Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Black Friday deals

Gestart door svvander, 24 november 2020, 16:07:17 PM

svvander

Bij sommige modelbouwzaken kan je nu ook aan Black Friday deals doen.
Ik vond deze al van Het Spoor (http://www.hetspoor.com/)
Zijn jullie er nog tegen gekomen?
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

raf

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

ramdani

c+k-rail/weichen walter flexrail met Roco z21 start,Digikeijs decoder en terugmelding,iTrain
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=71005.0

Lijn50


janieburton

Citaat van: raf op 24 november 2020, 16:46:35 PM
https://www.modellbahnunion.com/

die zijn al een week bezig met kortingen tot 73%

Even een knuppel in het hoenderhok gooien.

Als men tot 73% korting kan geven op "black Friday" mogen we dan concluderen dat de prijs na deze 73% vermindering de normale prijs is en dat we op andere dagen 73%, 60%, 50%, 40% of 30% te veel betalen voor onze modellen.

Een winkelier moet na aftrek van een prijsvermindering nog steeds winst maken op zijn verkoop

Ik denk dat er ergens een wettelijke bepaling is dat men niet met verlies mag verkopen buiten enkele uitzonderingen zoals bederfbare goederen
 

Floris

in t loc voor 100 euro-draadje is dat alles al uitgebreid uitgemolken, als je wilt weten hoe t zit kun je dat nog eens nalezen....

janieburton

Citaat van: Floris op 28 november 2022, 10:47:57 AM
in t loc voor 100 euro-draadje is dat alles al uitgebreid uitgemolken, als je wilt weten hoe t zit kun je dat nog eens nalezen....

In dat draadje ging het over het produceren van een loc en waarom niet alle loc's aan 100€ kunnen geproduceerd worden.
 

Floris

met zijsprongen over kortingen en al dan niet met verlies verkopen.

SuSke

Janie, het klopt dat een handelaar niet met verlies mag verkopen.

Nu is het net het moeilijkste om te bepalen wanneer er met verlies verkocht wordt.
De fiscus, die als enige eventueel kan bestraffen, kan dat pas na neerleggen van de kwartaalresultaten.
Je krijgt dus al een uitsmeren van mogelijk verlies over minimaal 3 maanden.
Bovendien kan een bedrijf gedurende 3 jaar verlies cumuleren alvorens er bij de fiscus alarmbellen afgaan.

Wanneer dus de rest van het jaar de winst de tijdens Black Friday en de solenperiodes gegeven korting compenseert is er voor de fiscus geen vuiltje aan de lucht want het jaarresultaat is positief.

Anders zouden er veel bedrijven in de problemen geraken.

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Floris

En hoe zit t dan voor een Duits bedrijf als MU? Ja, zo hebben we hier wekenlang plezier... ik ga weer ff wat bouwen als jullie t niet erg vinden.

Jurgen

Citaat van: Floris op 28 november 2022, 12:25:07 PM
En hoe zit t dan voor een Duits bedrijf als MU? Ja, zo hebben we hier wekenlang plezier... ik ga weer ff wat bouwen als jullie t niet erg vinden.

Ik geef je geen ongelijk Floris.

@Janie: beperk jezelf tot de essentie van dit draadje en plaats een linkje naar een superkorting. Heb je die niet, dan moet je ook niet reageren. Kan je het toch niet laten, start dan een ander draadje in de babbelhoek!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Martin Welberg

Citaat van: SuSke op 28 november 2022, 11:49:51 AM
Janie, het klopt dat een handelaar niet met verlies mag verkopen.

Van wie mag dat niet?

eric

Citaat van: Martin Welberg op 28 november 2022, 15:22:41 PM
Citaat van: SuSke op 28 november 2022, 11:49:51 AM
Janie, het klopt dat een handelaar niet met verlies mag verkopen.

Van wie mag dat niet?

In Belgie is het wettelijk verboden om goederen te verkopen aan een prijs beneden de inkoopprijs, uitgezonderd tijdens solden en andere uitzonderlijke omstandigheden, bv uitverkoop. Ik denk niet dat black friday daarbij hoort.

Martin Welberg

Dat is toch een uitverkoop.

SuSke

Dat is 'initieel' de bedoeling van Black Friday, op de dag na Thanksgiving de overstock wegwerken.

Het is niet de bedoeling om dit een hele weekof maand te doen, en zeker niet over het volledige gamma of zelfs nieuwe producten.
En die praktijk haalt momenteel meer en meer de overhand, zeker in de e-commerce omdat daar controle nog een pak moeilijker is.

Het verhaal over een kat en een schoteltje melk....
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.