City-rail

Gestart door WVA, 06 december 2020, 18:32:25 PM

WVA

Goedenavond,

Ik heb al enige tijd een City-Rail DC gedigitaliseerd.
Het rijden gaat probleemloos, echter de lichten voor of achteraan krijg ik niet aan de praat.

Ik heb recent een lok programmer aangeschaft.

Welke CV's dien ik aan te passen om de verlichting in orde te krijgen?

Alvast bedankt

Klaas Zondervan

Een beetje meer informatie graag. Wat is een City-Rail? Welke decoder heb je er in gestoken? Hoe zijn de lichten aangesloten?

Rangeerduivel

#2
Als hij een 8-polige stekker heeft kan het 180' draaien van die stekker reeds de oplossing zijn...

Citaat van: Klaas Zondervan op 06 december 2020, 19:38:01 PM
Een beetje meer informatie graag. Wat is een City-Rail? Welke decoder heb je er in gestoken? Hoe zijn de lichten aangesloten?

Klaas,

Dat is een (zeer gegeerd) tweedelig stelletje van het vroegere Jocadis...

;)

WVA

Citaat van: Rangeerduivel op 06 december 2020, 20:10:07 PM
Als hij een 8-polige stekker heeft kan het 180' draaien van die stekker reeds de oplossing zijn...

Citaat van: Klaas Zondervan op 06 december 2020, 19:38:01 PM
Een beetje meer informatie graag. Wat is een City-Rail? Welke decoder heb je er in gestoken? Hoe zijn de lichten aangesloten?

Klaas,

Dat is een (zeer gegeerd) tweedelig stelletje van het vroegere Jocadis...

;)

Dank je voor je reactie, dat zal ik morgen eens proberen.

doomslu

Citaat van: Rangeerduivel op 06 december 2020, 20:10:07 PM
Als hij een 8-polige stekker heeft kan het 180' draaien van die stekker reeds de oplossing zijn...

Citaat van: Klaas Zondervan op 06 december 2020, 19:38:01 PM
Een beetje meer informatie graag. Wat is een City-Rail? Welke decoder heb je er in gestoken? Hoe zijn de lichten aangesloten?

Klaas,

Dat is een (zeer gegeerd) tweedelig stelletje van het vroegere Jocadis...

;)
Deze:

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Klaas Zondervan

Ik heb een beschrijving van dit treinstel gevonden. Er zit inderdaad een 8-polige interface in volgens NEM652.
Goede kans dus dat de stekker verkeerdom zit.

WVA

All,

Dank je voor jullie tip om de decoder 180° om te draaien, nu werkt de verlichting wel.
Ik vermoed dat dit ook bij mijn "break" het probleem is. Het is dezelfde decoder, ik zal die straks ook eens 180° draaien.  :)

Mvg
Werner

bellejt

best kijken voor je een decoder inplugt naar een 1 of een sterretje op de print.Dit beduid pin 1 en is bij esu de oranje kleur.

Klaas Zondervan

Citaat van: bellejt op 07 december 2020, 10:17:41 AM
Dit beduid pin 1 en is bij esu de oranje kleur.
Niet alleen bij ESU. Voor alle DCC decoders gelden voorgeschreven draadkleuren.

WVA

Net mijn "break" open gedaan en de decoder 180° gedraaid, en ja hoor, ook daar werken nu de lichten perfect  :)

Rangeerduivel

Citaat van: WVA op 07 december 2020, 13:32:29 PM
Net mijn "break" open gedaan en de decoder 180° gedraaid, en ja hoor, ook daar werken nu de lichten perfect  :)

Kleine anekdote;
Ik heb tot tweemaal toe iets kunnen "regelen" bij een handelaar in tweedehands treinen,
Een lok staat geprijsd met vermelding Digitaal.
Als je hem koopt is het normaal dat er test gereden wordt en dan komt het er aan;
"ja maar de lichten branden niet"
antw; "Ik zal er iets aan afdoen.. :( (aan de prijs natuurlijk)
OK, thuisgekomen en de decoderstekker gedraaid, alles werkt perfect! ;D

Zo heb ik ook eens afslag gekregen  op een Roco HLR80 omdat de lichten niet brandden... :o ::)

Nu kan je zeggen, da's niet eerlijk, maar wie moet er professioneel zijn, de winkelier of de klant? 8) 8)

;)

WVA

Citaat van: Rangeerduivel op 07 december 2020, 14:11:10 PM
Citaat van: WVA op 07 december 2020, 13:32:29 PM
Net mijn "break" open gedaan en de decoder 180° gedraaid, en ja hoor, ook daar werken nu de lichten perfect  :)

Kleine anekdote;
Ik heb tot tweemaal toe iets kunnen "regelen" bij een handelaar in tweedehands treinen,
Een lok staat geprijsd met vermelding Digitaal.
Als je hem koopt is het normaal dat er test gereden wordt en dan komt het er aan;
"ja maar de lichten branden niet"
antw; "Ik zal er iets aan afdoen.. :( (aan de prijs natuurlijk)
OK, thuisgekomen en de decoderstekker gedraaid, alles werkt perfect! ;D

Zo heb ik ook eens afslag gekregen  op een Roco HLR80 omdat de lichten niet brandden... :o ::)

Nu kan je zeggen, da's niet eerlijk, maar wie moet er professioneel zijn, de winkelier of de klant? 8) 8)

;)

Geweldige tip!  ;D

Maar ik had de "break" analoog gekocht en ook een tijdje analoog gereden.
Het is pas bij de bouw van mijn nieuwe treintafel dat ik ben overgestapt naar digitaal en heb ik hem zelf "omgebouwd"  8) ;D ;D