Ecos centrale

Gestart door Debackere, 30 oktober 2020, 14:51:54 PM

Debackere

Ik een ecos (ESU) centrale en een aantal loks rijden zonder problemen. Ik wil andere loks (nieuwe en andere) laten rijden. Ik lees ze in via het programmeerspoor maar de loks willen niet rijden. Er is wel motorgeluid maar ook geen andere functies ?
Kan iemand mij helpen ?

Rangeerduivel

Daar moet je veel duidelijker in zijn willen we jou kunnen helpen.
Rij je tweerail?
Dan gebruik je best Railcom
Rij je drierail
Dan gebruik je best M4
Wat voor merk decoders zijn het en zijn die uitgerust met Railcom/M4
Als je CV8 uitleest kan het nr dat verschijnt ons zeggen wat voor merk decoder het is.
Je zegt dat er motorgeluid is, gaat dat spontaan?
Normaal moet je het geluid schakelen met F1
Lichten met F0

;)

Debackere

bedankt voor je snelle reactie en hierbij meer gegegevens
- 2 railsysteem,
decoder : ESU loksound 5, lokpilot  4 en plux 22
het geluid start automatisch en soms klinken ook de aankondiging.
Licht brandt niet.
Ik heb ook reeds de draden van de koppeling aan de centrale omgewisseld, zonder verandering.
Verschillende loks hebben reeds gereden. Zouden zij misschien nog ergens in de centrale zitten. Ik heb reeds gezocht naar niets gevonden.
Bedankt

Alberke

Ah ik ken dat!
Je loc's zitten waarschijnlijk meer dan één keer in de Ecos, met een ander adres.
Het is normaal dat een loc met geluidsdecoder direct iets van geluid geeft als je die op de sporen zet.
Dat je het licht niet kan schakelen klopt, je praat immers tegen de verkeerde loc.
Als je de regelaars vrij geeft, en alle locs van het spoor haalt, en je zet één loc op het spoor, dan zie je een pictogram verschijnen "Railcom". Als je daar op drukt wordt de loc ingelezen met het juiste adres.
Als railcom is ingeschakeld natuurlijk.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Alberke

En ik wil er nog aan toevoegen dat het omwisselen van de draden geen zin heeft omdat je niet met gelijkstroom werkt zoals vroeger met die regelbare transfo's.
Als de loc is "verschenen" op je scherm, direct naar "loc wijzigen " gaan en de naam veranderen, zodat je weet welke je de volgende keer moet kiezen.
En altijd de Ecos uitschakelen door een tijd op de stop knop te drukken, tot er staat: "you may now ...
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

755philippe

Ik zou om te testen de volledige baanspanning er even afhalen en enkel het programmeerspoor erop laten. Dan ben je zeker dat er niet per abuis een andere lok wordt hergeprogrammeerd.


Mvg


Alberke

En een aparte lokprogrammer is zeker geen luxe
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Rangeerduivel

Citaat van: Alberke op 05 november 2020, 12:09:42 PM
En een aparte lokprogrammer is zeker geen luxe

Dat klopt,
Ik had onlangs een V5.0 die het niet meer deed in een OS.car type 64 zoals het hoorde, min of meer dezelfde symptomen als die van U.
Ik heb op de decoder een sound laten laden van ESU (SO353) en de decoder in een 6005 VBv geplugd, omdat die een sound had waar je hoofdpijn van kreeg.
Hij doet het nu weer perfect,
Ik ben er nu zo op verzot dat hij elk uur van mijn "treingebeuren" dienst doet...

Btw, als je ondervindt dat je loc niet reageert als je'm op de sporen plaatst, verwijder dan ineens maar dat adres en en kijk of je de loc niet ergens anders terugvindt.
Let er ook op dat je Ecos op stand "programmeerspoor" staat en je loc idd ook op het programmeerspoor ::)
En vul eens je profiel volledig in, misschien is er iemand in jouw buurt die daadwerkelijk kan helpen, wij bijten niet hoor...!

;)

Debackere

Bedankt voor de inlichtingen, de merendeel van mijn loks rijden nu.

Ludwig

Citaat van: Debackere op 09 november 2020, 21:41:50 PM
Bedankt voor de inlichtingen, de merendeel van mijn loks rijden nu.

En wat was de oplossing uiteindelijk ?
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Debackere

Goede morgen,

Ik kan het niet juist zeggen, ik alles opnieuw geprobeerd en plots reden de treinen.  Had zeker iets de loknummers. Maar in detail uitleggen kan ik niet

Aan allen bedankt