Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Dapol railreinigingswagen

Gestart door Alberke, 22 november 2020, 12:08:03 PM

Alberke

Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

bellejt

Hugo, er bestaat een zoekfunctie op het forum hoor en dan had je mss deze gevonden : https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,12785.0.html

svvander

Al veel goed over gehoord, maar ook wel al eens iets minder goed.  ???

't Is te zeggen: van de reviews die ik al gelezen heb, zijn er veel die zeggen dat de kwaliteit van deze een pak minder is dan deze van Lux. Natuurlijk €80 t.o.v. €380 (ik weet de exacte prijzen niet uit mijn hoofd, maar ik zal er niet ver naast zitten).

Wat mij zeker interessant lijkt: deze zou zowel stofzuigen als reinigen (met een vloeistof die je bovenaan in de wagon kan toevoegen).
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

raf

Ja maar op 3 rail .
De sleep contakten door verboden aan de wielen en dan een sleper er onder.
Een decoder der in en klaar .
Werkt perfect alleen die vloeistof heb ik nog niet gebruikt alleen de stofzuiger.
Soms loopt die vast als ik een nieuw stuk ingeschotterd heb dan bij het opzuigen van steentjes wil het wel een blokkeren.
Ik ben er tevreden van .
Als ik er nu een esu V5 zou in zetten zou ik hem kunnen uitrusten met knipper lichten .
 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Alberke

ik vraag me ook al af wat voor vloeistof dat is.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Alberke

Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

nmbssncb

Ik heb de 3-rail uitvoering en heb tot op heden de Dapol alleen als stofzuiger gebruikt, en de werking is m.i. uitstekend.
De originele decoder (Kuhn?) is op een bepaald moment defect geraakt, en nu zit er ESU LokPilot in waarmee ik ook de zuigmotor kan regelen.

Willy
nmbs < Willy > sncb
===============

Olivier77

Beste Hugo,
Ik heb een Dapol en een Lux stofzuiger.
Ben veel meer tevreden van de Dapol.
Mvg
Olivier 77
3rail, Krails, Ecos2, Koploper

Alberke

Citaat van: Olivier77 op 22 november 2020, 21:13:39 PM
Beste Hugo,
Ik heb een Dapol en een Lux stofzuiger.
Ben veel meer tevreden van de Dapol.
Mvg
Olivier 77
Maar wat is nu die vloeistof waarover ze het hebben?
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

SuSke

zullen de gebruikelijke railreinigingsvloeistoffen zijn zeker ????
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

nmbssncb

nmbs < Willy > sncb
===============

nederbelg

Hoi,

Ik heb de mijne destijds moeten aanpassen omdat de stroomvoering niet goed werkte.
Stofzuigen doet hij goed zonder de opzetstukken. Vloeistof ed. is eigenlijk overbodig. Het reservoir is na één rondje al opgebruikt.
Hij ontspoorde ook regelmatig, al heb ik de oorzaak daarvan nog niet gevonden.
Momenteel ligt hij in de vuilbak, motortje was vastgelopen met gevolg dat de decoder is opgeblazen of ...
Ik hou het bij mijn opzetstukjes van Noch 60156 en af en toe een druppel ATF.

Dave

raf

Dave en een nieuwe motor was geen oplossing ???
Je hebt geen decoder nodig voor die wagon .
Het is gemakkelijk maar echt nodig heb je die  niet.
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

nederbelg

Ik heb het model al teveel aandacht gegeven.
Op een keer houdt het op.

Dave

C.B.

Ik heb ze nu alle twee staan , Ik heb de Lux niet lang geleden aangeschaft omdat de Dapol meestal ontspoorde , en het is niet dat mijn baan er slecht bijligt , maar met Tillig sporen en vooral in de wissels een probleem bij mij  , dat ding is ook buiten profiel als je het ziet staan , maar stofzuigen is ok. Ik heb het nog niet geprobeerd met vloeistof erin.

Enfin de Dapol blijft nu staan als een reserve ergens op een zijspoor en geef de Lux onderhoudstrein voorrang. ;D
Groetjes.
Claudio.