Hana no tani - Japan, start industriële revolutie

Gestart door meeus, 13 november 2020, 20:42:41 PM

meeus

Wel de hoeve heeft wat mogen wachten want met de aankoop van de paarden en koets had ik ineens door dat er geen duidelijke weg is naar dat tempelcomplex..  ::)

Dus waar ervoor die watertoren stond met de reeën is nu een holle weg gekomen met brug over het spoor en de watertoren op de zijkant
Voor:

Na:


Ook achteraan heeft er wat roze plaat plek gemaakt voor een paar bruggen en watervallen



Dan nog een paar voorbereidende werken voor de rest



En dan wat close ups oftewel sfeerbeelden



Verder zal het een zaak zijn van bergen maken en nog is bergen maken.
Tegen dan zijn de extra verlichting items aangekomen zodat ik de bruggen van licht kan voorzien.


Cheers,

Yoni



meeus

Wegens wat corona prullen (yep, ik heb het te pakken) is er een week zowat niets gebeurd en nu nog aan het herstellen.

De trip naar Paris heeft wat leuks meegebracht uit "le petit train bleu de Paris"


En daarvoor had ik nog een paar kleine heuvels, en berg verder afgewerkt.
Bruggen gemaakt en wat groensel gegeven en wachten op de stroomadapters voor de verlichting...

Berg in de rechterhoek achter de grote berg.



De bruggen waar tussenin een waterval zal neekomen


De bergstrook met de uitstekende klif voor de waterval



Zowat een mossige groene heuvel naast het tempelcomplex
Hiermee is de "berg gordel" rond de plaat zowat rond.



Om de overgang van de bergen/heuvels en de lucht vlot te maken ga ik op de rand een hoop dennenbomen zetten.
Verder is het de waterval en bijhorend water maken (als corona stopt me een knallende hoofdpijn te geven als ik me buk...)

Wat er nog te doen staat:
- De waterval en waterloop en vijver gieten
- Stuk spoor tussen de hoeve en meer aankleden met rots en groensel en een tunnel top maken.
- Verlichting overal plaatsen zodat de zaken meer verlicht zijn op de mooiste stukken.

Dan is de baan zowat "af" en is het genieten van rondtuffende treintjes, dan eens zien een GoPro zien te monteren in of vooraan de locomotief voor wat film..  ;D

meeus

En ja hoor net de tomaten gepland en staakbonen en onze landbouwer komt opdagen.. met een hoop schapen.


Die schapen komen ook overal..


Verder nog het stuk aan de waterval in het mat grijs gezet en de achterste rotswand zijn groene laagje gegeven.
Kiekje in het klif



Rotswand waar de waterval van vertrekt.


Als ik de onderkant droog is dan kan ik de boel accenten geven en de bruggen terugplaatsen.

DFS

Heb je overzicht foto van de stand van zaken van de hele baan?

Fred

Bij aanvang van dit draadje had ik deze resultaten niet verwacht.
Het is/wordt een heel mooie kleurrijke en vooral originele baan.  Ook ik ben benieuwd naar beelden van de gehele baan.
Frederic

meeus


DFS

Citaat van: Fred op 13 januari 2022, 22:49:36 PM
Bij aanvang van dit draadje had ik deze resultaten niet verwacht.
Het is/wordt een heel mooie kleurrijke en vooral originele baan. 

+1,

Nu nog eens de moed aanvatten om wat materiaal om te bouwen naar Japans!

meeus

Wel voor de locs had ik een paar van deze jongens gekocht, omdat ze mooi zijn maar deze passen niet 100% bij de scenery.
https://i.imgur.com/L7mshLe.jpg

Voor effectief om te bouwen moet ik op zoek naar een Marklin loc HO schaal waarvan de wiel basis klopt (aantal assen etc)
Ik ben geen kenner hierin en moet dus wel langer zoeken dan gemiddeld  :)

De volgende locs komen wel in aanmerking maar hoe deze te vinden heb ik nog geen idee van.
JGR Class 160 : https://en.wikipedia.org/wiki/JGR_Class_160#:~:text=Preservation-,Locomotive%20No.,operating%20steam%20locomotive%20in%20Japan.
JNR Class D51 : https://en.wikipedia.org/wiki/JNR_Class_D51

meeus

En er is nog een verandering op til, een idee dat al een tijdje in mijn hoofd rondspookt.

Het tempel eiland met de pagode was het eerste eiland en was toen een fijn idee met een mooie eye catcher.
Er is tussen de hoeve en tempeleiland een beetje een "rare" plek die moeilijker blijkt in te vullen. (zie hieronder)

Dus het idee is om het tempel stuk uit te bereiden met een steile rots die bovenop die tunnel komt te staan.
Het tempel huisje dat beneden staat zal dan op de plek komen waar nu de pagode staat.
En die hele vlakte beneden met de bruggen krijgt een herbestemming (bruggen blijven erin) als dorpje met station.
De huizen zijn onderweg van Japan naar België met DHL, hopelijk blijven ze nu niet meer plakken bij de douane zoals de vorige keer..

meeus

Vandaag nog wat aan het shoppen geweest voor rollend materieel om kolen rond te rijden.
Het zijn twee 2dehands goederenwagens die wat zijn geverfd en het gewicht eruit gehaald.
Met de kolen in de bak komt het gewicht overeen met dat van de plaat geplaatst door marklin.


Verder is het idee van de rots boven de tunnel om de pagode op te plaatsen tot zijn vorm gekomen.
Er komen nog wat groen details waar het aansluit en het huisje is al verplaatst.


Wat sfeerfoto's






Voor de verlichting rondom, ben ik nog in verwachting van de stroomadapter voor de licht units.. dus meer foto's daarvan later



Wat komt er nog bij op de pagode rots is wat olielampjes aan de brug en onderin eentje op een rots.
De tunnelmond onderin zal voor voorzien worden van de nodige details.

Michael

Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

meeus

Vandaag nog wat details afgewerkt rond de rots van de pagode en een kleine extra eyecatcher aan de pagode bijgezet.
Om meer die soort bomen bij te zetten hangt af van mijn goesting, het kan ook zijn dat er meer van die kleur in een struik vorm bijkomt.

Wat sfeer foto's





Cheers, Yo

meeus

Om de witte boom (wat niet echt een boom is) het is een "Wisteria sinensis" aka "witte regen" niet alleen te zetten zijn er wat struiken bijgekomen.

Het idee had ik vroeger al om de witte kleur voor de pagode te houden.
Er was daar altijd iets dat ontbrak en om daar volle hoge bomen te zetten voelde niet "correct" aan.
De witte kleur is sereen en moest eerder als een krans rondom aanvoelen, met boom formaat kreeg je eerder een muur rondom gevoel.

Ondertussen zijn de struik formaat van deze witte regen klaar en geplaatst.



Als de andere witte regen struiken klaar zijn ga ik eens zien wat het geeft om er een lage versie verder rond de pagode te zetten.
Zo blijft de pagode zichtbaar maar toch omringd ipv omwald.

meeus

Vandaag wezen shoppen naar figuurtjes voor het opkomend dorp.
En ook nog twee van die kolen wagons gekocht en geverfd.



Al wat ritjes gedaan, morgen de sporen kuisen en verder genieten van de treintjes te zien rond tuffen.