Re:Ombouw Type 91 Liliput

Gestart door raf, 14 november 2020, 12:32:21 PM

raf

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Stieven76

#1
Leuk locje. Heb ik ook, maar wel wat meer betaald  ;D
Die andere Liliput (Dieseltrein VT62 600.03 SNCB AC Digital) interesseerd me ook wel voor 80€, maar het ombouwen naar DC houdt me tegen eerlijk gezegd.
Geen idee of het doenbaar is.

Alberke

#2
Citaat van: Stieven76 op 14 november 2020, 12:45:08 PM
Leuk locje. Heb ik ook, maar wel wat meer betaald  ;D
Die andere Liliput (Dieseltrein VT62 600.03 SNCB AC Digital) interesseerd me ook wel voor 80€, maar het ombouwen naar DC houdt me tegen eerlijk gezegd.
Geen idee of het doenbaar is.
Heb het gedaan, piece of cake !
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

raf

#3
ik denk dat al die liliput loks 2 rail zijn van fabriek af
en dat er juist een sleper onder gezet wordt om 3 rail te zijn en eventueel een andere decoder al zijn er esu decoders die multi protocol zijn

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Alberke

#4
Citaat van: raf op 14 november 2020, 14:33:23 PM
ik denk dat al die liliput loks 2 rail zijn van fabriek af
en dat er juist een sleper onder gezet wordt om 3 rail te zijn en eventueel een andere decoder al zijn er esu decoders die multi protocol zijn

gr raf
Klopt, maar die decoders zijn waarschijnlijk eigen van Bachmann-Liliput.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

raf

#5
Hugo dat gaan we dan moeten zien als die lok hier toekomt volgende week

hopelijk een esu anders moet ik zien dat ik die geprogrammeerd krijg
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

OlivierV

#6
Citaat van: Alberke op 14 november 2020, 17:05:03 PM
Citaat van: raf op 14 november 2020, 14:33:23 PM
ik denk dat al die liliput loks 2 rail zijn van fabriek af
en dat er juist een sleper onder gezet wordt om 3 rail te zijn en eventueel een andere decoder al zijn er esu decoders die multi protocol zijn

gr raf
Klopt, maar die decoders zijn waarschijnlijk eigen van Bachmann-Liliput.
Decoders zijn lokpilot v4's ;) (toch in die 91.001)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Alberke

#7
Citaat van: raf op 14 november 2020, 18:07:34 PM
Hugo dat gaan we dan moeten zien als die lok hier toekomt volgende week

hopelijk een esu anders moet ik zien dat ik die geprogrammeerd krijg
gr raf
Het is een ESU V4 M4
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Alberke

#8
Citaat van: Alberke op 18 november 2020, 16:05:57 PM
Citaat van: raf op 14 november 2020, 18:07:34 PM
Hugo dat gaan we dan moeten zien als die lok hier toekomt volgende week

hopelijk een esu anders moet ik zien dat ik die geprogrammeerd krijg
gr raf
Het is een ESU V4 M4
Die type 91
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

raf

#9
Lokje is vandaag binnen gekomen en het is een prachtige machine .
Klein maar het gaat gewoonweg over de wissels en dergelijke zonder problemen.
De sleper zit wel op een rare plaats maar voor de rest geen problemen .
Er zit inderdaad een esu V4 in die ik dus ook als MFX op de club kan gebruiken
en bij mij hier thuis op DCC .
Of het normaal de 334 euro waard is tja dat moet iedereen voor zich zelf uit maken maar voor de 94 euro die ik er voor heb moeten betalen zeker zijn geld waard .
De decoder kreeg meteen een update van de esu programmer .
Nu eens op de grote baan laten lopen en kijken hoe ze het over een lang stuk baan doet .
Loopt perfect zonder haperen alleen de snelheid nog wat omlaag brengen .
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

bellejt

#10
mooi Raf.Heb die daar ook gekocht en nog niet kunnen laten rijden op de k rails baan.Fijn te horen dat hij het goed doet.Ik zoek nog een liliput onderstel voor een br 91 CFL.Mss hebbenz e die daar ook zo goedkoop

Alberke

#11
Citaat van: raf op 18 november 2020, 17:55:08 PM
Lokje is vandaag binnen gekomen en het is een prachtige machine .
Klein maar het gaat gewoonweg over de wissels en dergelijke zonder problemen.
De sleper zit wel op een rare plaats maar voor de rest geen problemen .
Er zit inderdaad een esu V4 in die ik dus ook als MFX op de club kan gebruiken
en bij mij hier thuis op DCC .
Of het normaal de 334 euro waard is tja dat moet iedereen voor zich zelf uit maken maar voor de 94 euro die ik er voor heb moeten betalen zeker zijn geld waard .
De decoder kreeg meteen een update van de esu programmer .
Nu eens op de grote baan laten lopen en kijken hoe ze het over een lang stuk baan doet .
Inderdaad mooi ding, met verende wielen, waar ziet ge het nog.
En voor de 2rail rijders, onder de decoder zitten twee soldeerverbindingen met opschrift AC-DC. Hopelijk simpel over te schakelen dus.
Zal het weten te zeggen!
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

raf

#12
Sorry Hugo maar geen verende wielen .
Er is ook geen vliegwiel want ik moet ook de rem curve nog aan passen de lok stopt nu redelijk snel op de stop secties.
Normaal zou hij een 15 cm moeten uitlopen en dat doet hij dus niet .
Maar daar doe ik nu nog niets aan daar de baan nog niet volledig klaar is .
Ik heb nog niet kunnen testen maar ik denk dat de lok zo wie zo voor 2 rail gemaakt is .
Er zit ook maar 1 antislip bandje op de 4 assen .
Morgen testen hoeveel wagons er achter kunnen om de baan rond te komen.
Toch maar de test gedaan en hier het resultaat.
Zonder sluitlicht wagon(loopt iets zwaarder) kan hij zes twee assige onderlossers van roco trekken op heel de baan .Dus alle hellingen zonder door slippen .
Met de sluitlicht wagon zijn het er max. drie en dan begint hij door te slippen .
Spijtig dat er geen twee antislip banden op liggen want dat zou de trekkracht wat verbeterd hebben .
Maar al met al een mooie lok en dus tevreden .
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Alberke

#13
Citaat van: raf op 18 november 2020, 18:15:25 PM
Sorry Hugo maar geen verende wielen .
Er is ook geen vliegwiel want ik moet ook de rem curve nog aan passen de lok stopt nu redelijk snel op de stop secties.
Normaal zou hij een 15 cm moeten uitlopen en dat doet hij dus niet .
Maar daar doe ik nu nog niets aan daar de baan nog niet volledig klaar is .
Ik heb nog niet kunnen testen maar ik denk dat de lok zo wie zo voor 2 rail gemaakt is .
Er zit ook maar 1 antislip bandje op de 4 assen .
Morgen testen hoeveel wagons er achter kunnen om de baan rond te komen.
Toch wel! De twee binnenste assen liggen op verende blokjes.
Het motortje is maar een pink dik, en er zit een vliegwieltje op.
Ik verwacht er geen krachtpatserij van!
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

bellejt

#14
ff bekeken hier en inderdaad geen verende wielen maar wel zijdelings verschuifbaar .Ook een nederlandse gebruiksaanwijzing :) en zelfs daarin een technisch aansluitingsschema.Mogen vele constructeurs een lesje uit leren.Ik moet zowiezo de CV's aanpassen naar DCC only en CV3 en 4 op 1 want rij met koploper.Ik zie ook maar 1 antislipbandje  maar hier gaat hij rijden hij op de museumlijn en dan is dat geen probleem