Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Model reeks 15 Olaerts .

Gestart door jakke, 21 oktober 2006, 20:11:40 PM

Kedeng Kedeng

#60
citaat:
Geplaatst door Chris

Ik heb em vandaag gekocht :)
Hoe maak je em open (voor een decoder)
Moet ik die 4 schroefjes loshalen, of is het genoeg om de kap los te trekken ?

Er zit geen aanwijzing in de doos hoe dat te doen namelijk.
Maar een zeer fraai model. Snel een decoder en dan rijden [:D]

Hallo Chris,
De kap kan je best openen door kaasprikkers tussen de chassis & de kap te steken.
Hopelijk lukt het zo, veel plezier nog met je aanwinst.

FREMO e.V. - afd Belgiƫ

#61

Voor diegene die de FRANSE taal machtig zijn.

In het tijdschrift "LOCOREVUE" van de maand FEB 2007 is er een volledige bespreking van dit uitgebrachte model.

Je kan misschien eens de verschillen qua visie lezen over een model.

Mvg
Herman
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

Chris

#62
Ze is open en heeft reeds een decoder [:D]
Ik plaats over een uurtje een verslag op mijn site.

Wel jammer dat om in NL te kunnen rijden je een speciale versie had moeten bestellen die 3 punt seinen heeft, ik heb nu een 1502 met slechts twee seinen. Ik heb Dhr Olaerts een mail gestuurd of ik deze kan ruilen voor een met 3 punt seinen.
Verder, TOP model voor een zeer nette prijs.

Brunel

#63
Prachtig model.
E?n vraag aan de kenners. Had de echte reeks 15 glanzende metalen sierstrips of waren de strips lichtgrijs geverfd zoals op het model?

Kedeng Kedeng

#64
citaat:
Geplaatst door Chris

Wel jammer dat om in NL te kunnen rijden je een speciale versie had moeten bestellen die 3 punt seinen heeft, ik heb nu een 1502 met slechts twee seinen. Ik heb Dhr Olaerts een mail gestuurd of ik deze kan ruilen voor een met 3 punt seinen.
Verder, TOP model voor een zeer nette prijs.

Chris hiervoor moet je bij Brelec zijn,
Zij hebben een vervangprintplaat gemaakt met 3de licht
(dan kan je ook de rode sluitseinen uitschakelen & heb je ook cabine verlichting)
Ik dacht dat die 30? kosten

janjozef

#65
oorspronkelijk in inox idem voor de nummer
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Brunel

#66
Okay, bedankt.
Ik begrijp uit het antwoord dat de locs hun leven zijn begonnen met roestvrijstalen strips en nummers. Zijn die later verwijderd en zo ja bij welke versie gebeurde dat dan? Zijn de strips toen vervangen door gewone grijze verf?

Chris

#67
citaat:
Geplaatst door Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door Chris



Chris hiervoor moet je bij Brelec zijn,
Zij hebben een vervangprintplaat gemaakt met 3de licht
(dan kan je ook de rode sluitseinen uitschakelen & heb je ook cabine verlichting)
Ik dacht dat die 30? kosten




Ik dank u ! [:D]

Chris

#68
Ik kan bij Brelec niets vinden op de 1500 serie.
Echter heeft Guido al gereageerd dat ik em mag omruilen en rij daarvoor van het weekend naar zijn winkel.
Zie ik de winkel ook eens en is wel een ritje van 2 uur waard  [:D]

Kedeng Kedeng

#69
citaat:
Geplaatst door Chris

Ik kan bij Brelec niets vinden op de 1500 serie.
Echter heeft Guido al gereageerd dat ik em mag omruilen en rij daarvoor van het weekend naar zijn winkel.
Zie ik de winkel ook eens en is wel een ritje van 2 uur waard  [:D]

Ja op de site van Brelec staan ze niet, maar ze bestaan wel [;)].
De winkel van Olaert is zeker de moeite je zal er geen spijt van hebben
Alleen de plaats?

Uw foute berichten kan verwijderen door op de vuilbak te klikken.

Brunel

#70
Volgens mij komen alle modellen met tweepuntsverlichting uit de fabriek. Brelec heeft een printje ontwikkeld met een derde lamp en Olaerts levert zijn modellen ook met dat printje al ge?nstalleerd. Heel leuk, de derde lamp is uitschakelbaar en de sluitverlichting is ook maar gelijk uitschakelbaar uitgevoerd.
Brelec en Olaerts hadden ook een gezamenlijk standje in Houten.

ps Misschien ook maar gelijk een decoder laten installeren. Voor 25 euro zit die er ook in. Ik zag op je site dat je een eenvoudige Hornby-decoder in de loc had gezet. Heeft die wel de functieuitgangen die je nodig hebt voor het derde frontsein en de uitschakelbare sluitverlichting?

loco

#71
Het is juist, je kunt een reeks 15 bestellen met derde frontlicht, cabineverlichting en afzonderlijke regeling van de sluitlichten (bvb zowel wit voor als achter). Je moet dit wel vermelden bij je bestelling.
Deze derde functionele sluitlichten zijn niet afzonderlijk te koop bij Brelec. Ook niet bij Guido Olaerts. Alleen kant en klaar ingebouwd in een model voor ik denk een meerprijs van 25 euro.
Misschien dat dit setje later afzonderlijk zal verkocht worden, maar voorlopig is hier nog geen sprake van. Dit heeft Guido mij deze middag telefonisch verteld.
Loco

Chris

#72
citaat:
Geplaatst door Brunel



ps Misschien ook maar gelijk een decoder laten installeren. Voor 25 euro zit die er ook in. Ik zag op je site dat je een eenvoudige Hornby-decoder in de loc had gezet. Heeft die wel de functieuitgangen die je nodig hebt voor het derde frontsein en de uitschakelbare sluitverlichting?



Dat is een goede, ik zal het vragen :) bedankt voor de tip.

rixke rail

#73
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Peter

#74
Als het bij LSM nog lang duurt zullen ze moeite hebben om nog modellen van hun reeks 15 te verkopen, want tegen die tijd hebben de meeste onder ons al een model van Olaerts. Ik ben in elk geval heel tevreden van mijn 15. Wat betreft die sierstrips: ik heb zelf een foto van de 1504 genomen in Oostende (een paar jaar geleden), en daar blonken die strips precies zoals chroom op een auto.

Bijgevoegd:
Bij een model op schaal 1/87 moet je wel rekening houden met het "schaal-effekt". Dat wil zeggen dat indien je blinkend chroom zou gebruiken in H0 dit geen zicht zou hebben, en van je model direkt een speelgoedje zou maken. Alhoewel het Olaerts model eigenlijk wat te mat zilver is, denk ik dat voor de handigen onder ons aluminium huishoudfolie een goed alternatief is.
In vliegtuigmodelbouw is "Aluminium Foil" trouwens gegeerd om naakt metalen (bare metall) vliegtuigen na te bootsen.
Mischien dat PB of Guido zelf een setje kunnen uitbrengen zoals vroeger voor de reeks 16 bestond van Parsifal
Met vriendelijke groeten
Peter