Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Belgische telegraafpaal

Gestart door treinbeginner, 04 november 2020, 16:10:12 PM

treinbeginner

Een volgend object waaraan ik mezelf gewaagd heb om te tekenen en te 3D printen in H0 (1/87): een typische Belgische telegraafpaal (die men vroeger, vooral ten tijden van tijdperk 2, kon vinden langsheen de meeste spoorlijnen).
Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk van de details te integreren zoals de 'slaglatten' en de bouten die langsheen/doorheen de verticale steunen geplaatst werden, ....







Deze foto is een foto van postkaart die dit typische tafereel weergeeft (te leen van: www.garesbelges.be)


De eurocent op de laatste foto geeft een illustratie van de hoogte van de telegraafpaal:


Vriendelijke groeten,
Marc
 

mark7758

Netjes gedaan.
Zijn ze ook via het forum te bestellen? 8)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Geert

Knap werk, het 3D printen is duidelijk een opmars bezig in ons modelspoorwereldje...

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

59erke

Mooi staaltje teken en printwerk
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Val-Rikard


erik de noorman

Heel knap. Geniet ook mijn interesse. ;)

Erik

GDE

Heel erg knap gedaan . Van dergelijke details valt mijn mond open . Ondertussen ook uw filmpje gezien op Facebook....de palen zijn nog verrassend stevig ook .

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

PeterVG

Uw forumnaam doet U oneer aan.
Dit is het werk van een gevorderde.
Prachtig resultaat.

evan

Zeker knap!

Welke prinstechniek en materiaal heb je gebruikt? 
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

treinbeginner

Hallo iedereen,

Bedankt voor de vele leuke reacties.

Citaat van: mark7758 op 04 november 2020, 16:47:26 PM
Zijn ze ook via het forum te bestellen? 8)
Als er echt interesse is, wil ik er wel een keer een paar 3D printen ;)

Citaat van: evan op 07 november 2020, 10:02:56 AM
Welke prinstechniek en materiaal heb je gebruikt? 
Ik heb hiervoor gebruik gemaakt van een MSLA 3D printer (resin 3D printer), in mijn geval de Elegoo Mars. Dus het materiaal is foto-gevoelige resin.

Vriendelijke groeten,
Marc
 

evan

Ok bedankt.  (DLP) Resin ken ik zeker daar ik er zelf al 2 jaar mee print.  Is de paal nog niet kromgetrokken?   Als ik lange smalle prints maak, durven ze krom te trekken na een tijd. 
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

treinbeginner

Hey Evan,

Citaat van: evan op 09 november 2020, 22:14:39 PM
...  Is de paal nog niet kromgetrokken? ...

Nee, de paal is nog niet kromgetrokken. Ik heb een ongeschilderd exemplaar dat nu al een maand of twee aan het daglicht bloot gesteld is, die is lichtjes (lees 1-2 mm) kromgetrokken. Ik probeer wel alle geprinte objecten zo snel mogelijk naar het printen te schilderen...

Vriendelijke groeten,
Marc