Hana no tani - Japan, start industriële revolutie

Gestart door meeus, 13 november 2020, 20:42:41 PM

Geert

#75
Wow

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

meeus

Hey heren, Ja Suske, dat grijze stel is een teststel om te zien dat nergens de scenery geraakt is in de bochten en de trein vlot kan rijden.
Wat volgend komt, dat is afwachten tot ik weer er eens invlieg met één of ander eureka moment  ;D.

mahtoska1


meeus

En we hebben nog wat verder kunnen werken, mits door een watertoren en pompen dat ik nog gevonden had in de kast.
Een leuk hoekje waar de loc zich kan bijvullen met water en een extra uitgang voor het tempelcomplex.

Even een voorproevertje


Cheers Yo

meeus

Vandaag was de sulptamold droog en zijn we weer bezig geweest.
Het is nog niet volledig af, nog wat details maar ik wacht op wat voorraad om zaken te maken.

De blauwe achtergrond is om wat te experimenteren wat er over heel de lengte het best zou komen



En een closeup


Groeten,

Yo


meeus

En nog wat details bijgezet..




Overzichtje


De tunnel afwerken komt eraan als de lijm droog is en er een nieuwe dag is  ;)


meeus

Dankzij een levering van de pakketjesman gisterenavond nog wat kunnen verder werken aan de verlichting van de pagode.
En ook nog 2 gebouwen bijgemaakt waarvan er al eentje zijn intro doet hieronder. Het andere is onderdeel van een groter geheel  :D





Groeten,

Yo

DFS

Knappe bouwwerken hier, hopelijk vind je snel een oplossing voor wat correct rollend materiaal, maar ik versta dat de zoektocht niet simpel is...

meeus

En ondertussen wat tijd gevonden om de basis te leggen van het 4de stuk van de scenery.


In het achterste stuk komt een hoeve, het dak van de hoeve gaat nog een laagje "stro" bovenop krijgen om het wat beter te maken.


Het iets nettere gebouw komt aan de andere kant, eventueel aan de vijver, maar daar ben ik nog niet aan uit.

Verder van de hoeve weg een glooiend akkerland met een rivier dat erdoor kronkelt.
In de voorste bocht komt een houten spantenbrug om de rivier door te laten wegvloeien naar het meer aan de voorkant.

Als de lijm en pur wat uitgehard hebben dan kan ik wat meer uitsnijden met men hotwire en mes.

meeus

En we zijn weer wat bezig geweest met spuitschuim, messen, verf en ijzerdraad..



Een aantal dagen later al de basis gemaakt, bomen skelet gedraaid en wat gras gestrooid.
Het overzicht:


Wat details:





Morgen nog wat een hekwerk rond het gele "gras" gedeelte.
De bomen wat aandikken en bladgroen geven, al de klimplanten op de rotswanden laten afhangen
En dan in de hoeve zien wat licht te zetten (hoeve nog niet zichtbaar op de foto's)
Ook nog her en der gras strooien... we zijn er nog niet


Groeten!

meeus

Vandaag nog wat kunnen verder prullen met de details, grassen, muurbeplanting, mos, zandpad enzo.
De hoeve en zijn moestuintje:





Het kleine woonhuisje


En een breedhoek foto


Morgen de bomen afwerken en plaatsen, dan op naar de kleine details zoals hekken, stenen muurtjes ea detailtjes.

meeus

Na veel prullen, zoeken, experimenteren de eerste take op een "cherry blossom"




En ook nog wat elektriciteitswerken gedaan om de verlichting, besturing ea in segmenten te kunnen aanzetten


Morgen een nieuwe bus lijm gaan halen en verder bomen maken en afwerken.
Hoodschakelaar voor alles aan en uit, bediening is altijd aan en de verlichting heeft een aparte schakelaar.
Dan de verlichting in de huisjes aansluiten.  ;D

meeus

En na wat maken van een hoop bomen en groenbedekking voor in de bomen hebben we het groene kantje van "Sakurabatake" vrijwel afgewerkt.
Het idee hier was een open vlakte met rivier en later komen er nog 2 spoorwegbruggen in hout en een boogbrugje om van het huisje naar de hoeve te gaan.
Water en de waterkant bedekking gaat pas geplaatst worden als die 2 spoorwegbruggen en de plaat van het meer gemaakt zijn.

Het overzicht:


Wat close-ups








En net als de zon onderging was de bewoner van de hoeve thuis.


Volgende werkje is de 3 bruggen maken uit balsahout.


Havoc

Kan de foto zijn (het is niet simpel dat te fotograferen) maar dat lijkt me een beetje te fel te schijnen. Voor de rest: schitterend!
Met vakantie voor onbepaalde duur.