Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

MSM 208

Gestart door Michael, 21 november 2020, 13:30:05 PM

Bonaza

Beste modelspoorforum vrienden,

Uiteraard vindt ik ook dat modelspoormagazine een prachting magazine is. Daarom moeten jullie de volgende opmerking als opbouwende kritiek beschouwen. Ik vindt dat modelspoormagazine vroeger prachtige voorpagina's had. En dat hebben ze nog steeds toch.... die lelijke witte band met daarin de item die in het nummer behandeld worden vindt ik vreselijk. Vroeger stond dit gewoon in zwart op de foto dat was veel aantrekkelijker dan nu.

Met vriendelijke groeten

Marcel

SuSke

Citaat van: Bonaza op 29 november 2020, 18:15:11 PM
.... die lelijke witte band met daarin de item die in het nummer behandeld worden vindt ik vreselijk. Vroeger stond dit gewoon in zwart op de foto dat was veel aantrekkelijker dan nu.

Die witte band garandeert de leesbaarheid.
Zwarte tekst op een foto met donkere vlekken is niet leesbaar.
Een begrijpbare keuze van de redactie.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Val-Rikard

Ik begrijp de reactie van Marcel, die witte band is wat opzichtig naar mijn gevoel. Er zijn veel manieren om tekst leesbaar te maken op een afbeelding, zo'n witte strook is nogal een drastische manier. Dit is natuurlijk een persoonlijke reactie en doet geen afbreuk aan de kwaliteit van het blad in totaliteit.

sdz1976

Nog niks over het nieuwe nr??


Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

oebr

https://www.youtube.com/watch?v=XWb7wHqowUY

filmpje met de hier in msm208 besproken TEE rijtuigen. Trouwens goede service van die winkel, heb ze op een drietal dagen netjes en zeer goed verpakt toegestuurd gekregen. LSM kwaliteit van Jouef, dat we dat nog mogen meemaken.  Merci MSM voor de review en het signaleren.

Van het echte voorbeeld vond ik niet zo meteen een retrofilmpje, wel van de PBA's:
https://www.youtube.com/watch?v=q3bwCpjiDY0

On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Johnnytrein

MSM 209 komt op 4/1/2021
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Bonaza

Wat heeft ons geliefkoosde magazine terug een prachtige voorpagina (MSM210). De lelijke witte band met daarin de items is verdwenen. Ik denk dat de items nu ook nog steeds duidelijk leesbaar zijn. Maar de voorpagina is zoveel aantrekkelijker.
Wat een prachtige redactie van de opbouwende kritiek ten harte te nemen.

Dank u zeer

Marcel