Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Rijhuisjes uit karton

Gestart door Val-Rikard, 12 november 2020, 19:46:48 PM

Val-Rikard

#45
Citaat van: adrievans op 02 december 2020, 11:26:47 AM
Citaat van: Val-Rikard op 02 december 2020, 08:08:57 AM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 01 december 2020, 22:17:09 PM
en wat geeft dat als je ze van iets verder bekijkt ? Fraai werk


Dan zie je de details nog altijd.  ;)

Daar zeg je zo iets.  ::)





Groet, Rik

Nog wat schoorsteentjes erbij en je hebt een rijtje engelse huizen.

mahtoska1

Dit is prachtig gemaakt! Zeer inspirerend.

Over schouwen gesproken. Staan deze niet de verkeerde kant? Ik heb ooit in zo een huisje gewoond. Daar liep de gang van aan de voordeur tot zeker halfweg het huis. De schouw stond de andere kant in de living.

Het is natuurlijk mogelijk dat dit gebaseerd is op huisjes die anders ingedeeld zijn.




Rangeerduivel

#47
Citaat van: mahtoska1 op 02 december 2020, 20:26:31 PM

Over schouwen gesproken. Staan deze niet de verkeerde kant? Ik heb ooit in zo een huisje gewoond. Daar liep de gang van aan de voordeur tot zeker halfweg het huis. De schouw stond de andere kant in de living.


Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben Pieter, maar dat doet niet af dat het prachtige werkjes zijn 8)

;)
Maar het zijn Engelse huisjes hé, daar rijden ze toch ook langs de verkeerde kant... ;D

Alberke

Citaat van: mahtoska1 op 02 december 2020, 20:26:31 PM
Dit is prachtig gemaakt! Zeer inspirerend.

Over schouwen gesproken. Staan deze niet de verkeerde kant? Ik heb ooit in zo een huisje gewoond. Daar liep de gang van aan de voordeur tot zeker halfweg het huis. De schouw stond de andere kant in de living.

Het is natuurlijk mogelijk dat dit gebaseerd is op huisjes die anders ingedeeld zijn.
Inderdaad, ik heb die fout ook gemaakt, het is soms zelfs zo dat de huisjes spiegelen, zodat de twee schouwen tegen elkaar staan.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

chef garde

Citaat van: mahtoska1 op 02 december 2020, 20:26:31 PM

Het is natuurlijk mogelijk dat dit gebaseerd is op huisjes die anders ingedeeld zijn.

Daar kunnen we van uit gaan!  Of noemen we het een beginnersfout? 😁

Prachtig werk wat je daar levert beste Rik! 

Val-Rikard

Citaat van: mahtoska1 op 02 december 2020, 20:26:31 PM
Dit is prachtig gemaakt! Zeer inspirerend.

Over schouwen gesproken. Staan deze niet de verkeerde kant? Ik heb ooit in zo een huisje gewoond. Daar liep de gang van aan de voordeur tot zeker halfweg het huis. De schouw stond de andere kant in de living.

Het is natuurlijk mogelijk dat dit gebaseerd is op huisjes die anders ingedeeld zijn.

Ik weet het, dit is een fout waarbij ik mezelf wijs maak dat het huis een andere indeling heeft.  :'(

SuSke

Er staan 2 pijpen op de schoorsteen, dat is in ieder geval wel goed.

En als je dan toch over de plaats van de schoorsteen verder wil kletsen... normaal staat die ook naast de nok bij een dubbele uitvoering. Soms ook iets verder in het dakvlak maar danheb je meestal 2 schoorstenen met afzonderlijke pijpen voor gelijkvloers en verdieping.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Val-Rikard

#52
Ik sluit voorlopig dit hoofdstuk af, later in het project komen daar TV antennes en andere troep als afwerking bij.
Vandaag start ik eerst en vooral met de straat en voetpaden, daarna de spoorbrug, de sporen enz...
De achterzijde is vanaf een bepaald punt zichtbaar dus heb ik die ook wat verder uitgewerkt.


PeterVG

Je maakt me zeer benieuwd naar de verdere uitwerking van dit baantje Rik. Dit is al van zulk hoog niveau dat de rest van je project ook weer om te likkebaarden gaat zijn.

evan

Citaat van: PeterVG op 05 december 2020, 10:55:47 AM
Je maakt me zeer benieuwd naar de verdere uitwerking van dit baantje Rik. Dit is al van zulk hoog niveau dat de rest van je project ook weer om te likkebaarden gaat zijn.

Ik deel graag die mening :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

erik de noorman

Sluit ik mij bij aan. Ik heb zelfs een plaatske ervoor op mijn baan. :)

Erik.

Cozzy

M achtig
O ngeloofelijk knap
O ut of my league
I  nspirerend

Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

doomslu

Rik, begin maar al te produceren voor het ganse forum.  ;D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

svvander

Wa moet da kosten? Moet ik iemand zoeken om dooskes te plooien?  ;D
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

renstimpie

Mijn eerste probeersel uit karton.   Tekening gemaakt in inkscape.   De gevel is gelaserd op 2mm bristol karton.   Nog veel te leren..  maar elke keer gaat het beter.

IMG_7745 by Tim Somers, on Flickr