Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Sebb: weathering ketelwagens

Gestart door oebr, 21 november 2020, 10:41:24 AM

oebr

Sebb lanceerde net weer een interessante video:

https://www.youtube.com/watch?v=i_uHa3TdUY8

dit keer gaat ie ketelwagens te lijf.

Heel interessante techniek, waarbij vooral pigmentjes te pas komen, simpelweg omdat roestafzettingen in essentie eigenlijk ook partikels zijn.
Heel belangrijk, en vaak vergeten door de ongeduldige modelbouwer, is het afbleken van de verf.
De zon heeft geen medelijden met ketel- en tremelwagens, en de verf gaat onder invloed van
de afwisselende hitte en koude een heel interessant verschijningsbeeld tonen. Nochtans is deze voorbereidende stap niet zo omslachtig, het effect echter onontbeerlijk om het verschil te maken tussen een vuile wagen en een geweatherde wagen.  Documentje om te bewaren, en vooral inspiratie uit op te doen.
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Michael

Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

ERVIN

Bedankt oebr , direct geabonneerd. Heeft hij prachtig gedaan en dat gaan we in de nabije toekomst ook zeker eens proberen.  ;)

SuSke

Deze methode van Sebb heeft inderdaad wel mooie resultaten.
Al zijn filmpjes zijn de moeite waard.
En je beseft dat echt weatheren geen werkje is van een paar minuten
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Stieven76

Ik heb er al veel filmpjes van gezien en ook al versta ik geen duits, toch kan ik wel de grote lijnen wel verstaan/volgen.
Het is ook wel leuk dat hij lacht met zijn eigen versprekingen/stommiteiten. Het moet niet altijd zo serieus zijn :)