Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

NEM-Normen België - Spoorwegtijdperken

Gestart door svvander, 19 november 2020, 13:50:48 PM

svvander

Roland, ik heb de vertaling mee opgesteld en we hebben ze nu binnen. Zoals hierboven beschreven, je kan ze nu raadplegen.
Ik heb de Franstalige doorgekregen van Guy, Jef en Philippe en voorgesteld om deze dan te vertalen.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Klaas Zondervan

Citaat van: rgp op 13 december 2020, 11:11:00 AM
...de officiele voertalen van MOROP zijn Frans en Duits.
Op de Morop site kun je ook kiezen voor Engels. Alleen zijn daar de normen nog niet ingevuld. Ze hebben kennelijk moeite om kundige vertalers te vinden.

rgp

Klaas,

En tot zeker in 1997 was engeland geen lid van morop ! 🤭

Klaas Zondervan

Dan hebben ze dus 20 jaar de tijd gehad om de vertaling te maken. ;D
Anderzijds kan ik me ook wel voorstellen dat ze geen haast hebben. Ze hebben al heel lang eigen normen, opgesteld door het British Railway Modeling Standards Bureau (BRMSB).

SuSke

De Britten zijn altijd nogal eigenwijs wanneer het op normen aankomt. Er moet "BS" in staan of het is niet goed, en als het van 't continent komt zijn ze helemaal wantrouwig.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

svvander

Citaat van: SuSke op 13 december 2020, 17:06:09 PM
De Britten zijn altijd nogal eigenwijs wanneer het op normen aankomt. Er moet "BS" in staan of het is niet goed, en als het van 't continent komt zijn ze helemaal wantrouwig.

Hehe, echt met alles he... langs de verkeerde kant rijden (zowel met de wagen als met de trein), een ander systeem voor TV, andere stekkers, een eigen munteenheid (ook toen ze bij de EU waren), eigen maateenheid... etc.  ;D
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be