DECODER; Motor draait, loc beweegt niet

Gestart door Rangeerduivel, 13 november 2020, 13:51:49 PM

Rangeerduivel

Ik heb een vraagje over een ESU decoder
Ik heb een splinternnieuwe Mehano HLD5142 aangekocht.
Bij een eerste start werkte alles normaal, maar daar de verkoper beweerde dat er standaard een V3.5 in steekt paste ik de truc met CV51-0-F1 maar toe.
Sedertdien werken enkel de lichten en de sound nog maar rijden doet ie niet meer, ook niet na recet (CV8-8)

;)

bellejt

#1
niet CV51 maar 54 . Doe anders eerst een reset met CV8=8
Dan heb je een digitale versie gekocht met vermoedelijk een sounddecoder erin.Vind wel nergens dat nummer 5142 terug

Rangeerduivel


5142 is het locnr Johnny, ik heb geen serienr...
Recetten heb ik al gedaan maar het helpt niet
Zo is de loc geadverteerd op Ebay;
MEHANO 5142 KORTRIJK ECHELLE HO / DC /CC COURANT CONTINU 2 RAILS + DECODEUR SOUND. Engin équipé d'un décodeur sound ESU 3.5 origine. Reproduction réaliste des bruits de fonctionnement de la machine réelle.   
https://rover.ebay.com/rover/0/e11051.m43.l1123/7?euid=9f425f5836794e3b978660a03f0aaa62&bu=44222566374&segname=11051&crd=20201112004636&osub=-1~1&ch=osgood&loc=https%3A%2F%2Fwww.benl.ebay.be%2Fulk%2Fitm%2F333752524767&sojTags=bu=bu,ch=ch,segname=segname,crd=crd,url=loc,osub=osub

;)

bellejt

is die speciale uitgave.Er zou een loso v3.5 moeten inzitten dan.Heb ik hier de programmatie file van want ik heb zijn broertje in AC 5172 met de punt erop. Alles is normaal met op F0 lichten en vanaf F1 sound

Rangeerduivel

Dat klopt, maar hij rijdt niet (meer)  :(
Ik ga nog eens proberen met CV54-0-F1

;)

Alberke

en heb je geluid?
Ik heb een weliswaar ander model dat pas rijdt als het geluid is gestart met F3.
Werkt die cv54 truuk niet pas met V4?
Zou het een "speciale" decoder kunnen zijn met beveiligde instellingen van Mehano?
Ik heb er zo een gehad van een andere firma en heb die naar hen moeten terugsturen.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Rangeerduivel

Licht en geluid werken wel, enkel rijden doet/deed ie niet...
Ik krijg nu bij uitlezen met Ecos voor alles een foutmelding, ook bij uitlezen CV8

;)

bellejt

die truc met CV 54 zal niet werken want als je dat doet zet hij CV54 op nul en dan wordt de motor niet meer aangestuurd.Zie maar in handleiding : http://www.tsdbvba.be/handleidingen/loksound-v3-nl.pdf

54                Lastregeling                parameter K K-aandeel van de interne PI-regelaar bepaalt de sterkte van de regeling. Hoe groter de waarde des te sterker regelt de LokSound Decoder de motor 0 – 80 32

bellejt

CV 8=8 eens in marklin en dan eens in  DCC mode ingeven

Rangeerduivel

#9
Hij reageert nu op niets meer, voor alles 'Fout'melding...
Ik zal maar best de verkoper eens kontakteren denk ik,
Het is een respectabel handelaar en tenslotte heb ik 2 jaar garantie...

;)

Klaas Zondervan

De advertentie zegt: tweedehands, weliswaar niet gebruikt maar zonder originele doos. Dat vind ik niet splinternieuw.

Heb je hem al open gehad om te zien wat er in steekt? Je stelt in het begin: motor draait maar loc beweegt niet. Dan denk ik eerder aan een losse cardan of zo iets.

Best maar contact opnemen met de verkoper. Je hebt een loc gekregen die kennelijk niet doet wat je mag verwachten.

Alberke

#11
Citaat van: Rangeerduivel op 13 november 2020, 14:32:15 PM
Hij reageert nu op niets meer, voor alles 'Fout'melding...
Ik zal maar best de verkoper eens kontakteren denk ik,
Het is een respectabel handelaar en tenslotte heb ik 2 jaar garantie...

;)
Hebt ge nu nog altijd gene programmer?

Citaat van: Klaas Zondervan op 13 november 2020, 14:52:08 PM
De advertentie zegt: tweedehands, weliswaar niet gebruikt maar zonder originele doos. Dat vind ik niet splinternieuw.

Heb je hem al open gehad om te zien wat er in steekt? Je stelt in het begin: motor draait maar loc beweegt niet. Dan denk ik eerder aan een losse cardan of zo iets.

Best maar contact opnemen met de verkoper.

Het is de doos niet die hem de status "splinternieuw" geeft Klaas, maar wel de staat van de loc.
En splinternieuw is hij.
De decoder er uit nemen vraagt automatisch  dat ik de loc open, dus...ik zal wel zien hé!
Contact nemen met verkoper was ik al van plan, dus...

;)
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Rangeerduivel

Citaat van: Alberke op 13 november 2020, 15:48:23 PM
Hebt ge nu nog altijd gene programmer?

Wat haalt dat uit als je d'r toch niet kunt mee omgaan...

;)

Alberke

Citaat van: Rangeerduivel op 13 november 2020, 16:07:44 PM
Citaat van: Alberke op 13 november 2020, 15:48:23 PM
Hebt ge nu nog altijd gene programmer?

Wat haalt dat uit als je d'r toch niet kunt mee omgaan...

;)
Dan moet ge dat leren hé! Gelijk koken, zwemmen, fietsen, autorijden.
En bij de meeste decoders heb je een mooi overzicht.
Die programmeerstand van de Ecos is maar een mager beestje.

Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Alberke

En met die CV54 truuk heb ik die V3.5 "special" ook naar de filistijnen geholpen.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D