, maar ik bedoel 't eerder figuurlijk ;D.

Cyriel

PietB

Gouden handjes Pierre.
Sta iedere keer weer verbaasd.

grt Piet.

Pierre

Dankjewel voor de veren. Het is maar een heel klein projectje tussendoor. ;)
Groet Pierre.