Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

EUROSPOOR 2006

Gestart door n/a, 20 oktober 2006, 21:28:37 PM

loebaske

Amaaaaai beseffen jullie wel wat je betaald heb  [?]
om maar enkele banen te zien en een rommelbeurs zoals aangehaald hier boven en dan durven vergelijken met Mechelen...ten eerste ?13 inkom als men in de tijd 525Fr als inkom vraagde keerde je gewoon terug en ten tweede de parking [8)][8)] ?10 dat is 400 ballen h?, je bent  bijna 1000fr [V]kwijt en je heb nog nie gedronken of iets achter je kiezen gegooid, dan nog niet gesproken als je partner en kind mee was..... goe were...
dan nog liever naar Mechelen, of wel thuis blijven..
Ben ikke blij dat we thuis zijn gebleven..[;)]

Havoc

Wel , ik heb geen karakter...ben teruggekomen met 1 loc en 13 goederenwagons (in Z) en 6m spoor (45mm). En heb serieus moeten op mijn tanden bijten om niet nog wat smalspoorspullen te kopen. En die Japanse stellen zagen er ook verleidelijk uit. En dan dat amerikaans N spul... (ga stoppen en mijn slabbetje aandoen).

Eerst een airbush en een freesmachine.

EDIT: wat parking betreft: omdat er nog van de familie meewaren en Utrecht bezocht hebben ben ik niet op de beursparking gaan staan maar op de "gewone" parking. Zegge en schrijve 17.50 euro om van 12h09 tot 20h02 te parkeren. Om dat in perspectief te brengen, als ik naar de tandarts ga (in centrum Brussel) betaal ik ook meer dan 5 euro voor 2h te parkeren. EN TOCH HEB IK DAT EN DE INGANG ERUIT MET MIJN AANKOPEN.

Plassen is goedkoper in Utrecht, namelijk gratis tegenover 30 cent in Mechelen. [B)]

EDIT2: stomme typfouten
Met vakantie voor onbepaalde duur.

n/a

citaat:
Geplaatst door Havoc

Als je geen frans spreekt zien ze liever je rug.



Typisch Belgische toestand.

Maar deze zielige potentaten zijn gewoon te DOM om Nederlands te leren.

Dus Johan trekt u dat zeker niet aan wij staan daar ver boven hoor.

Spoorse groetjes

Yves

Frank_N

Helemaal eens met Loebaske. Da gaat in Utrecht nergens meer over.
Frank
Groet van Frank

INFO

citaat:
Geplaatst door loebaske

Amaaaaai beseffen jullie wel wat je betaald heb  [?]
om maar enkele banen te zien en een rommelbeurs zoals aangehaald hier boven en dan durven vergelijken met Mechelen...ten eerste ?13 inkom als men in de tijd 525Fr als inkom vraagde keerde je gewoon terug en ten tweede de parking [8)][8)] ?10 dat is 400 ballen h?, je bent  bijna 1000fr [V]kwijt


Ja, dat is bijna 51,-- oerhollandse guldens.
Dan nog maar te zwijgen over de benzine prijs van bijna 2,90 oerhollandse guldens per liter.
Dan is je tweede hands treintje, huisje of stukje rails eecht een spotkoopje. [;)]
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Frank_N

citaat:
Plassen is goedkoper in Utrecht, namelijk gratis tegenover 30 cent in Mechelen.


Dat mag ook wel voor die ne inkom. Trouwens, die mevrouw in Mechelen zat ook uitsluitend geld te wisselen ipv de boel schoon te houden.
Frank.
Groet van Frank

Jean


Vandaag ben ik ook geweest...

Ik vond het vooral druk en voor 'koopjes' en de 'beste koop' zijn er betere plaatsen te vinden.  

Enigszins verbaasd was ik dat de Artitec DE-1 een kunststof bodemplaat zal hebben. Verder is niet gekozen voor een klokankermotor omdat het treinstel anders 'te duur' zou worden.
De stroomafname is over de 8 wielen geregeld.


Groet,
Jean

tomcatsburg

Ik ben gister geweest(29 oktober dus), vond het nogal rustig(Vondik, ik ben de HCC!Dagen gewend[:I]). Ik heb een leuke dag gehad en vrij geslaagd teruggekomen. Wat opviel was het grote aanbod van oude M?rklin rails en tweedehands spul. Er waren erg veel mooie banen, o.a. de Oostenrijkse modelbaan van MEC St. Valentin, en 2 grote, Amerikaanse locs, helemaal van hout gemaakt. Ze waren ongeveer 3 meter lang(?) en ruim een halve meter hoog(misschien een meter).
De "rare" baan was echt een aanfluiting. Ik weet niet wat het doel ervan was. Er stond een grote hoeveelheid materieel opgesteld(dat ging nog wel). De achtergrond zat aan de tafel vast met dunne latjes en was aan alle kanten gescheurd en gekreukelt. De grasmatten zaten met allemaal vouwen vastgeplakt en de kartonnen huisjes waren schots en scheef in elkaar gelijmd. Misschien wilde die man de hobby belachelijk maken[?]
Ik heb de Roco digitale startset met BR 215 gekocht voor ?80.- Koopje[:D][:D]Daarnaast heb ik 4 stopspoelen voor het Faller Car System gekocht, 5 aan-uit-schakelaars, 100 meter draad(voor nog geen 4 euro) en 1 meter krimpkousjes.
Wat ik alleen nog moet, is een decoder voor mijn andere loc(zie Digitaal).

groet Tom

SuSke

Ben zondag geweest en was wel blij verrast door het aanbod aan banen. Er zaten echt mooie stukken bij en inderdaad van alle schalen was er wel iets te vinden.
Had daar een afspraak met een van de leveranciers in de "rommelmarkt" en heb een 6204 en een reeks rode M2'tjes op de kop kunnen tikken. Verder toch nog een aantal wagens gezien, niet gekocht, die je op de belgische beurzen niet meer vindt. Je moet dan ook wel bijna iedere bak binnenste buiten keren, maar je kan er spullen vinden voor een schappelijke prijs.
Over de prijs van de ingang en parking zullen we maar niet zeuren, want een middagje shoppen in de stad kost me gegarandeerd meer, zodoende...
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

loebaske

Wat bedoel je...Suske, om je te parkeren in de stad en om de wnkelstraat in te gaan dus...ook 525?
amaaai, dan ben je wel in het verkeerde stadsgedeelte....
Als je bedoel dat je met je uitstap in de stad ook zou 525? uitgeven aan modelbouw...das wat anders  [;)]

SuSke

nee loebaske, een middagje shoppen is met de vrouw en de dochters.
treintjes is mijn "business", ze vinden het wel leuk maar zijn er niet echt in geinteresseerd wel in het andere "shopping".
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.