Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Model reeks 15 Olaerts .

Gestart door jakke, 21 oktober 2006, 20:11:40 PM

jakke

Op de modelspoorbeurs in Mechelen vandaag bij Olaerts een blauwe, digitale wisselstroom uitvoering van een reeks 15 gekocht . Van uit de doos bekeken mooi model .
Thuis gekomen direct willen testen op m'n digitale m?rklinbaan.
Toen ik het model met plastiekje en al uit de schuimverpakking hees viel er al een onderdeeltje op de tafel . Bij grondige inspectie bleek dat een trapje te zijn van een van de fronten .Daarna willen rijden .
Spijtig genoeg noppes .
Het model rijdt enkel aan zijn maximum snelheid zo vlug het op de rails staat .
Het weigert te reageren op digitale commando?s . Het enige commando dat reactie geeft is : stopcontact uit .
Misschien zit er wel geen decoder in ?.
Daar betaal ik dan 219? voor een model dat niet naar behoren werkt .
Ik heb al spijt dat
-ik die loc niet op de beurs heb laten testen . Ik dacht dat , met de reputatie van de handelaar , dat dit niet nodig was .
- dat ik de loc op de beurs heb gekocht en niet bij m?n gewone handelaar onder den toren .
Bovendien moet ik morgen werken en moet ik dus een va de volgende dagen naar Limburg om die sleur garantie gewijs te laten herstellen .
Ik heb geen zin om een model dat enige uren uit de winkel is zelf open te prutsen , op zoek naar fouten .
Benieuwd of er van Olaerts zijn zijde een tegemoetkoming zal zijn .


Miljaarde,miljaarde .

Na een pauze te hebben genomen nogmaals het model op de sporen gezet . Nu rijdt het niet meer . Enkel de verlichting brandt . Misschien moet eens navragen op welk adres de loc geprogrameerd is . Gewoonlijk zijn dit , af de winkel ,de eerste 2 cijfers .
Nu dus niet .
Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

Ludwig

#1
Jakke
Heb je adres 3 al eens geprobeert.
Dit adres word al eens al depault adres gebruikt.
Ik heb ook een loc gekocht en inderdaad het feit dat ze niet getest worden op de beurs is wel een minpunt vind ik .
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

ERVIN

#2
Hoi Jakke, dat is pech man[V]
Probeer decoderadres 45 eens,wedden dat hij het doet.[;)]

13erke

#3
Allez Jakke, de mijnen werkt nogthans uitstekend, loopt vlot. Alleen die maximum snelheid is wat aan de hoge kant, als er iemand enig verstand heeft hoe ik dat kan lager zetten mag je het altijd eens laten weten, ook aan de op en afremvertraging moet er nog een beetje gesleuteld worden, hoe moet ik daaraan beginnen? Ik heb hem in wisselstroom met digitale esu decoder, ik rij met een mobile station (kdenk dat het daarmee niet gaat lukken,mja wie weet)

Johnnytrein

#4
Jakke, zit er dan geen handleiding in de doos waar het adres vermeld wordt? Misshien eerst even naar Gruitrode bellen voor dat je daar heen rijd. Of kan iemand anders hier niet vermelden op welk adres de loc rijd.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

13erke

#5
citaat:
Jakke, zit er dan geen handleiding in de doos waar het adres vermeld wordt? Misshien eerst even naar Gruitrode bellen voor dat je daar heen rijd. Of kan iemand anders hier niet vermelden op welk adres de loc rijd.

Neen, gelukkig kon ik de loc nog eens testen op kapellen op den bos, en daar moest ik het adres wel kennen, terug gegaan naar de stand van Olaerts het adres gaan vragen. Daar beschuldigde hij me dat ik niet geluisterd had want hij had het adres gezegt, ik wist allesinds van niets en had ook niets daarover gehoord. Allez het adres was dus 45. En om het moeilijk te maken: de 15 staat op 45 en de (toekomsige)45 staat op 15, mannen kunnen die ingewikkeld doen[xx(]!

Jurgen

#6
Het nieuwe onderstel van de reeks 45 zal dan op adres 15 komen te staan? Da's ook vreemd.
Maar je kan dat toch zelf veranderen ook?

@ jakke: misschien heb je de verkeerde doos meegekregen en heb je een analoog model mee naar huis genomen. Rijdt je 2- of 3-rail? Als je 3-rail rijdt is een analoge versie al uitgesloten.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

13erke

#7
Pas op hoor, bij mijn 15 moesten ze de decoder er zelf nog in zetten, misschien is daar iets misgelopen met de bedrading ofzo, kzal mijn lok eens open halen en eens kijken.

Kedeng Kedeng

#8
Dus als ik het goed begrijp staat de 15 & 45 alle twee op adres 45,
Met ander woorden de locs gaan alle twee rijden als ik ze dan opstart.

Een ding begrijp ik niet goed 13erke wat bedoel je met de toekomstige reeks 45 staat op 15?
Moet dat niet zijn reeks 44? Of bedoel je dat de nieuwe motors voor de reeks 45 op 15 staan?

13erke

#9
citaat:
Moet dat niet zijn reeks 44? Of bedoel je dat de nieuwe motors voor de reeks 45 op 15 staan?

Voor de nieuwe 45 ja, kweet nu niet of dat dat een grapke was of hij het nu meende, tja aan Guido kunt ge het nu ook niet zo gemakkelijk afleiden[:)][?].

jakke

#10
Allen dank voor de reactie's .
Olaerts heeft vandaag een mail terug gestuurd met garantieaanbod . Tevens schreef hij dat het adres van het model 45 is .
Bij overhandiging is mij ook niks gezegd over decoderadres .

Men kan inderdaad stellen dat ernaar vragen vanzelfsprekend is bij aankoop maar ik vind het evenvanzelfsprekend dat model , decoder en handleiding over loc en decoder er origineel bij zitten , ongeacht drukte en volk aan de stand .

Op de doos is de versie 'digitaal' aangevinkt maar er zit geen dokumentatie over de decoder bij . Deze zal ik waarschijnlijk krijgen als ik naar de snepstraat rijd in verband met het losse onderdeeltje .

Toen ik het model vandaag ( zondag ) terug op de rails zette , weer als een speer er vandoor , pas na het invoeren van het adres werd het model rustig en gehoorzaamde het aan de instructie's .
Er zit dus vordering naar een normale digitaal gedrag in .
Morgen beter ?

Jan
Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

Ludwig

#11
Zo zie je maar Jakke nooit wanhopen [:)]
En je opmerkingen omtrent aankoop en informatie vind ik terecht !!
LUDWIG
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Anarchy

#12
13erke. De CV paramters voor adres, optrek- en afremvertraging kan je inderdaad niet via het Mobile Station regelen. Met centrales als CU, IB, ... is dit wel mogelijk.

EDIT: Als je je loc dan aanpast. CV 1 is voor het adres te wijzigen. CV 3 voor optrekvertraging en CV 4 voor afremvertraging.

Anarchy

#13
13erke heb je de loksound versie? [:p]

13erke

#14
Da was net ietsje te duur, komt misschien later nog...