Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

ESU Mobil control II

Gestart door Debackere, 25 november 2020, 10:12:32 AM

Debackere

In juni heb ik een ESU mobil control II  gekocht en gewoon eens opgeladen maar niet gebruikt.
Nu wil het toestel terug opladen om te gebruiken maar ik kan niet niet opladen. De invoerder raadt mijn aan het toestel te laten testen bij ESU in Neu-Ulm.
Is er iemand die dit meegemaakt heeft of bestaat nog een andere oplossing dan het opsturen naar Duitsland.


José Debackere

Alberke

Wat gebeurt er als je de lader insteekt? Normaal zie je dan een pictogram van een batterij.
Is de kabel in orde? Heb je die getest met iets anders?
Die dingen zijn wel vlug terug "plat" heb ik gemerkt.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Debackere

als ik verbinding maakt via usb (aan stopcontact, via computer of via de ecos central verschijnt er niets op het scherm. Ik was nog bij Van Biervliet in Ingelmunster maar zij kunnen ook niets uittesten. Patrick van TSD raadt mij aan op het apparaat op te sturen naar ESU. Ik neem vandaag nog telefonisch op met ESU.

Bedankt voor uw reactie

Alberke

vooropgezet dat je een goede kabel hebt zou er na het insteken een pictogram van een rode batterij moeten verschijnen.
Als dat niet is dan denk ik dat de batterij defect is.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

ERVIN

Het kan ook zijn dat je even moet wachten eer er iets op het scherm verschijnt , als de batterij diep ontladen is duurt het even vooraleer er iets op je scherm komt.

Paulogic

Kan je de batterij er niet uithalen om even na te meten met een Multimeter of een batterij-tester?

Als dit kan en uw batt is stuk, zal vervangen door een nieuwe vermoedelijk niet veel meer kosten dan
opsturen naar ESU.
mvg,
Paul(ogic)

Alberke

Citaat van: ERVIN op 04 december 2020, 10:32:20 AM
Het kan ook zijn dat je even moet wachten eer er iets op het scherm verschijnt , als de batterij diep ontladen is duurt het even vooraleer er iets op je scherm komt.
Al eens geprobeerd om het een paar uur/een nachtje aan de oplader te laten liggen?
Ik heb ook al gemerkt dat dit soort batterijen inderdaad na een tijdje kan wakker worden.
Volgens ESU kan je gewoon de achterplaat verwijderen (drie schroeven) om de batterij te vervangen. Bij hen verkrijgbaar.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Alberke

Waar ik nog aan wil toevoegen dat een aantal gebruikers nogal teleurgesteld zijn over het "uithoudingsvermogen" van de batterij.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

nmbssncb

Op de achterkant van de ECoS Mobile Control II zitten bovenaan 2 verzonken metalen 'laad aansluitpunten'....?!

Willy
nmbs < Willy > sncb
===============

Alberke

Citaat van: nmbssncb op 05 december 2020, 12:47:57 PM
Op de achterkant van de ECoS Mobile Control II zitten bovenaan 2 verzonken metalen 'laad aansluitpunten'....?!

Willy
nope
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

nmbssncb

Contacten achterkant

Binnenwerk + accu

Tussen de 2 verzonken "metalen" punten op de achterkant meet ik 4,83 V DC.


Willy
nmbs < Willy > sncb
===============

Alberke

Citaat van: nmbssncb op 06 december 2020, 14:32:46 PM
Contacten achterkant

Binnenwerk + accu

Tussen de 2 verzonken "metalen" punten op de achterkant meet ik 4,83 V DC.


Willy
Ik meet inderdaad ook die spanning als de lader insteekt. Misschien waren er ooit plannen voor een eigen lader; een bakje waar je de Mobile in kan leggen.
Met de lader er uit is het 0V
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Alberke

En dat is een Lipo batterij! Niet mee knoeien!
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

svvander

Nee, niet doen... ik heb ooit een brand gehad in huis door een Lipo-batterij. Een geluk dat deze in zo'n een speciale zak zat... buiten rook en de batterij van €60 voor de vuilbak, gelukkig geen schade!
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

nmbssncb

Laadstation

De Youtuber spreekt Engels maar is hoogstwaarschijnlijk een Belg of woont in België...


Willy
nmbs < Willy > sncb
===============