Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

EUROSPOOR 2006

Gestart door n/a, 20 oktober 2006, 21:28:37 PM

Arnold-Layne

Ik ben gisteren ook geweest. Was m'n eerste beurs in jaren...Het viel me wel een klein beetje tegen, maar het was wel gezellig. Heb nog een paar aankopen gedaan. 5 zilverlingen waarvan 1 stuurstand, een k?f II, een br218, een v100 en nog een aantal wissels.

En de terugweg was inderdaad een ramp[V]

Havoc

Ben daar gisteren gaan rondhangen. Dat er niks te zien is is ook niet waar.

Wat me enorm opviel: zeer veel aandacht voor schalen die niet h0 zijn. Het merendeel van de banen was in iets anders, van Z tot II (niet IIm, maar 64mm). Zelfs live steam. Ook in de standjes was het zo. Twee jaar geleden waren er een stuk of drie die Z meehadden, nu een tiental die veel meehadden. Ook volledige stands LGB en zelf een stand enkel smalspoor h0m en hOe.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

tomcatsburg

Ik ga er morgen heen, met de auto van Wieringerwerf(bij de aflsuitdijk)tot aan Breukelen, dan met de trein tot aan Utrecht Centraal. Ben benieuwd, mn eerste treinenbeurs ooit. Kan niet zo groot zijn als de HCC!Dagen, dus moet ik me wel redden[:D]
Hoop natuurlijk die startset te winnen, kan ik wat anders voor mn verjaardag vragen[8D]

groet TOm

n/a

citaat:
Geplaatst door Havoc

Ben daar gisteren gaan rondhangen. Dat er niks te zien is is ook niet waar.




Heeft er hier soms iemand gezegd of geschreven dat er NIETS te zien was [?]

fabian



Ik ben ook gisteren ook geweest en was echt super leuk.
vooral de baan uit Alkmaar vondt ik heel mooi.
maar in zaal twee was een hele rare [?]baan[?]

Havoc

citaat:
maar in zaal twee was een hele rare baan


Verklaar U nader aub. Ik kan me niets echt "raar" herinneren. Daar stond die Z baan, de 7.25", die houten locomotieven, en nog een en ander, maar niets dat me raar overkwam.

citaat:
Heeft er hier soms iemand gezegd of geschreven dat er NIETS te zien was


Was vooral bedoeld op Rochevalien zijn opmerking dat het nooit een hoogvlieger is voor knappe modelbanen.

Ik vind dat Eurospoor veel eerlijkere modelbanen laat zien dan Mechelen. Wat daar staat is een volledig gamma: van prachtige dingen (de duitse smalspoorbaan bvb) over "gewone" modelbanen die een afwerking vertonen die niet mis is, maar ook niet buitengewoon tot zaken die duidelijk voor het plezier of demonstratie gebouwd zijn. Iedereen vindt er iets dat hem/haar aanstaat. De spoor 2 baan bvb zou nooit in Mechelen kunnen staan. Zelfde voor een station in aanbouw. Of die houten treinen in de grote zaal (alhoewel ik hier velen dat eens zou willen zien bouwen). Je ziet er dan ook veel meer kinderen rondlopen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

D_Loc

citaat:
Geplaatst door Anarchy

D_Loc,

Je hebt een bericht gepost om 00:00:00. Hoe heb je dat klaargespeeld? [:D]


Met een stopwatch naast de computer zitten....[:D]
Louter toeval, de computer waar ik het bericht op schreef loopt +/- 15 minuten voor dus bij mij was het al ruim na 12 uur.

Ik ben vandaag dus naar Eurospoor geweest en heb mij daar wel vermaakt. Er waren toch wel een aantal mooie banen te zien. In vergelijking met Mechelen vond ik Mechelen wel beter, vooral de verhouding tussen banen en handelaren.
Ik heb me kunnen beheersen... namelijk niets gekocht[8D]
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

n/a

Johan,

IK denk dat Fabian wil zeggen , en ik ook , die "TREINBAAN" want zo is het omschreven waar alles op een hoop en door??n staat. gescheurde achtergronden.Zij staat in het midden van Hall 2.De persoon die bij dit "KUNSTWERK" staat ziet er ook heel artistiek uit.

Wat betreft de vergelijking met Mechelen, volledig akkoord , maar Mechelen zal dit nooit kunnnen halen aangezien men hier enkel Belgische banen tentoonsteld.

Heb ook gezegd dat er enkele prachtige banen bijwaren,zoals de TT baan en een Duitse baan.

Maar waarom kan men , bv niet in Hall 2 al de rommelige tweedehands kraampje centraliseren.O.K. deze zullen voor een groot deel de inkomsten van de organisatie dekken, maar geven nu een indruk van rommelbeurs.

En waarom vind men hier, in tegenstelling tot Mechelen , geen ENKEL groot merk terug ?

Maar ja ,wie ben ik h?[:)]

Spoorse groetjes
Locorail

n/a

citaat:
Geplaatst door D_Loc

CiteerGeplaatst door Anarchy

D_Loc,

Ik heb me kunnen beheersen... namelijk niets gekocht[8D]



DAT NOEM IK NU KARAKTER HEBBEN [;)]

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door Locorail

En waarom vind men hier, in tegenstelling tot Mechelen , geen ENKEL groot merk terug ?

Omdat de grote merken niet samen met een tweedehandsmarkt op een tentoonstelling willen staan. Dus zo groot zijn die merken niet, ik vind ze eerder kleinzielig.

Frank_N

In Mechelen was er wel de H0 baan van Fleischaman te zien, Klaas.....[8D]
Groet van Frank

INFO

Ja, een geweldige baan, die baan van Fleischmann, welke ik al minstens 20 jaar tegenkom op verschillende evenementen, dus dat was een echt spectakel.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Klaas Zondervan

Ik had het over Eurospoor, niet over Mechelen.

INFO

En zo is het maar net Klaas.

Ik hoorde de Hr Beckers een antwoord geven op de vraag of ze ook op Eurospoor aanwezig zouden zijn, het antwoord wat hij gaf, niet voor dat geld, wat er voor de vierkante meters moet worden betaald.
Het zal dus wel gewoon te duur zijn voor deze jongens.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Havoc

Wel, Mechelen heeft een totaal ander karakter. Persoonlijk voel ik me meer thuis op Eurospoor. Een stuk gezelliger (ook drukker). Zelf rijd ik met Z en niet belgisch, dus op dat vlak is er ook wel wat meer te rapen.

Nu langs de andere kant, wat die "grote" merken in Mechelen laten zien hebben is ook niet om naar huis te schijven. De standaard stand zoals je die op elke beurs te zien hebt elk jaar opnieuw. Als je geen frans spreekt zien ze liever je rug.
Met vakantie voor onbepaalde duur.