Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Rijhuisjes uit karton

Gestart door Val-Rikard, 12 november 2020, 19:46:48 PM

SuSke

totale recyclage  ;D ;D

Mooi resultaat Rik
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Pierre

Groet Pierre.


Karel A.J.

En ik kan al aardig uit de voeten met 3d-printen, en heb nu ook een tweedehands lasersnijder besteld, maandag ga ik hem ophalen. Want ik heb helemaal geen vaste hand en slaag er zelfs niet in om met lineaal en winkelhaak en passer min of meer nauwkeurig te werken, Die machinerie opent voor mij een nieuwe wereld!

Dirky

Weer top Rik!

Waar is de tijd dat we geveltjes moesten maken zonder laser of 3D print? Zoals die eerste die jij gemaakt hebt...

2013; Alles met de hand uitgesneden, bezet met schuurpapier, ramen met schilderstape. Soms mis ik die tijd! Nu moet het (voor mij althans) verkoopbaar zijn en dus snel klaar zijn!

Leon_Noel by Dirky dyniMo, on Flickr

Val-Rikard

Ik begrijp je volkomen Dirk.
Langs de andere kant kan je vandaag met deze technieken ganse straten vorm geven.
Om eerlijk te zijn zou ik er vandaag tegen opzien om alles met de hand en zonder hulp van laser of printer te bouwen.
Niet omdat ik dit niet meer wil doen maar wel omwille van het besef dat mijn honger naar het creëren en bouwen
van al mijn wensen en ideeën veel tijd kost. Het manueel drukken steen per steen is leuk, maar in het groter geheel tijdrovend.
Met de vrijgekomen tijd kan ik mij nu op iets anders toeleggen. 



Citaat van: Dirky op 26 februari 2021, 20:11:48 PM
Weer top Rik!

Waar is de tijd dat we geveltjes moesten maken zonder laser of 3D print? Zoals die eerste die jij gemaakt hebt...

2013; Alles met de hand uitgesneden, bezet met schuurpapier, ramen met schilderstape. Soms mis ik die tijd! Nu moet het (voor mij althans) verkoopbaar zijn en dus snel klaar zijn!

Leon_Noel by Dirky dyniMo, on Flickr

Floris

Och, ook als je wat automatiseert (laseren/gieten/etswerk) blijft er nog genoeg gerommel en handwerk over toch?

Dirky

Jaja... 'k ben de laatste om iets "tegen" automatiseren te hebben. Ben er door één van mijn vorige jobs (Value-engineer om het op zijn Amerikaans te zeggen) aan verslaafd aan dat "sneller, beter en goedkoper" gedoe!

Maar soms ben ik in een nostalgische bui en dan mis ik de pure handwerk-tijd... :)

Floris

oh, voor die nostalgische momenten is er altijd nog wel ergens ruimte in een achtertuin voor een duivenkot of iets dergelijks, toch?

Val-Rikard

Over duiven gesproken, vliegen er per toeval geen richting Gent ?  ;)

Val-Rikard

#99
Alweer een huizenrij verder, ik zit zo goed als op het einde van de straat. Na afwerking van deze rij beginnen we aan de overzijde van de straat...  :D




Floris


GDE

Hier valt mijn mond weer ferm van open . Prachtige huizen Rik .

ERVIN

Zeker en vast prachtige huizen , en dan die schildering , machtig mooi.  ;)

Alan On Track

Heerlijk, wat een karaktervolle geveltjes
Modelbouw is een kunst

Geert

'Prachtig' en zo veel details ...

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen