Verzenden tijdens Lockdown

Gestart door Peter, 01 november 2020, 10:06:20 AM

Peter

Vanaf morgen zal het weer zover zijn dat we met bv. DPD geen pakjes meer kunnen verzenden omdat die Parcelshops wegens Lockdown gesloten zijn
Voor verzendingen in Belgie kunnen we BPost gebruiken maar naar bv. Duitsland of Nederland is dat bijna dubbel zo duur.
Zowel voor mijn echtgenote als ikzelf dus ook een probleem gedurende 6 ?? weken
Met vriendelijke groeten
Peter

Stef71

Idd , DPD is voor mij ook de beste optie om iets naar NL of Duitsland te versturen. Snap nog steeds niet hoe Bpost dat hoog tarief kan blijven handhaven voor verzendingen naar ginder

Koen

Citaat van: Stef71 op 01 november 2020, 10:13:09 AM
Idd , DPD is voor mij ook de beste optie om iets naar NL of Duitsland te versturen. Snap nog steeds niet hoe Bpost dat hoog tarief kan blijven handhaven voor verzendingen naar ginder
Is dit niet omdat je verzending verzekerd is?
In tegenstelling tot sommigen, heb ik een zeer goede ervaring met BPost (hout vasthouden  ::) ).
Als VB of een andere leverancier iets met BPost verzendt, is het pakket altijd goed te traceren. Meestal is de dag na verzending het pakket ter plaatse. De voorlaatste verzending had wel een week vertraging maar dit had te maken met een update van het besturingssysteem.
Ik ben bereid meer te betalen als alles maar goed verloopt en bovendien verzekerd is.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

59erke

#3
Citaat van: Peter op 01 november 2020, 10:06:20 AM
Vanaf morgen zal het weer zover zijn dat we met bv. DPD geen pakjes meer kunnen verzenden omdat die Parcelshops wegens Lockdown gesloten zijn
Voor verzendingen in Belgie kunnen we BPost gebruiken maar naar bv. Duitsland of Nederland is dat bijna dubbel zo duur.
Zowel voor mijn echtgenote als ikzelf dus ook een probleem gedurende 6 ?? weken

Er zijn toch DPD punten in sommige krantenwinkels en supermarkten en deze blijven open tijdens de lockdown. Op parcelshopfinder kan je perfect zien of er andere punten in je buurt zijn, ok het kan zijn dat je dan een beetje verder moet dan je gewend bent maar de mogelijkheid om te verzenden/ophalen blijft wel bestaan
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Havoc

Mijn laatste pakje met DPD is in een ander parcelpunt geleverd dan anders. Heb daar een mailtje voor gekregen. Ik vermoed dat ze dat zelf omleiden als nodig. Eerlijk gezegd, het was nu in een kleine supermarkt an ddat was best handig.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Metpetergaathetbeter

en die zijn veel langer en veel meer open nietwaar ?

Peter

Dichst bijzijnde voor mij is 6,4 km van ons verwijdert. (Mechelseplein) Met de wagen is dat om te zeggen niet te doen want op werkdagen geraak die daar bijna nooit  kwijt.
Met het openbaar vervoer zou het eenvoudiger kunnen zijn als er geen Corona zou zijn want overvolle bussen is niet mijn idee van veiligheid.
De DPD parcelshops die dichterbij zijn zijn niet open (Computer winkels, beddenbedrijf enz.
Met vriendelijke groeten
Peter

Stef71

Citaat van: Peter op 01 november 2020, 13:49:20 PM
Dichst bijzijnde voor mij is 6,4 km van ons verwijdert. (Mechelseplein) Met de wagen is dat om te zeggen niet te doen want op werkdagen geraak die daar bijna nooit  kwijt.
Met het openbaar vervoer zou het eenvoudiger kunnen zijn als er geen Corona zou zijn want overvolle bussen is niet mijn idee van veiligheid.
De DPD parcelshops die dichterbij zijn zijn niet open (Computer winkels, beddenbedrijf enz.
Hier het zelfde probleem. Parelshops in de regio zijn meestal gesitueerd in winkels die nu met Coronasluiting zitten.
Maar aangezien tuincentra deze keer wel open blijven heb ik misschien geluk.

ACFI

6.4 km is voor mij de afstand om naar een verse bakker te rijden. Kwestie van wat perspectief te geven aan afstand en ambetantigheid.


mardig23

De DPD afhaalpunten, zijn dat niet meestal krantenwinkels of warenhuizen?

Hier in de omgeving zijn er 3, waaronder een dagbladhandel en een warenhuis, en de derde is een electrowinkel die "click & collect" doet en waar je de DPD spullen gewoon kon ophalen...

En bij u in de buurt Peter is er een vlakbij, achter uwen hoek, en die is gewoon open hoor:

DIGITALSEEDS
KIOSKPLAATS 39
2660 HOBOKEN

E: INFO@DIGITALSEEDS.BE
W: http://www.digitalseeds.be

Happy sending ;D
Mvg Karl

dani

we kunnen er over zagen en klagen, maar het is wat het is ...     Duurder ?   tsjah.. let maar op NA de corona crisis (als die ooit over gaat) dan gaat pas alles duurder worden !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Peter

#11
Karl, dat is de handelaar (5 min van onze deur) waar we normaal gaan.
Het is niet omdat de openings uren op de website staan dat die open zijn.
Want:
De winkel is de eerste weken NIET open volgens de eigenaar (valt helaas onder het verbod)
Met vriendelijke groeten
Peter

mardig23

Hoi Peter,

Dit staat op zijn whats app:

Digitalseeds
23 uur geleden
Beste klanten omwille van de verstrengde Covid-19 maatregelen zijn wij genoodzaakt de deuren te sluiten en enkel op afspraak te werken/leveren. U kan ons sinds vandaag via WhatsApp bereiken via ons gebruikelijk nummer +3232480494

(ook op zijn website stond deze middag nog te lezen dat hij op afspraak werkt.)

Het is een niet-essentiƫle winkel, maar die mogen allemaal open onder het motto van "click&collect/deliver" en dus op afspraak.

As hij het niet doet is dat jammer, maar dan moet hij dat dringend eens aan DPD doorgeven, want ook daar staat hij als "beschikbaar"...
Mvg Karl

Peter

Heb er vanmiddag nog mee gebeld en kreeg als antwoord dat hij momenteel geen pakjes meer verstuurd/aanvaard.
Enkel zong de PC gerelateerde zaken, zoals voorzien in de wet en enkel op afspraak.
Hij zij als ik iets wil verzenden DPD moet kontakteren die voor een oplossing zouden zoeken.
Groetjes
Peter
Met vriendelijke groeten
Peter

mardig23

Dat is wel jammer.

En naar de abdijstraat, daar wordt je niet vrolijk van zekers :o
Mvg Karl