Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Fiets in H0 (mét spaken)

Gestart door treinbeginner, 25 november 2020, 10:38:57 AM

treinbeginner

Hallo iedereen,

Iets wat nog te vaak ontbreekt in de model(trein)bouw is de beschikbaarheid van fietsjes in schaal H0 (1/87) die voorzien zijn van spaken. Iets wat ik persoonlijk vind dat het geheel afmaakt.
Een, naar mijn mening, toch wel geslaagde poging gedaan om een fietsje mét spaken af te drukken (van een bestand gevonden op het wereld wijde web 😉) en te voorzien van een gepast kleurtje.

Om het geheel nog wat uitdagender te maken, ook nog een werkend voor- en achterlicht toegevoegd 😄. Uiteraard moet de weerstand nog wat aangepast worden om de lichtintensiteit te verlagen.

Voor de geïnteresseerden: Het fietsje werd geprint in fotogevoelige resin, gebruik makende van een Elegoo Mars. De ledjes op de fiets zijn de zo genoemde '0201 (imperial)' ledjes, die een afmeting hebben van 0,6mm x 0,3mm.









Vriendelijke groeten,
Marc
 

Alberke

Sommige mensen blijven me verbazen  ;D
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Michiel

Heel straf. Ongelooflijk hoe fijn hoe 3d-pinters al kunnen printen. Schattig dingetje.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

svvander

Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Alberke

Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Klaas Zondervan

Fenomenaal!
Ik mis alleen een paar spaken. Ik zie er 18 per wiel, mijn fiets heeft er 2 keer zo veel. Idee voor een volgende poging?


SuSke

Knap werk, qua detaillering te vergelijken met spuitgietwerk.

Ik vermoed wel dat je bijna aan de limiet zit qua dikte van de spaken. Hoeveel is die dikte nu?
Als je er zoals Klaas stelt eens zo veel in moet zetten, zou ook de dikte naar beneden moeten of je hebt terug een vol wiel.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Rangeerduivel

Citaat van: Klaas Zondervan op 25 november 2020, 11:14:01 AM
Fenomenaal!
Ik mis alleen een paar spaken. Ik zie er 18 per wiel, mijn fiets heeft er 2 keer zo veel. Idee voor een volgende poging?

Da's te doen hé Klaas, sommige carbon wielen van tegenwoordig hebben er maar 4 of 5... 8)

;)

Paulogic

Maar hoe krijg je daar nu die ledjes en draadjes in???
Man man... formidabele creatie !
mvg,
Paul(ogic)

Geert

Ongelofelijk knap gemaakt, nu nog een werkende fietsbel ;)

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

raf

Ok vrouwen fietsje gevonden en het klaar gemaakt om te printen .
Print tijd 1 uur
Marc heb jij de fiets ook recht op geprint of heb je hem onder een hoek geplaatst??

Er zit wel veel ondersteuning aan het fietsje maar anders waren er teveel zwevende deeltjes.
Nu nog een mannen fiets vinden . en daarna proberen ze te verkleinen om ook kinder fietsjes te hebben ?
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Geert

De meeste vrouwen kunnen wel fietsen Raf, je moet ze niet te veel ondersteuning geven  ;)

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Geert op 25 november 2020, 15:56:08 PM
je moet ze niet te veel ondersteuning geven  ;)
Geert je moet gewoon weten waar je die ondersteuning moet geven hé?  ;)