Model reeks 15 Olaerts .

Gestart door jakke, 21 oktober 2006, 20:11:40 PM

Anarchy

#45
citaat:
Geplaatst door marklinhobaan

Die 185 is een 36xxx type, mooie locs maar vrij beperkte trekkracht. Ze hebben wel een lastgeregelde decoder maar een te zwakke motor. Normaal ook voor een hobby loc van 80-90 euro.



Spreek je uit ervaring dan?

Greg

#46
Al veel gehoord op verschillende fora of van winkelier(s).
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

janjozef

#47
Toch bewonderens waardig hoe sommigen in hier erin slagen om van elke topic een draadje marklin te maken. Heren hoed af.

Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

boke

#48
Wat wil je, Jan... Vorige week ben ik bij een bevriend modelbouwer geweest en had een loc 59 aangeschaft! Hij hoeft er geen geluidsdecoder in te steken omdat de Marklinmotor zelf geluid genoeg maakt [:D]!


Groeten,


nmbs

#49
citaat:
Hij hoeft er geen geluidsdecoder in te steken omdat de Marklinmotor zelf geluid genoeg maakt !


hehe eindelijk iets positiefs van Marklin [:o)] en je hoeft er zelfs niet voor bij te betalen [;)]

jakke

#50
citaat:
Geplaatst door jakke

Op de modelspoorbeurs in Mechelen vandaag bij Olaerts een blauwe, digitale wisselstroom uitvoering van een reeks 15 gekocht . Van uit de doos bekeken mooi model .
Thuis gekomen direct willen testen op m'n digitale m?rklinbaan.
Toen ik het model met plastiekje en al uit de schuimverpakking hees viel er al een onderdeeltje op de tafel . Bij grondige inspectie bleek dat een trapje te zijn van een van de fronten .Daarna willen rijden .
Spijtig genoeg noppes .
Het model rijdt enkel aan zijn maximum snelheid zo vlug het op de rails staat .
Het weigert te reageren op digitale commando?s . Het enige commando dat reactie geeft is : stopcontact uit .
Misschien zit er wel geen decoder in ?.
Daar betaal ik dan 219? voor een model dat niet naar behoren werkt .
Ik heb al spijt dat
-ik die loc niet op de beurs heb laten testen . Ik dacht dat , met de reputatie van de handelaar , dat dit niet nodig was .
- dat ik de loc op de beurs heb gekocht en niet bij m?n gewone handelaar onder den toren .
Bovendien moet ik morgen werken en moet ik dus een va de volgende dagen naar Limburg om die sleur garantie gewijs te laten herstellen .
Ik heb geen zin om een model dat enige uren uit de winkel is zelf open te prutsen , op zoek naar fouten .
Benieuwd of er van Olaerts zijn zijde een tegemoetkoming zal zijn .


Miljaarde,miljaarde .

Na een pauze te hebben genomen nogmaals het model op de sporen gezet . Nu rijdt het niet meer . Enkel de verlichting brandt . Misschien moet eens navragen op welk adres de loc geprogrameerd is . Gewoonlijk zijn dit , af de winkel ,de eerste 2 cijfers .
Nu dus niet .



Voila, problemen van de baan .
Olaerts heeft me later gemeldt dat het adres 45 .Rijproblemen dus opgelost.
De lossse onderdelen zijn in de winkel er terug aangplakt.
En ik heb nog een 15-ner meegenomen in een andere kleurstelling, die 15 als adres heeft .
Het enige dat ik nu nog verwacht is een uitgebreide documentatie van de decoder die in deze modellen zit .

Jan
Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

loco

#51
Ondanks de nieuwe reeks 15 van Treinshop Olaerts een schtitterend model is, hebben sommige leden van Dde Pijl een probleem met de koppeling.
Ook M?rklinrijders ondervinden al eens een probleem. Vooral op de oude M-rail wissels.
De problemen zijn gelukkig snel verholpen. Geen problemen meer met het koppelern van wagens. Ook niet met de M?rklin sleper. Het rijden is een plezier voor het oog.
Meer hierover lees je op onze website onder de rubriek Gazet.
Loco

n/a

#52
Goed idee. Ik had niet gedacht dat het zo simpel was. Probleem is nu bij mij opgelost. Voor de sleper ga ik wat meer werk hebben, maar daar had ik amper problemen mee.
Nog een vraagje, hebben jullie ook een oplossing voor het derde frontlicht?
Trouwens knappe website met veel geode ideeen

Jurgen

#53
Zijn die problemen misschien al een keer aan Olaerts zelf doorgegeven? Het is makkelijk om te zeggen ik heb de oplossing, maar ondertussen breek je eigenlijk wel een model (figuurlijk) af.
Op deze manier kan Guido Olaerts de problemen met volgende modellen niet oplossen voor ze verkocht worden. Zo gaat iedereen weer zitten klagen dat het een slecht model is, terwijl Guido gewoon zou moeten ruiken wat er moet verbeterd worden.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

loco

#54
Beste Jurgen,
Waar lees jij hier enig woord over kritiek, tenzij het uit jouw woorden kan afgeleid worden? Waar lees jij dat Guido niet op de hoogte is? Voor je zelf begint te klagen zou je beter moeten weten, en eerst even nadenken over welke discussie je teweeg brengt.
In onze club zijn er meerdere reeksen 15 in gebruik, tot ieders tevredenheid, zowel twee- als drierail. Zoals je kunt lezen zijn ze nu nog meer tevreden. En dat mag iedereen weten. Sommigen hebben hun bestelling voor een bijkomend model niet geaanuleerd. En dat hoeft ook niet. Tevreden nu?

Aan Cooltrain
Wat het functioneel maken van het derde frontsein betreft, daar is een oplossing voor van Brelec met zogenoemde flexprint en een wit ledje. Je kunt zo'n model rechtstreeks bij Guido bestellen mits een kleine meerprijs, of je kunt een setje bestellen rechtreeks bij Brelec. Zodra wij zo'n setje hebben zullen we proberen dit evenens toe te lichten. Misschien mag je uw loc bij Guido binnenleveren voor een aanpassing of ga je via Brelec. Rij je digitaal dan kun je het derde frontsein aan en uit zetten.
Loco

Peter

#55
De 15 van Olaerts is een fantastisch model ondanks die minieme probleempjes die, Guido kennende, zo vlug mogelijk opgelost zullen zijn. Denk dat LSM er een zware konkurent aan zal hebben, ondanks het kleine verschil in prijs.
Met vriendelijke groeten
Peter

Brunel

#56
citaat:
Geplaatst door Peter

De 15 van Olaerts is een fantastisch model ondanks die minieme probleempjes die, Guido kennende, zo vlug mogelijk opgelost zullen zijn. Denk dat LSM er een zware konkurent aan zal hebben, ondanks het kleine verschil in prijs.



In ieder geval brengen de enthousiaste verhalen hier mij ernstig in de verleiding een reeks 15 van Olaerts te kopen. En dan de aangekondigde PBA-rijtuigen van Trix erachter, hmmmm.
Even zoeken of er ergens nog een vergeten spaarvarken staat. [:D]

Kedeng Kedeng

#57
Ik kan nog aanraden om een andere koppeling bij 3-railers in te steken,
Het staafke van de koppeling is v??l te lang waardoor die blijft hangen achter de contactpuntjes & wissels.

Jurgen

#58
citaat:
Geplaatst door loco

Beste Jurgen,
Waar lees jij hier enig woord over kritiek, tenzij het uit jouw woorden kan afgeleid worden? Waar lees jij dat Guido niet op de hoogte is? Voor je zelf begint te klagen zou je beter moeten weten, en eerst even nadenken over welke discussie je teweeg brengt.
In onze club zijn er meerdere reeksen 15 in gebruik, tot ieders tevredenheid, zowel twee- als drierail. Zoals je kunt lezen zijn ze nu nog meer tevreden. En dat mag iedereen weten. Sommigen hebben hun bestelling voor een bijkomend model niet geaanuleerd. En dat hoeft ook niet. Tevreden nu?


Loco



Je verteld zelf dat er soms moeilijkheden zijn om wagens aan te koppelen en dat er soms ook problemen zijn met de sleper. Dit lijken mij toch wel enige puntjes van kritiek. Het zijn kleine dingen, maar het blijft kritiek.
Dat Guido al op de hoogte was, dat wist ik niet. Maar dat was dan ook hetgeen ik vroeg in mijn vorige post.
Het laatste gedeelte van mijn vorige post:
citaat:
Op deze manier kan Guido Olaerts de problemen met volgende modellen niet oplossen voor ze verkocht worden. Zo gaat iedereen weer zitten klagen dat het een slecht model is, terwijl Guido gewoon zou moeten ruiken wat er moet verbeterd worden.

Dit was als Guido nog van niets wist. Dus eigenlijk gewoon een bedenking. Dit was niet om te beginnen klagen.
Maar ik begrijp je reactie. Mijn geschreven reactie kwam misschien helemaal anders over dan ik eigenlijk bedoelde. Ik heb Guido zijn reeks 15 al gezien en ze ziet er voortreffelijk uit. Ik heb er zelf nog geen, maar zou er wel graag 1 willen hebben. Alleen de prijs schrikt een beetje af. Langs de andere kant heb je er wel een subliem model voor in de plaats. Ik twijfel dus nog.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Chris

#59
Ik heb em vandaag gekocht :)
Hoe maak je em open (voor een decoder)
Moet ik die 4 schroefjes loshalen, of is het genoeg om de kap los te trekken ?

Er zit geen aanwijzing in de doos hoe dat te doen namelijk.
Maar een zeer fraai model. Snel een decoder en dan rijden [:D]