BeNeLux in al zijn verschillende samenstellingen.

Gestart door ERVIN, 07 december 2020, 18:21:52 PM

Driesel

Die samenstelling van de testtrein kende ik nog niet, bedankt Eric.

Omzetting in model:



De inzet van de ÖBB-rijtuigen was van korte duur, maar vind ik wel de interessantste:


janieburton

Had de NS deze ÖBB rijtuigen aangekocht of huurden ze die rijtuigen?
 

mardig23

Ze werden gehuurd, en reden in Beneluxstammen van 1 april 2011 tot 23 november 2012.

In HO werd er een driedelige set gemaakt door ACME ;)
Mvg Karl

B_Modelbouw

ACME heeft enkel de ÖBB versie uitgebracht en in een beperkte oplage de NS versie voor een modeltreinwinkel in Nederland ... om de forum regels niet te overtreden  :D in een winkeltje ten westen van Rotterdam, met de naam gelijk aan deze die vroeger in Station Blankenberge zat  8)

Ze rijden als een zonneke... na alle kritiek die ik had vernomen over ACME, dat ze geen meter bollen en enkel goed zijn voor de vitrinekast.
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


mardig23

 Zo Bert, ik ben wel een tikkeltje jaloers dat je die set van MTE hebt kunnen bemachtigen. ::)

Er zou ooit ook sprake geweest zijn van de set 90036, maar ik denk dat die er nooit gekomen is.
Nu ja, die 90035 zoek ik ook al een tijdje.
(Het is op dit moment mijn enige gaatje in de BeNeLux, maar ik ben wel zo een stammetje Bmz en Decals van Kleinspoor. ;D)
Mvg Karl

Anarchy

Die OBB rijtuigen hebben in het begin ook met de gewone OBB logo's op de benelux gereden. De NS logo's zijn er kort nadien gekomen. Dus beiden zijn mogelijk zonder fout.

mardig23

Ja, en ze hebben ook samen in een stam gereden, met vishaken EN OBB door elkaar, en ze hebben zelfs met Prio ICRm gereden, Met Geel Blauw ertussen als het moet.

Je kan er alle kanten mee uit, maar toch wil ik heeeeeel graag die set van ACME :P
Mvg Karl

philippe

Ter info: er zijn momenteel 2 boeken over de Benelux-dienst te koop: https://treinwebshop.nl/product/de-beneluxdienst/     en   https://treinwebshop.nl/product/amsterdam-brussel/      (PS: ik heb géén belangen bij deze uitgeverij noch bij de boeke-omzet!)

Powered By Diesel

running on heavy fuel