Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

DECODER; Motor draait, loc beweegt niet

Gestart door Rangeerduivel, 13 november 2020, 13:51:49 PM

raf

Hier ook met die cv dat sommige loks er beter mee reden maar ook een deel die daarna echt shit performance hadden
gelukkig een lok programmer om de zooi terug te resetten en opnieuw beginnen
ik sla ook elke keer de file op zodat ik als het nieuwe programma niet goed loopt kan terug grijpen om het vorige

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Alberke

Mijn probleem is opgelost: het waren de kooltjes!
En natuurlijk een speciaal maatje, maar daar is er schuurpapier voor.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Rangeerduivel

Citaat van: Alberke op 15 november 2020, 17:56:35 PM
Mijn probleem is opgelost: het waren de kooltjes!
En natuurlijk een speciaal maatje, maar daar is er schuurpapier voor.

Idd, daarstraks een PB gekregen van een " medeforummer" en die zei dat je'r moest op slaan met een hamer zodat de kooltborstels los komen...
Maar dat laat ik liever aan de verkoper over want de loc is sinds zaterdag op de post (garantie hé...)

;)

Floris

cv 54-truc werkt bij de V4 en V5. Gister nog uitgebreid mee zitten vervelen om een nieuw piko-locje goed rijdend te krijgen maar daar moest echt eerst alle ontstoorzooi uit.

Rangeerduivel

#34
Zaterdag voormiddag de Mehano 51 binnen gedaan op de post met bestemming SaintNicolas-Brussel en vandaag had ik hem reeds terug.
Hij is hersteld (onder garantie) en is nu aan het inrijden op de rollenbank.
Herbert is gene groten babbelaar (zoals ik ??? ;D) dus hij heeft niet gezegd wat er eigenlijk aan de hand was met de loc, en ik heb er ook niet naar gevraagd.
Iemand van het forum hier heeft hem er ooit zien op slaan met een hamer (met de kast er af natuurlijk!!!), om gecorrodeerde koolborstels los te maken zodat ze verder doorschuiven...
Dat is een taktiek die je ook bij auto's met schijfremmen kan toepassen, die remblokken kunnen ook al eens vast komen te zitten door roest en vuil, vooral bij (zeer) lang stilstaan.
Feit is dat hij hersteld is en ik er een goeie machine bij heb!
Zo moet da zijn sè 8)

;)