Plooien van armpjes mini-mensjes.

Gestart door rixke rail, 22 oktober 2006, 15:03:30 PM

rixke rail

Wie heeft er een truukje om de armpjes (en beentjes) van de mini-mensjes in de juiste vorm te krijgen om bv. een stuur vast te houden in een autootje ?
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

bartie

Met de dremel(of iets gelijkaardigs)eraf slijpen en in de juiste positie er weer op lijmen.

Bart.

janjozef

Met de haardroger verwarme, niet te veel en goed plooien, wel eentje nemen dat al redelijk goed staat. pas hierna schilderen.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

rixke rail

Dat lijkt mij een goeie oplossing en zal ik zeker eens proberen.
Bedankt, Jan !
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Peter

Vroeger werd door de Duitse Miba enz. voorgesteld om het figuurtje even boven een brandende sigaret te houden waarna je de arm (en) of de benen in een andere positie kon buigen.
Maar......inmiddels zijn we slimmer ?? geworden en roken we dus niet meer, en hebben we dus een andere oplossing moeten vinden.
Ik gebruik hiervoor een soldeerbout (min.25 watt of meer)
Hou het figuurtje een paar sekonden op ongeveer een centimeter van de bout en..voila je kan ze lichaamsdelen terug (ver) plooien.
Vergeet wel niet eerst de stekker in het stopkontakt te steken of je zit binnen een week nog te wachten....!!!!!
Met vriendelijke groeten
Peter

Dieter

citaat:
Geplaatst door Peter


Vergeet wel niet eerst de stekker in het stopkontakt te steken of je zit binnen een week nog te wachten....!!!!!



Spreek je uit ervaring Peter? [:D]

Dieter.
Modeltreintjes zijn zoals een vrouw! Ge steekt er veel geld en liefde in!

Gerolf

De truc met de soldeerbout is inderdaad beter dan de haardroger. Je hebt plaatselijke warmte nodig.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

rixke rail

Sorry mensen, ben een week off-line geweest, wegens problemen met mijn harde schijf. Nu ze vervangen is, kan ik weer volop meedoen hier.
Met die soldeerbout ga ik het later eens proberen, dat lijkt mij de beste methode, bedankt   Peter en Gerolf.
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN