Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Tijdperk III eloks

Gestart door Peter, 01 november 2020, 15:45:44 PM

evan

Citaat van: Peter op 01 november 2020, 17:44:50 PM
Olivier, ik leef niet onder een steen maar van die door u vernoemde Olaerts modellen is niets meer te koop



Ga je daar van uit of weet je dat zeker?

Ik was er vorige week en zag er nog veel liggen...

Trouwens ging je niet (weeral) afbouwen?



Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Peter

Evan, heb nog aan Ine gevraagd naar M1 modellen net als L modellen en die waren volgens haar niet meer verkrigbaar.

Trouwens als je mijn draadje gevolgd hebt zou je weten dat mijn baan zo goed als helemaal afgebroken is en mijn modellen (uitgezonderd de 3 Belgische)
bijna allemaal verkocht zijn. Wij hopen namelijk binnenkort te verhuizen.
Met vriendelijke groeten
Peter

evan

Ik heb er 14 dagen terug nog L en K Rijtuigen gekocht en het waren zeker niet de laatste op de schabben.

Anyway succes met je zoektocht en je projectjes.  Geniet er van ;)

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

SuSke

Evan, jij koopt de kant-en-klare modellen terwijl Peter in zijn zoekdraadjes er op staat dat het de bouwpakketten moeten zijn.

Zou het verschil daar liggen?? 't Is maar dat duidelijke communicatie toch zoveel misverstanden uit de wereld kan helpen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

evan

#19
De L-Rijtuigen waren klaar en de K's nog te monteren.  Maar eh, Peter geeft de indruk dat hij vaak zelf niet weet wat hij wil.  Hoe moeten wij dat dan weten ?   ::)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

OlivierV

Peter,

Heb je die M2 van Marklin al in je handen gehad? Ik vind dat heel treffelijke rijtuigen, buffers komen mooi gelijk met mijn reeks 62 locs die zeker niet te hoog op hun poten lopen.

Wat ik vernoemde van de LS rijtuigen, deze zijn er zowel in tijdperk 4 als 3, moesten ze niet in tijdperk 3 bestaan dan zou ik ze ook niet vernoemen in mijn post natuurlijk.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

stevend

#21
je moet er inderdaad soms als de kippen bij zijn.
Bij ls-models vond je ook de I2, I4 , I5 ,I6 en nu de Nord belge .
Deze laatste zijn zo juist uitgeleverd wat tijdperk 3 bc betreft ( 3 klasse als 1ste zijn allen 2de klasse geworden )
Tijdperk eerder met de 1 , 2 en 3 de klasse aanduiding zijn enkele weken eerder uitgebracht.
Enkel ben ik nog in blijde verwachting op de I3 rijtuigen , al enkele jaren . Als de ric bagage rijtuig.

Vergeet de PBA rijtuigen van marklin niet.

Maar de K en M1 rijtuigen mogen wel eens opnieuw uitkomen he .

Dan vergeten we onze vriend Paul ... GCI rijtuigen
http://www.pb-messingmodelbouw.com/nl/schaal-ho/bouwkits/personen-rijtuigen?page=1

Het is wel zo dat het tijdperk 3c mij het meest bevalt.

ronny-vdv

Graag zou ik de lok type 121 in HO zien, maar vrees ik voor  ???
Mvg,

ronny-vdv

bellejt

is die dan niet kwasi gelijk aan de 120 die piko heeft uitgebracht  ? Zelfde tijdperk en heb die 120 direkt gekocht .piko 96541 AC digital sound

ronny-vdv

Citaat van: bellejt op 02 november 2020, 18:00:45 PM
is die dan niet kwasi gelijk aan de 120 die piko heeft uitgebracht  ? Zelfde tijdperk en heb die 120 direkt gekocht .piko 96541 AC digital sound
Het trekt erop, maar het is niet hetzelfde  ;)
Het zoals een reeks 22 en 23.
Het verschil is dat het een lok is naar Zwitsers concept.
Mvg,

ronny-vdv