Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

rook maken ?

Gestart door dani, 04 december 2020, 13:16:45 PM

efl045


Paulogic

Ah maar het wieltje dat ik bedoelde was echt een wieltje = waterradje dat door de stroming van het water ronddraaide.
Bovenaan die Fontein was er ook een bol die ronddraaide door de stroming maar die kon mijn kat niet deren.
Het water-rad was zijn ding.

En of het elementje dat ik had zou ultrasoon geweest zijn? Ik twijfel sterk want het was niet veel groter dan een dikke
speldenkop met zo'n koperdraadjes aan zoals nu de SSD ledjes (soms).

Al even gezocht maar ik vind het elementje niet dadelijk terug. Mijn vrouw denkt er wel nog foto's van te hebben alsook
enkele met het detail van dat gedeelte van die fontein. Wie zoekt... blijft zoeken...
mvg,
Paul(ogic)

raf

Franky die handleiding gelezen van die lok .
Staat vol waarschuwingen wanneer die verdamper NIET te gebruiken .

Met water is het eenvoudig of een piezo of een gloei spiraal .
Het verschil met een piezo is en blijft het koud met een gloei spiraal moet je het water aan het koken krijgen om stoom te krijgen .

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

PietB


dani

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Havoc

Wel 35 Watt nodig hé... Dat is zeker 3A voor die ene loc. En hij heeft dan nog wisselstroom nodig, kan best zijn dat die inwendig nog hoger gaat en dus echt wel wisselstroom nodig heeft.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Alberke

gewoon uw decoder verkeerd aansluiten, mooie rookpluim, geknetter en bijzonder geurtje  ;D
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

svvander

Ik had ook al een zo'n reactie gedacht: een stekske, een goe pak papier... maar daarmee was mijn bijdrage even goed als niks zeggen.

Als onze kindjes klein waren, hadden we zo van die apparaten in huis om "stoom" in huis rond te blazen. Misschien kan je hier wel iets mee. Wij hadden er toevallig eentje in de vorm van een locomotief.

Foto van Vanden Borre:


Als je de "stoom" kan omleiden in fijne kanalen en dit onder de treintafel laat staan... waarom niet?
Op 2dehands vind je deze makkelijk voor heel weinig geld. In een andere vorm dan wel, maar die maakt niet, want je ziet 'm niet. Rond €10 zie je ze regelmatig doorkomen. Daarvoor kan je het moeilijk zelf in elkaar steken. Alleen de verdeling van de stoom: daar heb je dan nog wel een uitdaging aan.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

raf

Je kunt ook een stoom apparaat kopen om behang papier van de muur te stomen .

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Alberke

Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

svvander

Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Alberke

Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D