anycubic photon print fout

Gestart door Dirky, 22 november 2020, 13:16:58 PM

Dirky

Vreemd fenomeen sedert gisterenavond. De slicer sw haalt een STL binnen die volgens de software de juiste afmetingen heeft. Alles lijkt normaal maar de print rolt er na een paar uur uit maar 5% te groot... Ik moet dus printen op 95% om de juiste grootte te hebben...

Iemand dit al voorgehad?

755philippe

Heb je per abuis in uw slicer van je photonsoftware voor het printen de verschaling niet gewijzigt ? Het is snel gebeurd met een snelle muisklik en dan staat je verschaling opeens op 105 iv 100.


Mvg


755philippe

Gerolf

#2
Merkwaardig  :o
Ik moet nu wel eerlijk toegeven dat ik mijn geprinte modellen nog nooit heb nagemeten  :-[
  EDIT: Dus nu een laatste werkstuk gecheckt, en het klopt  :)

5% te hoog, of ook 5% te breed en zo?
Ook volgens de slicer-software de juiste hoogte?
  ... of geeft uw ontwerp-software een andere hoogte dan de slicer?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Dirky

Het oorspronkelijke 3D model meet 70mm. De STL importeer ik in de slicer software waar die mij weet te vertellen dat het stuk 70mm lang is. Het wordt echter 73mm lang geprint. Ik heb dan ter controle in de slicer sw het model verschaald naar 95% en het stuk komt er dan wel uit op de maat van 70mm.

Volgende week zal ik de sw eens opnieuw installeren en weer uittesten...

raf

Na gemeten met de photon S en hier ook een minimaal verschil in grote naar alle kanten uit .
Ik zie er geen probleem in op het ogenblik de gaten voor de 3 mm ledjes zijn wel nog steeds juist groot genoeg .
Ik zeg niet dat het later misschien bij andere modellen wel een probleem kan worden .
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Gerolf

Vreemd ... mijn afdrukken zijn net iets te klein ipv te groot ...



3 procent moeten vergroten om drijfstangetjes van de juiste lengte te krijgen. Duim even mee ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

svvander

Ik heb op mijne Photon een standaard-afwijking van om en bij de 4%. Blijkbaar heeft dit te maken met de conversie van je file van .stl naar .photon (ik kan trouwens geen .stl printen, jullie wel?)
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

raf

nee hier kan ik ook geen stl printen omdat een stl eigenlijk nog niet gesliced is
een stl is een geexporteerde tekening en geen print /frees file
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

svvander

Mijn fout, ik bedoelde eigenlijk dat 'm alleen maar .photon aanvaardt. En ik werk met Chitubox. Zou er ook mee te maken hebben. Nu ja, 4% bijtellen en het komt wel goed in mijn geval. Alleen als ik zaken begin te printen die maar juist passen, dan zit ik met een probleem  ::)
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

raf

ik doe in chitubox de file saven als stl en dan terug in het programma laden wat bij de photon is en dan saven als photon file

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.