Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Decoder er reeds in???

Gestart door amest, 21 oktober 2006, 17:21:02 PM

amest

Hallo,

Ik heb onlangs (in 's Hertogenbosch) een locomotief gekocht, de minitrix 12226.
Nu dacht ik , dat is zonder decoder, dus ik koop vandaag in Mechelen een decoder.
Wil ik hem erin stoppen, blijkt er l eentje in te zitten? Of is dit een dummy. Het is nochtans eentje dat er echt uitziet :)
Kan het nog niet testen want heb nog geen multimaus :(. Dat is ergens volgende week pas

Alvast bedankt voor antwoord
Arvid
groeten,

Arvid

Klaas Zondervan

Waarom denk je dat er al een decoder in zit? M.a.w., hoe ziet dat er uit?
Als je een analoge loc hebt die digitaal is voorbereid dan zit er op de plaats van de decoderstekker een dummy stekker. Soms is dat een heel simpel ding waar alleen maar doorverbindingen in zitten, maar het is ook wel eens een printje waar een paar diodes op zitten voor de verlichting.
Dus beschrijf het eens, dan komen we er misschien achter of het een echte decoder is of een dummy stekker.

amest

citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan

Waarom denk je dat er al een decoder in zit? M.a.w., hoe ziet dat er uit?
Als je een analoge loc hebt die digitaal is voorbereid dan zit er op de plaats van de decoderstekker een dummy stekker. Soms is dat een heel simpel ding waar alleen maar doorverbindingen in zitten, maar het is ook wel eens een printje waar een paar diodes op zitten voor de verlichting.
Dus beschrijf het eens, dan komen we er misschien achter of het een echte decoder is of een dummy stekker.



ik zal er anders proberen een fotootje van te maken, zal dat sefffens doen

edit, hier is het
groeten,

Arvid

INFO

Dit is geen decoder, maar een printplaatje wat ervoor zorgt dat er analoog gereden kan worden en dat er wisselende verlichting is. En op dit printje staat een grote 1. Dit is dus pin 1 van de connector.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

amest

citaat:
Geplaatst door INFO

Dit is geen decoder, maar een printplaatje wat ervoor zorgt dat er analoog gereden kan worden en dat er wisselende verlichting is. En op dit printje staat een grote 1. Dit is dus pin 1 van de connector.



aha ok, bedankt. Dan heb ik de Uhlenbrock 73410 niet voor niks gekocht.
Zal daar eens op kijken wat daar pin 1 is.

groeten,

Arvid