Liliput werkwagen

Gestart door Stieven76, 28 november 2020, 22:11:00 PM

BC911

Mooi resultaat inderdaad van een leuk projectje.  8)
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

Rangeerduivel

Citaat van: Stieven76 op 16 december 2020, 13:20:29 PM
De LaisDcc decoder is wat afgeregeld ivm de snelheden zoals vertrek, afrem en topsnelheid. Werkt best goed.
Het laatste wat ik gedaan heb is een poging tot weathering. Al bij al vind ik het nog ok  ;D


O mooi zo, nog maar enkele weken oud en begint al flink te roesten, en dan nog zeer realistisch ook! 8)

Maar hoe je het klaar speelt om de Lais te beknotten in topsnelheid (de rest lukt allemaal)
mag je wel eens vertellen.
Bij andere decoders lukt dat dmv CV5, hier ook? :-\

;)

Alberke

Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

DFS


Stieven76

Citaat van: Rangeerduivel op 16 december 2020, 13:29:16 PM
Citaat van: Stieven76 op 16 december 2020, 13:20:29 PM
De LaisDcc decoder is wat afgeregeld ivm de snelheden zoals vertrek, afrem en topsnelheid. Werkt best goed.
Het laatste wat ik gedaan heb is een poging tot weathering. Al bij al vind ik het nog ok  ;D

O mooi zo, nog maar enkele weken oud en begint al flink te roesten, en dan nog zeer realistisch ook! 8)

Maar hoe je het klaar speelt om de Lais te beknotten in topsnelheid (de rest lukt allemaal)
mag je wel eens vertellen.
Bij andere decoders lukt dat dmv CV5, hier ook? :-\

;)

Ja idd, cv5. Nu ik denk toch dat het gelukt is. Ik test het ding maar op een goeie meter spoor die voor mijn neus ligt. Zal deze avond eens een ovaaltje op tafel leggen en eens zien wat hij dan doet. Kan zijn dat ik in een illusie leef momenteel  ;D ;D

Rangeerduivel

Citaat van: Stieven76 op 16 december 2020, 14:30:16 PM
Kan zijn dat ik in een illusie leef momenteel  ;D ;D

Tja, hangt er vanaf wat jij je in het leven voorstelt... ;D ;D

Grapje natuurlijk!
Maar ik heb momenteel 2 Lais decoders ingebouwd waarvan 1 mèt een powerpack (waarvan ik ook ondervind dat het niet werkt)
CV1, 3, 4 en ook lang adres lukt prima, maar bij 5 heb ik geen input, ze blijven  met de regelaar op max. rondvliegen aan volgens verkeersveiligheid onverantwoorde snelheden.
Ik moet er wel bij vertellen dat ik geen handleiding heb, maw ik weet niet hoeveel waardes ik die CV mag/kan geven...

;)

Stieven76

Citaat van: Rangeerduivel op 16 december 2020, 14:56:45 PM
Citaat van: Stieven76 op 16 december 2020, 14:30:16 PM
Kan zijn dat ik in een illusie leef momenteel  ;D ;D

Tja, hangt er vanaf wat jij je in het leven voorstelt... ;D ;D

Grapje natuurlijk!
Maar ik heb momenteel 2 Lais decoders ingebouwd waarvan 1 mèt een powerpack (waarvan ik ook ondervind dat het niet werkt)
CV1, 3, 4 en ook lang adres lukt prima, maar bij 5 heb ik geen input, ze blijven  met de regelaar op max. rondvliegen aan volgens verkeersveiligheid onverantwoorde snelheden.
Ik moet er wel bij vertellen dat ik geen handleiding heb, maw ik weet niet hoeveel waardes ik die CV mag/kan geven...

;)

Fantasie genoeg deze tijd, er valt voor de rest weinig of niks te beleven.

Hierzie, deze heb ik gebruikt :)
LaisDcc manual (pdf)

Die powerpacks werken idd niet. Ik heb wat video's op YouTube bekeken ivm de LaisDcc en powerpacks en daar kwamen ze allemaal tot dezelfde conclusie. Anders had ik er zelf één gebouwd om in dat klein ding te steken.
Mss moet je dit eens proberen ivm de powerpacks. Staat onderaan in de handleiding.
CiteerTo turn off the decoder's ability to run on DC: Just deduct 4 from the number already set in CV29

Vb:
https://www.youtube.com/watch?v=qmFJ4FdB5rs&t=4s&ab_channel=Paul%27smodeltrainstuff
https://www.youtube.com/watch?v=_GESbdDID6g&ab_channel=Dave%27sCustomConversion

Rangeerduivel

Alvast bedankt voor de handleiding.

Stieven76

Nog een beetje verder gedaan met het wagentje. Na wat rijtesten hier op mijn ovaaltje op de tafel gemerkt dat het wagentje te weinig gewicht heeft. Dit resulteert in het doorslippen van de aangedreven wielen.

Dan heb ik van het oorspronkelijke gewicht, onderaan op de plaats waar de decoder zit, een stuk weggeslepen. Dit dan bestrooit met echt zand en steentjes. Omdat er tussen de laadbak en de lading waar er geslepen was toch wel nog wat spleten ware heb ik besloten om een deel af te dekken met een dekzeil. Dit heb ik gemaakt van een papieren zakdoekje met water en houtlijm. Daarna geschilderd, bepoeierd en spandraden voorzien.
Op de zijkant van de kabine heb ik een nummering voorzien. De decals komen vanuit een oude modelbouw doos die ik nog liggen had. Ze passen perfect aangezien ze eigenlijk mijn initialen zijn, vond ik een leuke toets voor mezelf  ;D

Foto's van het dekzeil:
Liliput werkwagen (29)

Liliput werkwagen (30)

En dan het eindresultaat. Ik moet er wel nog eens een laagje blanke lak overzetten om alles te fixeren. Ik ben er best tevreden mee als ik zie hoe een lelijk plastieken ding dit in het begin was.
Het zou fijn zijn om dit ding eens op een mooie baan te zien rondsnorren maar dat zal vrees ik niet voor direct zijn.

Liliput werkwagen (31)

Liliput werkwagen (32)

Liliput werkwagen (33)

Cozzy

Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

Stieven76

Vandaag een ovaaltje op tafel gelegd en een rijtest gedaan. Ik heb er zelfs een exta wagonnetje achter gehangen om te zien of het dan nog deftig rijd. De test was positief  ;D
Voorlopig gaat het ding zo terug zijn doosje in en moet ik iets anders zoeken om te doen.

Het beeld is niet optimaal, gefilmd met de gsm. Volgende keer neem ik mijn GoPro. Op de afbeelding klikken voor het filmpje.
Liliput werkwagen rijtest

modelbaanHO

Leuk ding. En het rijd nog vlotjes ook.
Knappe prestatie.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

sdz1976

Knap gedaan  8) 8)


Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

DFS


SuSke

mooie transformatie die je gerealiseerd hebt Stieven. Mag je best fier op zijn.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.