beginnersprobleem

Gestart door n/a, 20 oktober 2006, 09:39:27 AM

n/a

Goeiemorgen,

Ik had een simpel vraagje dat een ervaren modelspoorder wellicht met gemak kan beantwoorden:

Als ik mijn loc op de sporen plaats, en ik start mijn intellibox, dan rijdt hij een klein eindje, en waarna hij onmiddellijk stilvalt. Wel blijven de lampjes en zo nog branden.
Ik rij tweestroom digitaal.
Ik krijg echter geen kortsluitingsmelding op mijn IB.

Kan iemand me helpen?

Thanks

INFO

Koen,

Wat voor decoder (type en merk) zit er in die bewuste lok?

Is de intellibox zo uit de doos? Dus is er niets ingesteld?

Alleen de waarheid ligt in het midden.

tonycabus

En is CV 29 correct ingesteld? ESU-decoders willen wel eens gek doen (stukje rijden of achteruit vertrekken als ze op een stopsectie staan) als bit 0 op '1' staat.
Maar in feite kan je wel meer rare dingen tegenkomen als de lok op de rails wordt gezet.
En ja, natuurlijk, zoals Wim reeds suggereerde, de basisinstellengen van de IB h?...
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

n/a

Hoi,

Mijn IB komt bijna net uit de box, maar veel instellingenswijzigingen heb ik nog niet gedaan.
CV 29...?
Mijn loc is van pico artikelnr 57485. Deze is reeds nieuw. Hopelijk heb je genoeg aan de info...


INFO

Koen,

Stel in de Intellibox de volgende Speciale Opties alvolgd in.

Mixed M?rklin/Motorola and DCC environment
22 7 Number of M?rklin/Motorola and DCC idle signals after power on.
25 1 Always send a DCC loc signal.
907 5 Both Motorola and DCC idle signals.

Dus voor Speciale Optie (SO) 22 de waarde 7 enzovoort. Dan zal het probleem over zijn.

Alleen de waarheid ligt in het midden.

n/a

Nice,

Ik probeer het vanavond uit, en vertel je dan wel de ervaringen...
Alvast bedankt voor de uitleg. Kun je ook enige uitleg verschaffen?

[edit] ik vermoed dat de tekst ernaast de uitleg vormt...[:I]

Thanks

n/a

Helaas...
De speciale opties waren reeds ingesteld zoals je beschreven had INFO.
Toch bedankt voor de moeite...

INFO

Koen,

Dan de volgende optie het instellen van de decoder zelf.
Stel via de programmeer rails en programmeer mode van de Intellibox CV29 in op waarde 2 in CV byte programmeer modus.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

n/a

INFO,

Na bovenstaande in te geven krijg ik op men IB de melding: FOUT

INFO

Wanneer en op welk moment krijg je deze melding. Want met jouw mededeling kan ik niet zoveel.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

n/a

Als ik CV29 op 2 plaats, daarna op enter duw, krijg ik de melding...

Groeten,

Koen

INFO

Zeg Koen. zit er dan wel een decoder in die Lok?? Heb even bij Piko gekeken maar volgens mij is dit gewoon een analoge lok welke ongeveer 60.-- kost. Klopt dat?
Alleen de waarheid ligt in het midden.

n/a

Dat zou me verwonderen, maar het kan natuurlijk... Ik bekijk het morgen even. Ik dacht wel dat er op de verpakking stond dat hij geschikt was voor digitaal... Ik hou je op de hoogte. Alvast bedankt voor de reeds gedane moeite.

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Koen101
Ik dacht wel dat er op de verpakking stond dat hij geschikt was voor digitaal...
Dat wil misschien zeggen dat hij geschikt is om een decoder in te plaatsen?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

n/a

Vrees dat het inderdaad zoiets is: op de verpakking staat volgende:
"mit digitaler schnittstelle". Op de bijgevoegde uitleg: (Gleichstrom / DC ). Ben ik hier nu ferm in het zak gezet... of zie ik iets over het hoofd?