Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Tijdperk III eloks

Gestart door Peter, 01 november 2020, 15:45:44 PM

Peter

Wat mij wat verwondert is het feit dat er zeeeer weinig Belgische elok modellen zijn in tijdperk III uitvoering.
Buiten de Roco 101, de Piko 120, Olaerts 150 en de Vitrains 160 NIEIS (of je zou de Lima 123 er ook nog moeten bij tellen.
Waarom maakt bv. Van Biervliet geen 122 of 123 met enkel koplampen in twee kleuren groen (zelf eenkleur donkergroen mag nog) Dit is toch de lok die hier in Belgie het meest ingezet was. Ik weet het er moet een andere kap gemaakt worden, wat waarschijnlijk financieel onoverkomelijk is. (kleine afzetmarkt?)
Gelukkig komen of zijn er een aantal diesels alhoewel spijtig genoeg geen 230 (reeks 90-91) en met de Corona die maar niet weg gaat zullen de investering ook maar op een laag pitje staan.
Met vriendelijke groeten
Peter


evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

stevend

Peter , heb dit ook meermaals aangeduid bij vb.
Maar nog altijd geen interesse, zelfs niet als msm model..
Ook voor hun diesel type 212

Peter

Hoi Herwig,
de 160 van Vitrains had ik vernoemd. De 140 is niet bepaald mijn ding, zeker niet als je ze vergelijke met de Van Biervliet modellen.

Wat ik nog heel spijtig vind is dat er bijna geen Belgische tijdperk III rijtuigen (uitgezondert de M2 van Märklin en Lima, beide niet echt op schaal)
Nee ik bedoel de L rijtuigen, de GCI, de M1 en de K.
Met vriendelijke groeten
Peter

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

OlivierV

Citaat van: Peter op 01 november 2020, 16:52:56 PM
Hoi Herwig,
de 160 van Vitrains had ik vernoemd. De 140 is niet bepaald mijn ding, zeker niet als je ze vergelijke met de Van Biervliet modellen.

Wat ik nog heel spijtig vind is dat er bijna geen Belgische tijdperk III rijtuigen (uitgezondert de M2 van Märklin en Lima, beide niet echt op schaal)
Nee ik bedoel de L rijtuigen, de GCI, de M1 en de K.

Peter, onder welke steen leef jij?

Olaerts/OVB:
- K-Rijtuigen
- L-Rijtuigen
- M1-Rijtuigen

Goover (helaas moeilijk te vinden nog)
- GCI-Rijtuigen

LS Models
- i2 Rijtuigen
- Nord Belge Rijtuigen (dacht N-rijtuigen)

Marklin
- M2 Rijtuigen
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

bellejt

LS Models 42175 B11 + B11 + B7D

LS Models 42174 B7 ex-A3B4 + B9 + B1

http://www.cooltrain.be/BMT_DB/index.php?id_category=3&controller=category  en gebruik filter

Koen

#8
Er zijn wel wat mogelijkheden maar natuurlijk kan je niet verwachten dat deze rijtuigen of locs aan prijzen aangeboden worden die voor ieders budget gepast is.
Klein-serie producten hebben nu eenmaal zijn prijs maar we kunnen niet zeggen dat ze niet beschikbaar zijn. Ik denk dat we ongelooflijk tevreden mogen zijn met wat er voor ons als Belgische modelspoorder geproduceerd wordt.
Je kan nu eenmaal niet voor iedereen goed doen, Peter.
Er zullen er altijd wel zijn waar het niet goed voor is. Te duur, net niet wat ik zoek, niet mijn tijdperk, te weinig of te veel details, ...
We kunnen altijd blijven zagen maar laat ons tevreden zijn met wat voor moois er voor handen is!

Als je 20 jaar terug kijkt, dan waren we blij als er eens de reek 63 uit kwam. Als je ziet wat nu het aanbod is ...

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Peter

Olivier, ik leef niet onder een steen maar van die door u vernoemde Olaerts modellen is niets meer te koop

De Goover GCI zijn eveneens niet meer verkrijgbaar

De M2 rijtuigen had ik vernoemd als WEL te koop
Van die LS modellen ken ik niets. Zijn die tijdperk III ? of recenter?

Met TE koop bedoel ik gewoon in de winkel en niet soms voor veel geld aangeboden modellen op EBAY enz
Met vriendelijke groeten
Peter

Metpetergaathetbeter

Marklin wagons zijn wel op schaal 1/87

Peter

Peter, inderdaad 1/87 lengte maar niet van hoogte
Met vriendelijke groeten
Peter

Koen

Citaat van: Peter op 01 november 2020, 17:44:50 PM
Olivier, ik leef niet onder een steen maar van die door u vernoemde Olaerts modellen is niets meer te koop

De Goover GCI zijn eveneens niet meer verkrijgbaar

De M2 rijtuigen had ik vernoemd als WEL te koop
Van die LS modellen ken ik niets. Zijn die tijdperk III ? of recenter?

De Nord-Belge zijn tijdperk IV maar kunnen achter een type 1 of 12 gehangen worden. Ook type 48,64,29,59,62, 201, 212,204 en 123 komen in aanmerking. Wat moet een mens nog meer hebben?
Je kan best ons MSM lijfblad eens lezen. Vanaf bladzijde 20 staan alle details over de Nord-Belge rijtuigen.
Ik kan je verzekeren dat het mooie rijtuigen zijn!
Als je ze wil bestellen, kan je best even met VB bellen om ze te laten opsturen. Zo moet je de deur niet uit en sparen we onze dierbare verpleging!

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Koen

Citaat van: Peter op 01 november 2020, 17:47:48 PM
Peter, inderdaad 1/87 lengte maar niet van hoogte

Ja hallo, als ik een model zie rijden, zit ik er niet met een meetlat naast om te kijken of deze al dan niet een paar millimeter verschilt ten opzichte van de realiteit. Zoals ik al zei, we kunnen altijd zeuren over eender welk product op schaal. Tenzij je natuurlijk de zeer dure modellen koopt waar quasi geen toegevingen worden gedaan (en dan nog).


Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Peter

Koen,
Ik zeg niet dat de M2 rijtuigen van Märklin slecht zijn, maar zoals alle Märklin modellen staan ze te hoog op hun wielen door het gebruik van de koppeling, waar Märklin niet van af wil stappen. Moet ook niet van mij maar eerlijk is eerlijk
Met vriendelijke groeten
Peter